17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Flörte paramız yetmiyor
Araştırma

“Flört” bir bütçe meselesi!

Gizem Yıldız
6 Şubat 2022
2 dk okuma

Yüksek enflasyonla birlikte pek çok şey artık masraflı. Marketing Türkiye için YouGov tarafından gerçekleştirilen “Flört Ekonomisi” araştırması flörtün de artık masraflı kalemler arasında yer aldığına işaret ediyor. Özellikle 35-45 yaş arasındaki grup flört ya da ilişki için maddi durumlarının yeterli olmadığını belirtiyor. Gelin ilişkide olma hâlinin kişisel ekonomiyi nasıl etkilediğine daha yakından bakalım…

Mevcut bakiye ilişkiyi karşılayamıyor

  • Flörte paramız yetmiyor

Bekarlar “duygusal olarak beni etkileyen” (yüzde 41) ve “bana uygun birisi (yüzde 34) olmadığı için yalnızım” derken; katılımcıların yüzde 23’ü yalnız olmayı sevdiğini dile getiriyor. 18-24 yaş arası gençler mental olarak bir ilişkiye hazır olmadıkları için (yüzde 29) bekar olduğunu belirtirken, 35-45 yaş arası katılımcılar genç yaş gruplarına göre flört ya da ilişki için maddi durumları yeterli olmadığı için (yüzde 22) yalnız olduğunu ifade ediyor.

İlişkide olma hali “masraflı”

Yaşanan ilişkilerin kişisel ekonomiyi nasıl etkilediği mercek altına alındığında yüzde 50’lik bir kesimin ilişkileri varken daha fazla harcama yaptığı ortaya çıkıyor. Katılımcıların yüzde 36’sı ise ilişkide olmanın ekonomilerine bir etkisi olmadığını ifade ediyor. Cinsiyet özelinde baktığımızda kadın katılımcıların yüzde 45’i yalnızken ya da ilişkideyken harcamalarında bir değişiklik olmadığını daha çok söylerken, erkek katılımcılar yalnızken kadınlara göre daha az para harcıyor (yüzde 57).

Erkekler ilişkisi yokken daha şık

İlişki durumu hayatın pek çok alanını etkiliyor. Buna kimi zaman fiziksel görünüş de dahil. Katılımcıların yarısı fiziksel görüntülerine verdikleri önemin ilişki durumlarına göre değişmediğini belirtirken, erkeklerin yüzde 22’si ilişkisi yokken fiziksel görünüşlerine daha fazla önem verdiğini kaydediyor. Fiziksel görünümün yanı sıra spor yapma sıklığında da benzer bir durum var. Katılımcıların yüzde 69’u spor yapma sıklığının ilişki durumlarıyla değişmediğini ifade ederken, erkeklerin yüzde 17’si ilişkisi varken, daha sık spor yapıyor.

Araştırmanın Künyesi:

YouGov 220.000 kişilik Türkiye panelinden, Türkiye temsiliyeti dikkate alınarak 18-45 yaş arasında yüzde 50 kadın yüzde 50 erkek dağılımında 601 katılımcıyı C.A.W.I. (Computer Assisted Web Interview) yöntemi kullanarak gerçekleştirdiği araştırmaya davet etti. Katılımcıların yarısı bekar yarısı bekar olmayan (evli, nişanlı ya da ilişkisi olan) kişilerden oluşuyor.

Flört ekonomisi can yakıyor

featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
Haberler
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
İrem Alimoğlu
28 Nisan 2025
CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
Disney, Orta Doğu'daki ilk tema parkını Abu Dabi'de açıyor
Haberler
Disney, Orta Doğu’daki ilk tema parkını Abu Dabi’de açıyor
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.