18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Challenge 2021
Araştırma

Black Friday Challenge: Z raporu

Gizem Yıldız
26 Kasım 2021
3 dk okuma

Black Friday indirim çılgınlığının artık son günündeyiz. Kimi ürünler sepete eklendi kimilerinden vazgeçildi. Kimi tüketici ürünlerin tükenme ihtimalini göze alamayıp alışverişini erkenden yaptı kimi ise son günü bekledi. En kötüsü de satın aldığımız bir ürünün diğer pazar yerlerinde daha uygun fiyatta olduğuna rastlamak oldu. İşte tüketiciyi bu ihanete uğramışlık hissinden kurtarmak için Marketing Türkiye Akademetre‘nin Vanilla Price robotlarıyla “Hangi pazar yerinde indirim oranı ne?”, “Sunduğu kampanyalarla adından söz ettiren pazar yerleri hangileri?”, “Hangi kategoride daha çok fırsat var?” sorularının yanıtlarını günbegün paylaştı. Gelin şimdi de Black Friday’in Z raporuna göz atalım…

İşte 12 günlük Black Friday yolculuğunda öne çıkan veriler;

  • Vanilla Price robotları, bu 12 günlük indirim çılgınlığında toplamda 407.785 kampanya gerçekleştiğini tespit etti.
  • En çok kampanya yapan pazar yeri yüzde 42,9 ile Trendyol olurken, yüzde 42,2 ile Hepsiburada ikinci sırada yer aldı.
  • Kampanyaların merkezinde açık ara farkla moda kategorisi vardı.
  • İndirimli ürün sayısı en yüksek kategori moda olurken esas indirim oranları ise kitap, film ve müzik ürünlerindeydi.
  • Son iki gün indirim oranlarında düşüş olsa da n11 en çok indirim gerçekleşen pazar yeri konumuna yerleşti.

Trendyol ve Hepsiburada’nın kampanya savaşı sona erdi

  • Black Friday Challenge: Z raporu
  • Black Friday Challenge: Z raporu

Trendyol ve Hepsiburada’nın Black Friday savaşı nihayet son buldu. Fakat ufak bir farkla… Zira birinciliğe 175.004 kampanya sayısıyla ulaşan Trendyol’un 171.851 kampanyayla yakın takipçisi Hepsiburada… n11 ve Amazon’un liste sonunda yer aldığına bakmayın, onların rekabeti indirim kulvarında…

Modadan vazgeçilmiyor!

  • Black Friday Challenge: Z raporu
  • Black Friday Challenge: Z raporu

Bu 12 günlük süreçte çoğu kez liste başında görmeye alıştığımız moda kategorisi elbette açık ara farkla en çok kampanya gerçekleştirilen kategori unvanına hak kazanıyor. “Elektronik”, “Ev ve Yaşam” ve “Kişisel Bakım ve Kozmetik”te yine kampanyaların merkezinde yer alan kategoriler…

İndirimler çok okuyandan yana

  • Black Friday Challenge: Z raporu

Kitap&Film&Müzik (yüzde 26,4) ve Elektronik (yüzde 24,8) kategorilerinde ortalamanın üzerinde indirim oranları tespit edilirken diğer kategorilerin yüzde 20’lik dilimin altında kaldığı görülüyor. Bu kapsamda özellikle en çok kampanya gerçekleştirilen moda kategorisinin yüzde 15,3’lük bir oranla yedinci sırada yer alması dikkat çekiyor.

n11 liderlikten vazgeçmiyor

  • Black Friday Challenge: Z raporu

n11 son iki güne kadar liderliği elinden bırakmadı. Bu istikrarlı duruş elbette Z raporunda da karşılık buldu. Yüzde 33,5 ile en çok indirim gerçekleştirilen pazar yeri olan n11’i yüzde 24,9’luk bir oranla takip ediyor Amazon… Fakat diğer pazar yerlerinin indirim yarışına katılmaması ağırlıklı ortalamayı yüzde 15’e kadar düşürüyor.

Black Friday Challenge Day 12: Trendyol kampanya atağında

Black Friday featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Haberler
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Advertorial
7 gün önce
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Haberler
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
İrem Alimoğlu
14 Ağustos 2025
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Haberler
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Sena Tufan
9 Ağustos 2025
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Nafizcan Önder
31 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.