2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022'ye damgasını vuracak çalışan deneyimi trendleri
Haberler

2022’ye damgasını vuracak çalışan deneyimi trendleri

Berçem Sultan Kaya
13 Kasım 2021
2 dk okuma

4C1H, 2022’ye çalışan deneyimi alanında damga vuracak trendleri açıkladı. Buna göre liderlik, katılım ve çeşitlilik, zindelik, işveren markası ve dijital İK alanlarına şirketlerin yönelimi artarak devam edecek. 

Değişen dünya şartlarıyla beraber çalışanların da firmalardan istek ve beklentileri değişiyor. Bugün firmalar, sürdürülebilir bir büyüme için çalışan deneyiminin ne kadar önemli olduğunun farkında ve bunun için çalışmalar yapıyor. Çalışan deneyimi alanında danışmanlık hizmeti sunan 4C1H de şirketlere yol göstermesi açısından 2022 yılının çalışan deneyimi trendlerini açıkladı. Buna göre çalışanlarına iyimserlik, umut, direnç ve öz saygı aşılayan liderlere olan ihtiyaç giderek artarken; pandeminin etkisiyle wellbeing konusu şirketlerin gündemindeki yerini koruyacak. Bir süredir kurumların öncelik verdikleri katılım ve çeşitlilik başlığında çok yönlü düşünme ihtiyacı artarken; şirketlerin, dijitalleşme ve işveren markası alanlarına yatırımları da artarak devam edecek.

İşte, 2022 yılı için çalışan deneyimi alanında öngörülen 5 trend: 

1. Çalışanın içindeki kahramanı ortaya çıkaran liderlerin zamanı

4C1H raporuna göre parmak sallayan yöneticilerinin devrinin geçmesiyle, insanı anlayan ve onu güçlendiren liderlerin devri başladı. Uzaktan ya da hibrit çalışma düzeni, işlerin yolunda gitmeyebileceğini anlayan ve çalışanının bu konudaki endişelerini silebilen yöneticilere yönelik ihtiyacı artırdı. Z kuşağının beklediği lider modelinde şeffaf iletişim kurma, güvenilirlik aşılama, kendi kaygılarını da dile getirme vasıfları dikkat çekiyor. Raporda her çalışanın, içindeki kahramanı ortaya çıkarmak için onlara umut, iyimserlik, direnç ve öz saygı aşılayan liderlerin, hem bugünün hem geleceğin baş rolü olmaya aday olduğu belirtiliyor. 

2. Yapay zeka ile ön yargılar devre dışı kalıyor 

Farklı yaş, etnik köken, cinsel yönelim gibi çeşitli çalışan profillerinin yer aldığı şirketlerin, finansal açıdan daha iyi performans gösterdiği bugün bilinen gerçeklerden. Bu çeşitliliği sağlamak içinse işe alım süreçlerine ve bu nedenle de İnsan Kaynakları (İK) ekiplerine büyük görevler düşüyor. 4C1H raporuna göre, ön yargılardan uzak bir şekilde çeşitlilik sağlayabilmek için yapay zeka teknolojisinin kullanımı daha çok artacak. Randstad’ın yayımladığı bir rapora göre şirketlerin yüzde 17’si bu teknolojiyi kullanmaya başlarken, yüzde 30’u da 2022 boyunca kullanacağını taahhüt ediyor.  

3. Wellbeing üst yönetimlerin iş listesinde 

İyi hissetme hali dediğimiz wellbeing her ne kadar pandemiden önce de şirketlerin gündeminde yer alsa da,  zirvesini Covid-19 ile birlikte yaşadı. 4C1H raporuna göre wellbeing’in üst yönetimin iş listesinde yer olanı oranı geçtiğimiz sene yüzde 61’ken bu sene yüzde 75’e yükselmiş durumda. Çünkü doğrusu şirketler bundan olumlu sonuçlar elde ediyor. Wellbeing’i iş listesinde tutan şirketlerin yüzde 37’si verimliliğin, yüzde 33’ü müşteri memnuniyetinin arttığını belirtirken; yüzde 30’u hastalığa bağlı iş kaybının, yüzde 21’i ise profesyonel tükenmişlik sendromunun azaldığını belirtti.

4. Dijital İK etkisini artırarak sürdürüyor

Dijital İK, doğru noktalarda, doğru kişilere en kısa sürede ulaşarak en yüksek verimi sağlayacak bir alt yapı kurulması olarak tanımlanıyor. Buna göre şirketler için verimliliğin önemi her geçen gün artarken dijital İK uygulamalarına yönelim de etkisini sürdürecek. 4C1H raporuna göre verimliliği olumlu yönde etkileyecek tüm bu başlıkların en iyi şekilde işlemesi için süreçlerin dijitalleşmesi, zamandan tasarruf edilmesi, herkesin en hızlı ve en iyi şekilde hizmet alacağı platformların kurulması şart.

5. Çalışanlar işlerini sorguluyor

İnsan deneyiminin öne çıktığı 2020 yılı ile, işveren markası ve hikayesi de altın çağını yaşıyor. Araştırmalara göre işveren markası güçlü olan şirketler yüzde 50 daha kalifiye adayı etkiliyor, işveren markası işe alım masraflarını yüzde 50’ye kadar düşürebiliyor. Bununla birlikte mesajını doğru ileten iyi bir işveren markası hikayesi, çalışanların aidiyet duygusunun artmasına katkıda bulunuyor. Performansı yüzde 56’ya kadar yükseltirken, turnover oranlarını yüzde 50’ye, işe devamsızlık oranını yüzde 75’e kadar düşürüyor. 

Gençlerin gözü oyun sektöründe

4C1H featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ralph Lauren, Polo Bar’ı Londra’ya taşıyor
Haberler
Ralph Lauren, Polo Bar’ı Londra’ya taşıyor
İrem Alimoğlu
1 Ekim 2025
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Haberler
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.