18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'de televizyon izleme süresi
Araştırma

Kim demiş TV ölüyor diye? İzlemelere doyamıyoruz

Marketing Türkiye
11 Kasım 2021
3 dk okuma

TİAK Televizyon İzleme Araştırmaları, Türkiye’de 2020 yılında kişi başı ortalama televizyon izleme süresinin, dünya ortalamasının da üzerine çıkarak, 2019 yılına göre 19 dakikalık bir artışla 4 saat 33 dakika olarak gerçekleştiğini açıkladı. TİAK’ın verilerine göre, televizyon izleme süreleri pandeminin de etkisiyle tüm yaş gruplarında arttı. Türkiye’de ortalama televizyon izleme süresi en yüksek olan il İzmir olarak açıklanırken, televizyonda en çok diziler ilgi gördü. TİAK ayrıca 2022-2027 5 yıllık dönem için reyting ölçümleri konusunda mevcut yüklenici olan Kantar Medya’yla anlaşma yapıldığını duyurdu.

  • Kim demiş TV ölüyor diye? İzlemelere doyamıyoruz

Türkiye’de televizyon izleme araştırmalarını organize eden TİAK, Türkiye Televizyon İzleyici Ölçümü Araştırması 2020 sonuçlarını ve yeni döneme ilişkin gelişmeleri, düzenlediği basın toplantısıyla duyurdu.

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, TİAK Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Önal, Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, Reklamcılar Derneği Başkanı Volkan İkiler, TİAK Yönetim Kurulu Üyeleri, kanal ve ajans yöneticileri ve TİAK temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, 2022-2027 döneminde Türkiye’de reyting ölçümlerini yapacak araştırma şirketi Kantar Medya ile bir imza töreni gerçekleştirildi.

Toplantıda açıklanan Televizyon İzleme Ölçümü Yıllığı 2020 sunumunda yer alan verilere göre, Dünyada ortalama 2 saat 54 dakika olan televizyon izleme süresi Türkiye’de 4 saat 33 dakika olarak gerçekleşti. Türkiye’de, 2019 yılına kıyasla, pandeminin yaşandığı 2020 yılında ortalama televizyon izleme süresi 19 dakika arttı.

Hafta içi çarşamba, haftanın tüm günlerinde ise pazar lider…

2020 yılı verilerine göre, hafta içi yüzde 18,91 ile en fazla çarşamba günü izleme yapılırken, hafta sonu ve diğer tüm günler içinde en fazla izleme oranına sahip gün yüzde 19,9 ile pazar günü oldu. Yıl ortalamasına bakıldığında, en fazla televizyon izlenen saat aralıkları ise 20:00-23:00 olarak belirlendi. 2020 yılında en çok televizyon izlenen ay nisan, en az TV izlenen ay ise ağustos olurken, yılın ortalama televizyon izleme rekoru, 29 Mart 2020 (Pazar) günü 6 saat 48 dakikayla gerçekleşti.

Televizyon izleme alışkanlıklarında diziler önde

Tüm izleyiciler arasında, diziler yüzde 29, çocuk programları ise yüzde 21,1 ile toplam izlenme payı en yüksek program türleri oldu.  Türk dizileri yurt dışında da ilgi odağı olarak büyük başarı kazandı. 25 Türk dizisi, 11 ülkede, 2020 yılı boyunca en çok izlenen ilk 10 program arasına girdi.

Bu diziler arasında ‘Bir Zamanlar Çukurova’ 3 ülkede, ‘İstanbullu Gelin’ ve ‘Sen Anlat Karadeniz’ 2 ülkede listeye girmeyi başardı. Ayrıca ‘İstanbullu Gelin’, ‘Fazilet Hanım ve Kızları’, ‘Beni Affet’, ‘İkizler Memo-Can’ ve ‘Siyah Beyaz Aşk’ yapımları yayınlandıkları ülkelerde tüm programlar arasında ikinci sırayı aldı.

2020’de global olarak en çok televizyon izleyen ülke ise 5 saat 45 dakika ile Romanya iken, İzlanda 1 saat 16 dakikayla en az televizyon izleyen ülke oldu.

  • Televizyon izleme araştırmaları

“Pandemide 2. evleri ölçüme dahil ettik”

Geçen yıllara farkla ölçümlemede misafir izlemelerini ve zaman kaydırmalı izlemeleri de raporlamaya dahil ettiklerini ifade eden TİAK Genel Müdürü Dursun Güleryüz, “Özellikle 2020 yılında ülkemizde de etkisini gösteren Covid-19 pandemisinin de etkisiyle 2. evlerde (yazlık, kır evleri vb.) artan televizyon izlemelerini de ölçüme dâhil ettik. Bu gelişmede de dünyada öncü ülkeler arasındaki yerimizi aldık. Televizyon izleyicilerinin ekran ile ilişkisi çok dinamik; lineer televizyon izleme pratiği hala çok etkin fakat televizyon izlerken zaman, mekân kavramı, platformlar ve izleme araçları hızla değişiyor. Ölçüm sistemimize yönelik yaptığımız gelişmeler izleyici ölçümleri konusunda yaşanacak yeniliklere ışık tutacak ve birçok ülkeye örnek olacaktır” diye konuştu.

Reklam yatırımlarında TV sürprizi!

featured TİAK
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Haberler
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sena Tufan
12 Temmuz 2025
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Haberler
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Sena Tufan
10 Temmuz 2025
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Haberler
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sena Tufan
5 Temmuz 2025
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Haberler
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İrem Alimoğlu
17 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.