Girişimcilik, her türlü soruna çözüm!
The South by Southwest® (SXSW®) Conferences Interactive’nin ikinci gününde teknolojideki yenilikler, dijital yaratıcılık ve dijital platformlar ele alındı. SXSW 2015’i takip eden Yael Habif, ikinci gün izlenimlerini Marketing Türkiye için kaleme aldı…
1. Oturum: Getting Found in the Post-Search Era
Andrew Delamarter
Direktor, Inbound Marketing
Dijital çağın bu döneminde search-arama motoru tek yabancı değil. Artık Pinterest diye bir platform var. Önceliği ise arama değil “keşif”! Platformlar ise daha kişisel, notr değil. Google’da serarch’un yeterli olmadığını bilerek Google Now platformunu oluşturdu.
Pazarlamacılar hızlı olmalı, çok kanala ulaşmalı. “Search” ve “paid” tek başlarına yeterli değil. Yeni kanallara odaklanmalı.
2. Oturum: FOMO, FB, and Pot: Your Brain on the New Millenium
Raashi Bhalla
Creative Strategy, Pinterest
Geçimişte nörobilimle ilgilenen Bhalla şu anda Pinterest’in kreatif strateji grubunu yönetiyor. Bhalla, beynin her yeni teknoloji ile transformasyon geçirdiğini söylüyor.
Yapılan araştırmalara göre, Instagram’da paylaşılan bir pasta fotoğrafının beynimizde FOMO – fear of missing out – zevki kaçırmanın verdiği korku – hissini uyandırdığını anlatıldı.
Facebook, bağımlılık yapıyor. Bir arkadaşınız paylaştığınız bir gönderiyi beğendiğinde bu sizde zevk hissi uyandırıp, aynı eylemi tekrarlamanızı sağlıyor. Bu, sigara bağımlılığı ile beyindeki aynı bölümü tetikliyor.
Emojiler, beyindeki temporal lobun her kısmını aktive ediyor. Yalnızca ses, müzik, yazılı dil kullanmaktansa, emoji kullanmak daha etkili bir iletişim şekli.
2000 doğumlu jenerasyon, belki daha unutkan, dikkat süreleri daha kısa, karar verme süreleri uzun olabilir ancak bu eski nesile göre beceriksiz oldukları anlamına gelmiyor. Yeni nesil, bu anı daha etkin bir şekilde hazmediyor. Yani teknolojik her yeni gelişme, beynimizde de yenilik yaratıyor.
3. Oturum: How Does Innovation Happen?
Walter Isaacson, CEO, Aspen Institute
Eric Schmidt, CEO, Google
Megan Smith, Obama Hükümeti Teknoloji Danışmanı
Bu oturumda, daha çok yeniliğin meydana gelmesi için, ülkenin her bir köşesine internet broadband bağlantısını götürmenin önemine değinildi. Megan Smith, Amerika’da nüfusun yüzde 21’inde halen broadband bağlantının olmadığını ve hükümet olarak önceliklerinin bu olduğunu söyledi.
CNN’in eski CEO’su ve Teach for America platformunun kurucusu Walter Isaacson, Teach for America benzeri bir platformun teknoloji eğitimi için de kurulması yönünde fikirlerini paylaştı.
Girişimcilik ve yeniliği tetiklemede hükümetlerin rolü ne olmalı sorusuna, Google CEO’su Schmidt, girişimciliğin her türlü soruna çözüm olduğunu söyledi. Girişimcilik demek, daha çok iş ve istihdam demek. Girişimcilerin sayısını artırmak için bu yönde vatandaşlara daha çok bilgi / eğitim verilmesi gerektiğini söyledi. Göçmen politikaları konusuna değindi. Göçmenlerin girişimciliğe daha eğilimli olduğu gözlemini paylaştı.
Isaacson, rol model konusuna değindi. Teknoloji sektöründe ve üniversitelerin fen ve teknoloji bölümlerinde daha çok kadının ve farklı etnik grupların varolabilmeleri için hükümetin, medyanın ve eğitimcilerin daha sorumlu davranmalarını istedi.
1930’lu yıllarda üniversitelerin matematik bölümlerinin yüzde 70’i kadın iken bu sayı bugun sadece yüzde 13. Bu kişilerin gelecek nesillere rol model oluşturmaları için basarılarınnın kamuya daha çok anlatılması gerektiğini söyledi.
Megan Smith de, farklılıkların var olduğu ortamlardan çıkan ürünlerin hep daha başarılı olduğunu dolayısıyla teknoloji şirketlerinin ve üniversitelerin herkese açık hissini vermeleri gerektiğinin önemine değindi.
4. Oturum : Fixing Transportation with Humanity and Technology
Logan Green, Kurucu, CEO, Lyft
Lyft, birkaç senedir SXSW festivalinin aktif partnerlerinden biri. Lyft, taksi gibi ancak farkı “ulaşım paylaşım platformu” olması. Yani arabası olan herkes Lyft söförü olabiliyor. Bir kişi haftada ortalama 15 saat söförlük yapıyor.
SXSW festivaline partnerlik yaptıkları ilk sene, müşterilere sırtta taşıma servisi sunmuşlar!
Amerika’nin yüzde 5’i ise toplu taşıma ile, yüzde 95’i ise kendi arabasıyla gidiyor. Lyft’in kurulma amacı bu sayıyı düşürmek! Toplu taşıma sorununu çözmek.
Lyft’i Uber’dan ayıran özellikler:
1- Lyft söförleri pembe bıyık takarak farkındalık yaratmayı başardılar!
2- Uber, taksi sistemini iyileştirmeye çalışıyor, Lyft ise insanların araba sahibi olma ihtiyacını gidermek istiyor.
Lyft Line, shuttle servisi, 6 ay önce lanse edildi. Bu serviste 2-3 kişi aynı arabayı paylaşıyor. Lyft olarak en son toplam 1 milyar dolar yatırım almışlar. Daha çok şehre ve geniş kitlelere ulaşmayı amaçlıyorlar. Lyft, teknoloji şirketleri arasında en çok kadın yöneticisi olan şirketlerin başında geliyor.
5. Oturum : Buzzfeed
Jonah Peretti, CEO, kurucu
Buzzfeed’in, ayda 200 milyon tekil ziyaretçisi var. 1 milyar görüntüleme yapılıyor ve 900 çalışanı bulunuyor. En iyi yaptıkları şey içerik üretmek. Dolayısıyla en çok ürettikleri içeriin ne kadar paylaşıldığına dayalı bir iş modelleri var. Klik’ten çok paylaşıma önem veriyorlar. Anlamlı içerik üretmek için çabalıyorlar.
En yeni oluşumları: Buzzfeed Motion Pictures. Buzzfeed artık özgün video da üretmeye başladı! Quiz ve listeler ile aynı ruha sahip içerikte videolar hazırlıyorlar ve markalı içerik modelinden para kazanıyorlar.
Sosyal medya platformları ve blog’lar BFF – en iyi arkadaşları. Bazı videoları (Obama videosu gibi) sadece Facebook’ta paylaşmışlar ve viral olmuş. İçeriğin kendi web sitelerinden kaynaklanıyor olması onlar için mühim değil. İçeriğin hangi platformda hayat bulduğu önemli değil, yeter ki anlamlı olsun ve paylaşılsın!