3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek kartlarının bakiyesi yetersiz kalıyor
Haberler

Yemek kartlarının bakiyesi yetersiz kalıyor

Marketing Türkiye
5 Eylül 2021
2 dk okuma

Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, kuşaklarına göre kullanıcılarının harcama dinamiklerini analiz etti. Araştırmanın sonucuna göre Baby Boomers kuşağı geleneksellikten uzaklaşmazken, iş hayatına yeni atılan Z kuşağı, salgın şartlarının getirdiği dijitalleşmeye en hızlı adapte olan ve en hareketli kuşak.

Yemek kartı sektörünün lideri Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, pandemi sonrası Baby Boomers, X, Y ve Z kuşaklarının Sodexo bakiyelerini harcama trendlerini analiz etti. Araştırmaya göre en yüksek bakiyeli yemek harcamalarını Baby Boomers kuşağı yaparken, Z kuşağında ise yemek başı bakiye kullanımı düşüyor, ayın son haftasına gelindiğinde ise kullanıcıların yarısının bakiyesi bitmiş oluyor.

Z kuşağı dijitalleşmede lider

Kuşaklara göre Sodexo yemek kartı kullanım dağılımına bakıldığında, kullanıcıların yüzde 60’a yakını Y kuşağından oluşuyor, bu kuşağı sırasıyla X, Z ve Baby Boomers takip ediyor. Henüz iş hayatında azınlıkta olmasına rağmen salgın şartlarının getirdiği dijitalleşmeye en hızlı adapte olan Z kuşağının yüzde 47’si alışverişlerinde mobil ödemeyi tercih ediyor, bu rakam kullanıcı olarak en yüksek paya sahip olan Y kuşağında yüzde 39, X kuşağında ise yüzde 31.

Y ve Z kuşağı daha çok mekan değiştiriyor

Yapılan araştırma Baby Boomers kuşağının, X, Y ve Z kuşaklarına göre daha geleneksel bir tablo çizdiğini ortaya koyuyor. Baby Boomers kuşağı restoran harcamalarının yüzde 35’ini 12.00 – 14.00 saatleri arasında yaparken Z kuşağının harcama saatleri 14.00 sonrasında yoğunlaşıyor. Araştırmaya göre Baby Boomers kuşağı harcama yaptıkları restoranlara da daha sadık. Mayıs – Ağustos 2021 tarihlerini kapsayan verilere göre, Y ve Z kuşakları X kuşağına göre yüzde 23, Baby Boomers’a göre yüzde 38 daha fazla mekân değiştiriyor.

Tüm kuşaklar “kebap” tercih ediyor

Aynı analizde bir diğer ilgi çekici veri ise Sodexo kullanıcılarının yemek tercihlerinin büyük bir çoğunluğunu kebaptan yana kullanması. Geleneksel yemekleri tercih eden Baby Boomers yüzde 34’lük bir oran tüm kuşaklar arasında en fazla kebap harcaması yapan kuşak olurken, Z kuşağı diğer kuşaklara göre açık ara fark ile en fazla fast food tüketimi yapan kuşak olarak dikkat çekiyor.

featured Sodexo
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Güncel Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Haberler
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Banksy'nin "adaleti" ablukadan çıkamadı!
Haberler
Banksy’nin “adaleti” ablukadan çıkamadı!
Nafizcan Önder
10 Eylül 2025
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül'de sona eriyor
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül’de sona eriyor
Nafizcan Önder
4 Eylül 2025
Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
İrem Alimoğlu
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.