10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital pazarlama
Haberler

Ekonomik belirsizliğe karşı dijital pazarlamanın avantajları

Marketing Türkiye
25 Temmuz 2021
3 dk okuma

Dijital pazarlama bugün, firmaların zorlu süreçlere ve sektörlerindeki değişikliklere daha kolay uyum sağlamasına yardımcı oluyor. Öyle ki bu sayede ekonomi de, pandemi gibi kriz dönemlerinin ardından hızlıca toparlanıyor.

Ekonomik belirsizlik zamanlarında, diğer her şeyden önce pazarlama bütçelerinin kesilmesi oldukça muhtemel. Çünkü firma yöneticileri, bir durgunluk sırasında “para kazanmak için para harcamanın” çok da mantıklı olmayabileceğini düşünebilir.

Öncelikle bu, oldukça yüzeysel ve tam da doğru olmayan bir düşünme biçimi. Henry Ford’un, “Para kazanmak için reklam yapmayı bırakan bir adam, zamandan tasarruf etmek için saati durduran bir adama benzer,” şeklindeki ünlü iddiası, kriz zamanlarında pazarlama kampanyalarını desteklemenin ne kadar hayati olabileceğini anlatan en güzel örneklerden biri.

COVID-19 salgını da benzer biçimde, hayatta kalmak için doğru dijital pazarlamanın en önemli unsurlardan biri olduğu bir süreç. Bu zorlu zamanlarda başarılı olma olasılığı en yüksek olan kuruluşlar, bu zamanı ilerlemek için kullanan, SEO’larını rafine eden ve aynı zamanda çok kanallı pazarlamaya yatırım yapan kuruluşlar oluyor…

Marka bilinirliğini ve itibarını artırmanın faydaları

Bir durgunluğun hem işletme sahipleri hem de tüketiciler için en rahatsız edici yönlerinden biri, çevremizdeki dünyada tutarlılığın olmamasıdır. Bununla birlikte, hızla değişen bir ekonomik iklim karşısında, tüketicilerin çevrelerindeki kuruluşların kendilerine olan aşinalığını takdir ettiklerini belirtmekte fayda var.

Ekonomik belirsizliğe karşı dijital pazarlamanın avantajları

Dünyanın en güvenilir markalarından bazıları, özellikle pandemi dönemi boyunca, tüm dünyadaki tüketicilere normallik duygusu sağlamak için sosyal medya kampanyaları oluşturdu. Bu kampanyaların arkasındaki mesajlar her zaman özellikle pandemi ile ilgili değildi, birçok şirket evden çalışma deneyimiyle alakalı fikirler üretmenin yanı sıra küresel bir birliktelik duygusuna yaslandı. Diğer bir deyişle, bu dönemde pandemiyle birlikte gelen ve pek çoklarımızın deneyimlediği tüm o farklı durumlar farklı firmalar tarafından birden fazla kez ele alındı. Çoğu tüketici evde tecrit edildiğinden ve rahatlık için telefonlarına döndüğünden, bu mesajlar güçlü bir etki yarattı.

Ayrıca, ekonomik belirsizlik zamanlarını, markanızı daha da geliştirmek ve marka bilinirliğini artırmak için bir fırsat olarak da kullanabilirsiniz; böylece kuruluşunuz, ekonomi toparlanmaya başlar başlamaz, hatta daha erken bir zamanda yeniden hızlı bir şekilde etkinlik göstermeye başlayabilir.

Dijital pazarlama ile gelişmek ve yeni ekonomiye hazırlanmak

Birçoğumuz için COVID-19 salgını iş yapmak için inkar edilemez derecede kötü oldu. Uluslararası ticaret geçen yılın büyük bölümünde neredeyse imkansız hale geldi ve dünya genelindeki iş kıtlığı tüketici harcamalarını sınırladı.

Bununla birlikte, 2020’deki yaşamış olduğumuz kargaşa, 2007’den 2009’a kadar süren küresel krizle karşılaştırıldığında, çok daha kısa vadeli olumsuz etkilere sahip. Normalleşme sürecine geçtiğimiz andan itibaren küresel ekonomi daha önce hiç görmediğimiz bir oranda geri düzelmeye başladı.

dijital-pazarlama
Dijital pazarlama, yeni ekonomide avantaj sağlıyor.

Peki, dünya çapında bir endüstri kapanmasından neden bu kadar çabuk kurtulduk? Elbette burada cevap öngörülebilir bir şekilde dijitalleşme oluyor. Modern işletmelerin artan uyarlanabilirliği, tüm modern endüstrilerin gelişiminde önemli bir oyuncu olan dijitalleşme ile sektörler durgunluk dönemlerinde ilerleyebilecekleri yeni yollar bulabiliyor. Kendilerine sunulan dijital kaynakları ve kanalları kullanan işletmelerin sayısının artmasıyla birlikte, dünyanın dört bir yanındaki kuruluşlar iş modellerini uyarlamayı, dijital süreçleri benimsemeyi ve müşterilerine yeni ve gelişmiş bir şekilde hitap etmeyi başardılar.

Bu yeni dijital kanalların geliştirilmesi ve tutarlı kullanımı artık dünya çapındaki sektör pratiklerini yeniden şekillendirmeye başladı. Pandemi sırasında gelişimlerine öncelik veren sektörler, “yeni ekonomi”ye – yani işletmelerin çok kanallı, yüksek düzeyde dijitalleştirilmiş ve dolayısıyla uyarlanabilir olmasını gerektiren ekonomiye – avantajlı bir başlangıç yaptı.

Müşteriyi elde tutmak için e-posta pazarlamasının kullanımı

Ekonomik belirsizlik zamanlarında yapmak isteyeceğiniz son şey, geçmişte hizmet verdiğiniz tüketici veya müşterileri ihmal etmektir. Çünkü bu zaman, potansiyel müşterilere ulaşmanın zamanı olduğu kadar, önceden var olan müşteri tabanınızla da bağlantı kurmanın zamanıdır.

Ekonomik belirsizliğe karşı dijital pazarlamanın avantajları

İster inanın ister inanmayın, burada emrinizde olan en güçlü araçlardan biri aslında bildik mütevazı e-posta pazarlama kampanyasıdır. Bu çalkantılı zamanlarda hala buralarda olduğunuzu bilmelerini sağlamak için, posta listenize kaydolan veya yakın zamanda sizden ürün veya hizmet satın alan müşterilere özel e-postalar gönderebilirsiniz. Mesajlarınız güncelse ve sürdürülebilirlik gibi dünya için önemli olan konulara da yer veriyorsa, ayrıntılara gösterilen bu özenin müşterilerinizden olumlu yanıtlar alma olasılığı yüksektir. Haliyle, bu da kuruluşunuzun daha yüksek bir dönüşüm oranı yaşamasını sağlayabilir.

E-posta pazarlama kampanyaları genellikle büyük bir bütçe gerektirmediğinden, bu dönüşümler ekonomik gerileme dönemlerinde kârınıza iki kat değerli katkı sağlayabilir.

Modern iş dünyası dijitalleşmeyi deneyimlemeye devam ederken, kuruluşunuzun dijital varlığını geliştirmenin ve iyileştirmenin önemi artık küçümsenemez. Dijital pazarlamaya yatırım yapmak, kuruluşunuzun yalnızca ekonomik belirsizlik karşısında değil, aynı zamanda sektörünüzdeki hızlı değişiklikler karşısında da iyi bir konumda olmasını sağlayacaktır. Özünde, dijital pazarlamaya yapılan bir yatırım, şirketinizin uzun ömürlülüğüne yapılan bir yatırımdır.

“Influencer pazarlamasında başarının formülü” haberini okumak için tıklayın!

Kaynak: accountantsdaily

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Haberler
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
"Pril Ramazan Buluşması", İstanbul'un ardından İzmir ve Ankara'da
Haberler
“Pril Ramazan Buluşması”, İstanbul’un ardından İzmir ve Ankara’da
Advertorial
12 Mart 2025
Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
7 gün önce
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Haberler
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.