11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hükümetler ve CEO’lar itibar kaybında

Marketing Türkiye
23 Şubat 2012
4 dk okuma

“Edelman 2012 Güven Barometresi” araştırma sonuçları açıklandı. Her yıl geleneksel olarak gerçekleştirilen Edelman Güven Barometresi’ne göre, hükümetlere duyulan güven 2011 yılında küresel boyutta erezyona uğradı. Hükümetlere duyulan güven, küresel olarak rekor bir düşüşle yüzde 43’e geriledi. Bu sonuç, finansal ve politik kaos yaşanan ülkelerdeki halkın, yaşadıkları kaosun faturasını hükümetlere çıkardığını gösterdi. Hükümet yetkilileri ile birlikte CEO’lar da, tarihdeki en büyük itibar kaybını yaşadılar. Türkiye’nin yer almadığı araştırmada, 25 ülkenin 17’sinde, halkın yarısından fazlası hükümetlerin gerekeni yapmadığına inanıyor. 12 ülkede hükümetler, iş dünyası, medya ve sivil toplum kuruluşlarının önünde en az güven duyulan kurum olarak yer aldı. Fransa, İspanya, Brezilya, Çin, Rusya, Japonya başta olmak üzere bu ülkelerde hükümetlere karşı duyulan güven kaybı 10 puanın üzerinde çıktı. Araştırmanın yapıldığı ülkelerde, nüfusun neredeyse yarısı, hükümet liderlerinin gerçekleri söylemediklerine inandıklarını belirtti.


Araştırma, 25 ülkede ve 5.600 kişi ile gerçekleştirildi

Effect Halkla İlişkiler’in Türkiye Temsilcisi olan dünyanın en büyük bağımsız halkla ilişkiler şirketi Edelman Public Relations tarafından bu yıl 11.’si gerçekleştirilen Edelman 2012 Güven Barometresi, halkın nabzının tutulduğu önemli araştırmalardan birisini oluşturuyor. Araştırma, Anket StrategyOne adlı araştırma firması tarafından 10 Ekim- 30 Kasım 2011 tarihleri arasında, 25 ülkede, 25-34 ve 35-64 yaş grubunu oluşturan 5 bin 600 kişi ile 20 dakikalık telefon görüşmesi ile gerçekleştirildi. Ankete katılanların tümü, üniversite mezunu ve kendi yaş gruplarına göre gelirleri, ülkelerinin en üst çeyreğine giren, okuyan veya iş çevreleriyle ilgili haberleri haftada en az bir kaç kez izleyen kişiler arasından seçildi.

İş dünyasına güven artışı yaşanan tek ülke Çin oldu 

Araştırmada, iş dünyasına duyulan güven kaybı,  hükümetlere göre daha düşük oranda olsa bile, iş dünyasının da aşması gereken kendine özgü engelleri olduğu belirtiliyor. Güven araştırmasının yapıldığı 25 ülkede, iş dünyasına duyulan güven genel olarak yüzde 56’dan yüzde 53’e düşerken, Euro bölgesindeki ekonomik krizinin odağında yer alan Fransa ve Almanya gibi ülkelerde; güven kayıpları çift haneli yaşandı. Güven bunalımı, bu yıl Güney Kore’ye de taşındı ve bu ülkedeki kayıp 15 puana ulaştı. Çin ise iş dünyasına karşı önemli ölçüde güven artışı yaşanan tek ülke olarak, güven artışı yüzde 61’den, yüzde 71’e yükseldi. CEO güvenilirliği, son 9 yıldan bu yana en büyük düşüşü yaşadı ve 12 puan azalarak yüzde 38’e geriledi. Güney Kore ve Japonya’da güven kaybı oranı ise sırasıyla; 34 ve 43 puan olarak gerçekleşti. Yaşanan bu sistematik güven kaybının ortasında, en güvenilen kaynaklardan biri yine “benim gibi insanlar-içimizden biri” olarak adlandırılan ve kişilerin yakın çevresindeki insanlar oldu. Yakın çevremizdeki bu insanlar, 2004 yılından bu yana en büyük güven artışı sağlayan akademik ve teknik uzmanların ardından, üçüncü sıraya yerleşti. 

Şirket çalışanları, en fazla güven duyulan kişiler oldu


Güven araştırmasına göre, şirket çalışanları, en az güven duyulan sözcü konumundayken, bu yıl en fazla güven duyulanlar arasında dördüncü sıraya yükseldi ve 16 puanlık rekor bir artış gösterdi. Sosyal ağlar, mikro bloglar ve içerik paylaşım siteleri, bir firma hakkında var olan güvenilir bilgi kaynakları arasında, sırasıyla çarpıcı bir şekilde; yüzde 88, yüzde 86 ve yüzde 75 oranlarında artış sağladı. 2012 Güven Barometresi, günümüzde güven seviyelerini belirleyen başlıca faktörlerin, gelecekte daha az öneme sahip olabileceğini gösteriyor. Araştırmaya göre, “tutarlı finansal kazanç, yenilikçi ürünler ve saygın liderlik”, günümüzün güven seviyelerini belirleyen başlıca faktörler olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte, “müşteri geri bildirimlerine kulak verme ve müşteriye kazancın üzerinde değer verme” gibi etkenler, gelecekte güven seviyesini belirleyecek faktörler olarak dikkati çekiyor. İş dünyasına karşı duyulan güven, hükümetlere göre oldukça yüksek olsa da, araştırmaya katılanlar yüzde 49’u hükümetlerin iş dünyasına yeterince regülasyon getirmediğini düşünüyor. Katılımcıların 1/3’üne yakın kısmı hükümetlerin, sorumsuz faaliyetlerinde bulunan şirketlere karşı, onları korumasını isterken, 4/1’i, sorumlu kurumsal davranışı sağlayacak düzenlemeler olması gerektiğini belirtiyor. Araştırma sonuçlarına göre, 2011 yılında “bankalar ve finansal hizmet veren kuruluşlar”, Fransa, İspanya, Brezilya, Japonya ve Güney Kore’de, en az güven duyulan başlıca iki sektör oldu. Teknoloji sektörü ise geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, küresel çapta en çok güven duyulan sektör olarak yerini korudu. Güven artışı kaydeden yegane kurum olan medyada, küresel güven seviyesinin yüzde 50’nin üzerine çıktığı görüldü. Hindistan’da 20 puan, A.B.D’de 18 puan, İngiltere’de 15 puan ve İtalya’da 12 puan ile güvende en büyük bölgesel artışların yaşandığı ülkeler oldu. Japonya’da ise geçen yılın Mart ayındaki depremin ve onu izleyen nükleer felaketin ardından, hükümet ve STK’lara karşı duyulan güvende büyük düşüş görüldü. Bu ülkede, ükümete duyulan güven 26 puan,  STK’lara duyulan güven 21 puan düştü.  İş dünyası içinde;  enerji  sektörüne duyulan güven 46 puan, bankacılık sektörüne duyulan güven 20 puan ve finans sektörüne duyulan güven ise 17 puan düştü.

2012 Edelman Güven Barometresine ait diğer temel bulgularından bazıları şöyle:


• Amerika’da, geçen yıl büyük düşüşler yaşayan STK’lar, medya, iş dünyası ve hükümetin güven oranlarında bu yıl (artış veya düşüş) değişiklik yaşanmadı.
• Bu yıl da “geleneksel medya ve çevrimiçi arama motorları,  genel haber ve bilgi, yeni ürünler”, çevresel kriz haberleri ve firma duyuruları peşinde koşan insanlar için, en güvenilir haber kaynaklarını oluşturuyor. Bu yılki Güven Barometresi’ne göre medya, TV, gazeteler ve dergiler hala en güvenilir bilgi kaynaklarını oluşturuyor.
• Araştırma, 18 – 29 yaş arası kesim için dijital medyanın en yaygın genel haber ve bilgi kaynağı olduğunu gösterdi.
• Güney Kore, teknoloji ve otomotiv hariç tüm endüstriyel sektörlerde olağanüstü güven kayıpları yaşadı. En büyük kayıplar:  32 puanlık düşüşle yüzde 39’a gerileyen telekomünikasyonda ve 25 puanlık düşüşle yine yüzde 39’a gerileyen finansal hizmet veren firmalarda oluştu.
• Brezilya, tüm önemli kurumlarda en büyük güven kayıplarını yaşadı. Hükümet 53 puan, STK’lar 31 puan, iş dünyası 18 puan ve medya 12 puan. Geçen yıl, Güven Barometresi’nin yapıldığı sırada 2014 Dünya Kupası ve 2016 Yaz Olimpiyatları alınmış ve Dilma Rousseff yeni başkan seçilmişti. Bu yılki düşüş, iş dünyası yaşamının normale dönüşü ve dört hükümet yetkilisinin yolsuzluk sonucu tutuklanmasının etkilerini sergiliyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
2 gün önce
Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Mart)
Atamalar
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Mart)
Nafizcan Önder
21 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.