20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandora'nın kutusu pazarlanabilir mi?
Pazarlama

Pandora’nın kutusu pazarlanabilir mi?

Gizem Yıldız
2 Haziran 2021
2 dk okuma

Tüketiciye görmediği bir ürünü satmak… Belki daha önce aklınızdan geçti belki size de sürpriz oldu. Fakat esas sürpriz bu sürpriz pazarlamasının kısa sürede 33 yaşındaki gizemli şirket sahibini multi milyarder yapması… Oyuncak üreticisi Pop Mart, ürünün içini göstermeyen ambalajlarda oyuncaklarının her birini aynı fiyata satıyor yani Pandora’nın kutusundan ne çıkacağı bilinmiyor. Tüketici ürünü ancak satın aldıktan sonra görebiliyor… Gelin bu başarı hikayesine yakından bakalım!

  • Pandora'nın kutusu pazarlanabilir mi?

Pop Mart’ta tüketiciler oyuncak kutularının içinden hangi oyuncağın çıkacağını bilmiyor ama talep yağıyor. Wang Ning tarafından kurulan marka, hızla büyüyerek yaklaşık 7 milyar dolar değerine ulaştı. Marka, alıcıların içindekini görmesine izin vermeyen ambalajlarda oyuncakların her birini 8 dolara satıyor.

Çinli oyuncak milyarderi Wang Ning, Pop Mart International Group’un halka arzına yönelik güçlü yatırımcı talebi sayesinde bu yıl servetinin neredeyse üç kat arttığını gördü.

33 yaşında halihazırda hatırı sayılır bir servet biriktirmiş olan girişimci, Çin’in “kör kutu” adı verilen oyuncaklar için gelişen pazarında öncüydü.

Milenyum kuşağın gözdesi “kör kutu”

Pop Mart hem çevrimiçi hem de çevrimdışı satış gerçekleştiriyor. 2022 yılı sonuna kadar Çin’de 183 yeni mağaza açmayı planlıyor ve şu anda 33 şehirde sahip olduğu 136 mağazaya ekleme yapacağını duyurdu. Önümüzdeki iki yıl içinde marka, kör kutular için otomat benzeri dağıtıcılara sahip 1800 robot dükkanı da ekleyecek.

Bu arada Wang, yurtdışına açılmak için Kore, Japonya ve Singapur gibi ülkelere bakıyor. İzahnameye göre Pop Mart, 2022 yılına kadar yurtdışında 100 perakende mağazası ve 1000 robo-mağaza açmayı planlıyor.

Alibaba’nın sahibi olduğu e-ticaret platformu Tmall’den gelen bir rapora göre, Çin’in milenyum kuşağı gizemli oyuncaklara, tasarım ayakkabılar ve e-sporlar da dahil olmak üzere diğer hobilerden daha fazla para harcıyor.

Gizemli oyuncak kutularının, kökeni Japonya’nın Gashapon olarak bilinen otomat makinesi kapsül modellerine dayanıyor.

Kaynak: Patronlar Dünyası

featured Kenny Wong Pop Mart sürpriz pazarlama Wang Ning
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
4 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
5 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Güncel Haberler
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Haberler
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Nafizcan Önder
7 Ekim 2025
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Haberler
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Nafizcan Önder
22 Ekim 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
21 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.