14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Video kampanyalar pazarlamanın kalbidir
Haberler

Video kampanyalar pazarlamanın kalbidir

Marketing Türkiye
17 Mayıs 2021
2 dk okuma

Hepimiz yeni gerçekliğin farkındayız: Günümüz tüketicileri satın alma yolculuğunda ipleri elinde tutuyor ve internetten alışveriş yolculuğu artık ortalama 140 temas noktası içeriyor. İnsanlar, keşfetmeden değerlendirmeye kadar kanallar ve cihazlar arasında kendi tercihlerine göre hareket ediyor. Ancak şaşırtıcı olan, online video kampanyalar şu anda başarıda büyük bir rol oynuyor ve bu rol diğer kanalları da büyük oranda etkiliyor. Peki bu etkiyi anlamak mümkün mü?

Pandeminin yarattığı video kampanya trendlerini takip edin

Geçen yıl video izleme alışkanlıklarında bir dönüm noktası oldu. Birleşik Krallık’tan ABD’ye, Türkiye’den Japonya’ya kadar dünyanın her yerinde insanlar kendilerini video içerik tüketirken buldu. 2020’den çok şeyi geride bırakmış olmayı istesek de bazı trendler devam edecek ve biz buna hazır olmalıyız.

2020 boyunca gördüğümüz trendlerden hangilerinin yeni alışkanlıklara döndüğünü ve yeni trendlerin alışveriş alışkanlıklarını nasıl etkilediğini aktif olarak takip etmeye devam edin.

Video kampanyalar tıklama ötesinde değer yaratıyor

Bu süreçte markalar olarak videonun etkisine bütünsel bir şekilde yaklaşmak ve diğer kampanyalarınıza etkisini görmek istemeniz çok doğal. Bu yaklaşımın nasıl gerçekleştirilebileceğini bir örnek üzerinden açıklığa kavuşturalım.

Sigortam.net, online offline çalışmalarını bütünsel yaklaşımla entegre eden ve veriye dayalı bir pazarlama anlayışını benimseyen bir marka. Offline medya planının yanında dijital platformlarda da lansman döneminde görünürlüğü ve dönüşümü artırmak ulaşmak istediği hedeflerden biriydi. Fakat YouTube kampanyalarına başlamadan önce performansın diğer kampanyalara etkisini ölçümleyememek adına bir endişesi vardı.

“Dijital dünyada hedefiniz performans almaksa Arama Ağı kampanyaları ile bunu başarabilirsiniz. Ancak hedefiniz hem bilinirlik yaratmak hem de bunun performansınıza etkisini ölçümlemekse burada farklı çözümler üretmeniz gerek,” diyor Sigortam.net’in dijital kampanyalarını yürüten iLab Holding Digital Marketing Specialist’i Selin Kaptan.

iLab Holding Dijital Pazarlama Direktörü Sonat Yüce ise şunları ekliyor; “Arama kampanyaları müşterilere doğru zamanda erişim sağlayacağımız en önemli iletişim kanalımız ve ölçümlerini çok net yapabiliyoruz. Ancak farklı mecraların birbiriyle kurduğu verimi ölçmek zor, orta-uzun vadede etkilerini analiz etmek ise tahminler üzerine kurulu.” Bu noktada Sigortam.net, YouTube’da TrueView for Action kampanyasının markasına ve diğer reklamlara olan etkisini ölçmek için ilişkilendirme raporlarından faydalandı ve kampanyanın Arama kampanyalarına etkisini ölçümledi.

Ekip, Sigortam.net ile etkileşime geçmemiş kullanıcıların YouTube reklamını izledikten sonra Google Arama’da “sigortam.net” araması yapmasını ve web sitesini ziyaret edip online sigorta teklifi almasını sağladı. Yüce ekliyor; “YouTube kampanyalarımızın marka kampanyalarımıza etkisiyle yüzde 8 oranında bir dönüşüm artışı ve maliyetlerimizde yüzde 10 düşüş gerçekleştirdik.”

Bu durum, markalar için ne anlama geliyor?

Müşterinizin farklı ağlar, kampanyalar ve reklamlar arasındaki yolculuğunu anlamak, özellikle 2020’deki e-ticaret patlamasından sonra hiç bu kadar elzem olmamıştı. İnsanlar, satın alacakları ürünleri araştırırken online arama ve video arasında geçiş yapıyor. Bu da, yalnızca son tıklamaya odaklanmanın satın alım yolcuğunun karmaşık yapısını anlamak için yeterli olmadığını gösteriyor. İlişkilendirmeden faydalanın, hangi platformun markanıza ne kadar değer kattığını öğrenin.

Kaynak: Think with Google

Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları

YouTube video trendlerinden pazarlama okuması yapmak mümkün mü?

Kellogg’s, Samsung, Avon ve Volkswagen’den video yaratıcılığı tüyoları

featured iLab Holding sigortamnet video kampanyalar
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beyaz yaka çalışanlar mavi yakaya geçişin yollarını arıyor
Haberler
Beyaz yaka çalışanlar mavi yakaya geçişin yollarını arıyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde "barista" deneyimi öne çıkıyor!
Haberler
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde “barista” deneyimi öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
10 Eylül 2025
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları...
Haberler
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.