17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Artık aşkın ön koşulu naturalizm
Araştırma

Artık aşkın ön koşulu naturalizm

Gizem Yıldız
22 Nisan 2021
2 dk okuma

Arkadaşlık uygulaması OkCupid, Dünya Günü kapsamında kullanıcılarının iklim değişikliği konusundaki yaklaşımını mercek altına aldı ve 7.5 milyonu aşkın yanıtı inceledi. Verilere göre yeni nesil dünyanın geleceğinden endişe duyuyor ve daha sorumlu davranıyor. Peki Türkiye’de durum nasıl? İşte detaylar…

Kullanıcılarına ilgi alanları, önemsedikleri konular ve tercihleri gibi gerçek hayatta önemsedikleri konular hakkında sorduğu detaylı sorular ile en uygun eşleşmeyi sağlayan OkCupid, kullanıcılarının iklim değişikliği ve çevresel tehditlere bakış açısını araştırdı. Uygulama üzerinde özel grup oluşturan ve kullanıcılara profillerine iklim değişikliği savunucusu rozeti ekleyebilme özelliğini sunan uygulama, bu alanda paylaşılan 7.5 milyondan fazla yanıtı inceledi. Gençlerin verdiği yanıtlar ise umut verici… Verilere göre son 4 yıl içinde (Ocak 2017-2021) kullanıcıların iklim değişikliği ve çevre üzerine yaptığı sohbetlerde yüzde 456 artış yaşandı. Uygulamayı kullanan her 10 bekardan 9’u ise eşleştiği kişinin gezegenimize karşı duyarlı olmasını istiyor. 

Yeni nesil iklim değişikliğine inanıyor

“İklim değişikliğine inanıyor musun?” sorusunu dünya genelinde 1.8 milyon kişi yanıtladı ve neredeyse tamamı (yüzde 97) “evet” yanıtını verdi. Türkiye’de de durum farklı değil. İklim değişikliğinin gerçek olmadığını söyleyenlerin oranı sadece yüzde 2. Diğer yandan uygulama üzerinde iklim değişikliğine inandığını söyleyenler, aksini savunanlara göre yüzde 56 oranında daha fazla beğeni aldı. Geri dönüşüm konusundaki veriler ise umut verdi. Dünya genelindeki kullanıcıların yüzde 63’ü neredeyse her zaman geri dönüştürülen ürünleri kullandığını söylerken, yüzde 30’u bu soruya “bazen” yanıtını vermiş. Geri dönüşümü kısmen ya da hiç desteklemediğini söyleyenlerin oranı ise sadece yüzde 7. Türk kullanıcılarda bu durum benzer. Yüzde 34 “neredeyse her zaman” geri dönüştürülen ürünler kullandığını söylerken, aynı soruya “bazen” yanıtını verenler yüzde 58. Geri dönüşümü desteklemediğini söyleyen Türklerin oranı ise yüzde 8.

Gençler iklim değişikliğine kayıtsız değil!

Verilere göre uygulamayı kullanan gençler, iklim değişikliğine inanmanın yanı sıra bu duruma karşı kayıtsız değil. “İklim değişikliği konusunda endişeli misin?” sorusuna verilen 3 milyonu aşkın yanıta göre, her 10 kullanıcıdan 8’i (yüzde 83) bu konuda endişe duyuyor. Türkiye’deki kullanıcılar arasında durum çok farklı olmasa da (yüzde 81), kadınlar mevcut durumdan erkeklere göre daha fazla endişeli (kadınlar yüzde 85- erkekler yüzde 79). Gençler yaşadıkları bu endişeyi gidermek için harekete geçmeye de hazır. Dünya genelinde her dört bekardan biri çevre konusunda gönüllü hizmetten keyif aldığını söylüyor.

Karbon ayak izini azaltmak için çaba harcanıyor

İnsan faaliyetlerinin çevreye verdiği zararın ölçülmesinde kullanılan ve birim karbondioksit üzerinden ölçülen karbon ayak izi; enerji sarfiyatı, ulaşım, tüketim gibi birçok etken yüzünden artıyor. Dünya genelinde bekarların yüzde 63’ü “Bilinçli olarak karbon ayak izini azaltacak çaba gösteriyor musun?” sorusuna “evet” cevabını verdi. Türkiye’deki kullanıcılar da bu konuyu dünyanın pek çok ülkesine göre daha fazla önemsiyor ve bu soruya en çok “evet cevabı veren ülkeler; Birleşik Krallık (yüzde 72), Amerika Birleşik Devletleri (yüzde 65) ve Hindistan’ın (yüzde 53) ardından yüzde 48 ile 4. sırada yer alıyor. 

Yükselen deniz seviyesini ve doğal kaynak kullanımını önemsiyoruz

Yükselen deniz seviyesi de dünya genelindeki kullanıcılar arasında endişe konusu (yüzde 75). Kadin erkek kırılımına baktığımızda ise kadınlar (yüzde 80) erkeklere göre (yüzde 72) bu konuyu daha fazla önemsiyor.  Türk kullanıcıların verileri de global kullanıcılar ile paralel. Neredeyse her 4 kişiden biri denizlerin yükselmesinden kaygı duyuyor. Doğal kaynak kullanımı da kullanıcıların çevresel tehditler arasında dikkate aldığı bir konu. “Günlük yaşamında su, enerji veya diğer kaynakları korumaya çalışıyor musun?” sorusuna dünya genelindeki kullanıcıların yüzde 90’u evet cevabını verirken Türkiye’deki kullanıcıların ise tamamı (yüzde 96) bu konuyu önemsiyor. 

Pandeminin ilişkiler üzerindeki etkisini okumak için TIKLAYIN.

featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Haberler
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
TikTok'a "dilencilik" eleştirisi!
Haberler
TikTok’a “dilencilik” eleştirisi!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan'da alım satım yapılmayacak
Haberler
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan’da alım satım yapılmayacak
Marketing Türkiye
1 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.