1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Görüntülü toplantılarda nasıl şık olunur?
Haberler

Görüntülü toplantılarda nasıl şık olunur?

Gizem Yıldız
5 Nisan 2021
2 dk okuma

Pandemi nedeniyle neredeyse bütün iş toplantıları video konferans şeklinde yapılmaya başladı. Dolayısıyla şıklık algısı da hızlıca yeni şartlara uyarlandı. Öncesinde enerjimiz; özenli giyimimize eşlik eden jest ve mimiklerimizle ölçülüyordu. Fakat artık ışık ve kamera açısı gibi teknik unsurların yanında kullanılan renklerin de önemi arttı. Birçok insan sadece üst bedeni göründüğü için kombinlerini de buna göre şekillendiriyor. Biraz riskli olsa da altı pijama üstü gömlek kombinlerine rağbet arttı denebilir. Stil Danışmanı Atilla Mutlu, yeni nesil iş toplantıları yani video konferanslarda kıyafet tercihiyle pozitif enerji yaymanın yollarını anlatıyor.

Tam kapanma döneminde ve akabinde uzaktan çalışmayla insanlar eşofman kombinlerine oldukça alıştı ve eşofman rahatlığını terk etmek istemiyorlar. Dolayısıyla evde yapılan video konferanslarda da ceket ve gömlek kombinlerini genellikle eşofman altıyla tamamlamayı tercih ediyorlar. Elbette en önemlisi kamera açısındaki görünüme özen göstermek fakat acil bir hareket etme ihtiyacıyla ya da psikolojik olarak eşofman altının gazabına uğramak da an meselesi! Bazı marka ve tasarımcılar evden çalışanlar için sunduğu koleksiyonda bu yarı resmi hali desteklerken bazıları karşı çıkıyor. LC Wakiki evden çalışma kombinlerini #altıevüstüiş etiketiyle ile tanıtmıştı. Bu kampanyaya benzer bir örnek de Kanadalı giyim markası Henri Vézina’nın ”Evden Çalışma” adlı koleksiyonuyla geldi. Marka, kampanyada yarı resmi kıyafetler giyen modellere yer verdi. Stil Danışmanı Atilla Mutlu’da küçük bir ekranda şık olunabileceği fikrinden yana ve hatta uzaktan çalışanlar için bazı tavsiyeleri var…

Kameraya sığacak güzellik

Artık görüntülü online toplantıların hayatımızın bir parçası haline geldiğini belirten Atilla Mutlu, “Pandemide online toplantıların sayısı arttı. Bundan sonra da vazgeçilmezimiz olmaya devam edecek. Bu süreçte kamera karşısında nasıl şık olabilirim sorusunu sıklıkla duyuyorum. Çünkü eskiden şıklık kıyafetten ayakkabıya kadar geniş bir anlama geliyorken online toplantılarda sadece üst bedenle alakalı bir olay haline geldi. Ancak sadece üst bedeninizin gözüktüğü küçük bir ekranda da şık olmak olabilirsiniz” dedi.

Abartıya kaçmayın

Görüntülü görüşmelerde ne çok abartılı ne de çok salaş bir kıyafet tercih edilmemesi gerektiğini söyleyen Mutlu, “Ortasını bulmak çok önemli. Evde olduğumuz için çok rahat kıyafetlerle kamera karşısında çıkmak doğru değil ama aynı zamanda abartı gözükecek şekilde bir kıyafet de tercih edilmemeli. Alt taraf gözükmeyeceği için o çok önemli değil. Üstünüze ise sade, rahat ama şık gözüken bir kıyafet tercih etmelisiniz. Yine abartıya kaçmadan takı takabilir ve makyaj da yapabilirsiniz. Ayrıca renkli kıyafetlerin tercih edilmesini öneriyorum. Renkli giyinerek enerjinizle karşınızdakileri etkileyebilirsiniz” diye konuştu.

Işığa dikkat

Kamera açısı ve ışığın da çok önemli olduğunu aktaran Atilla Mutlu,  “Işığı önünüze almalısınız. Bu hem görüntü kalitesini artıracaktır hem de güzelliğinizi öne çıkaracaktır. Ayrıca kamera açısına çok dikkat etmelisiniz. Kameranın çok alttan çekmesi sizi olduğunuzdan kilolu gösterecektir” ifadelerini kullandı.

ceket pijama değişen şıklık algısı featured pandemide moda video konferans
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Marketing Türkiye
3 Eylül 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
2 hafta önce
"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
13 Eylül 2025
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Haberler
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.