16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamacılar "deneyim tasarımı" yaklaşımlarını değiştirmeli!
Haberler

Pazarlamacılar “deneyim tasarımı” yaklaşımlarını değiştirmeli!

Gizem Yıldız
1 Nisan 2021
2 dk okuma

Tüketici etkileşimini arttırmanın en etkili yollarından biri yaratım süreçlerine onları da dahil etmek ve hatta merkezi bir rol vermek… “Cocreation” olarak tabir edilen bu eylem, markaların müşterileriyle daha iyi ilişkiler kurmasına olanak tanıyor ancak etki düzeyini arttırmak için pazarlamacıların ve tasarımcıların birlikte çalışması şart!

Tüm müşteri yolculuğu boyunca ürün ve hizmetlerinin onların ihtiyaçlarına ve deneyimine en iyi şekilde hitap etmesini sağlamak isteyen pazarlamacılar için tasarım anlayışının acilen yeniden şekillendirilmesi gerekiyor.

Böylece pazarlamacılar, tasarımla daha fazla değer ve kalite sunabilirler. Tasarımı pazarlamanın kalbine yerleştirerek “birlikte tasarlamak” fikrini benimseyen tasarımcılar, marka deneyimi oluşturmanın mistik etkisiyle tek başlarına mücadele etmek yerine tüketicileri sürece dahil ederek sorunu daha insan merkezli bir şekilde çözebiliyorlar.

Birlikte yaratmak ayrıca, markaların müşterileri ve diğer ortaklarıyla daha iyi ilişkiler kurması içi fırsat sunuyor. Zira yenilikçi ürünler, hizmetler ve deneyimler bir markayı rakiplerinin önüne geçiren en temel unsurlar…

İnsan merkezli tasarım…

Cocreation, eylem halindeki insan merkezli bir tasarım anlayışını ifade ediyor. Tüketicilere fayda sağlayan yenilikler yapmak için, yolculuklarını haritalandırmadan ve anlamadan önce onların yolunda yürümelisiniz. Ancak o zaman onların mevcut deneyimleri içindeki acı noktaları, keyif anları veya belirsizlikleri keşfedebilirsiniz. Bu bakış açısıyla, müşteri yolculuğunun hangi aşamasında olursa olsun, deneyimlerini gerçek içgörü ve empatiye dayalı olarak iyileştirebilirsiniz.

Bugün, kanallar veya daha da kötüsü departmanlar açısından mevcut kalıplarla düşünme riskiyle karşı karşıyayız. Fakat tüketici böyle düşünmüyor. Tüketicilerin markanızı gördüğü, hissettiği veya konumlandırdığı perspektiften bakmak daha iyi bir yol.

Tasarım deneyimi tüketici yolculuğunun tüm aşamalarında eşit ağırlığa sahip olmalı!

Ikea, müşterilerin yeni ürün fikirleri ortaya koyabilmesi için Co-Create Ikea adlı dijital bir platform oluşturdu ve bu platform sayesinde öğrenciler ve inovasyon laboratuvarlarıyla iş birliği yapılması mümkün oldu. 

Heineken’den Unilever’e kadar farklı sektörlerde birçok marka bunu uyguluyor. Sandalet markası Birkenstock, son üç yılını Central Saint Martins tasarım okulundan öğrencilerle iş birliği yaparak geçirdi ve bu da ürün yelpazesine dört yeni ayakkabı daha eklemesine yol açtı.

Tüketici ve tasarımcılarla birlikte çalışan pazarlamacıların en büyük avantajlarından biri, şirketleri, işe alma aşaması veya satın alma aşaması gibi odaklanma eğiliminde oldukları alanların ötesinde düşünmeye itmesi. Bu yeniden düşünme, uçtan uca deneyimi düşünmek, yani müşterileri elde tutmak, beslemek ve desteklemek anlamına geliyor… 

Pazarlamacılar için birlikte yaratmaya ilişkin yol gösterici ilkeler:

  • Tasarımı nasıl gördüğünüzü yeniden tanımlayın. Bu, daha iyi müşteri deneyimleri elde etmek için insan merkezli bir disiplin edinmenizi sağlayacaktır.
  • Uçtan uca kullanıcı yolculuğunu tüm ayrıntıları haritalayın.
  • Kullanıcı yolculuğu boyunca tüketicilerin ne düşündüğünü, ne yaptığını ve ne hissettiğini anlayın.
  • Kullanıcılara mükemmel bir deneyim sunmak için onlarla iş birliği yapın, yineleyin ve prototip oluşturun.
  • Tasarımcılara, deneyimi tüm yaratıcılıkta bütünsel bir şekilde birleştirmeleri ve tasarım bağlantısını iyi kullanmaları için alan açın.

*GSK Vice-President of Design Andrew Barraclough Marketing Week için yazdı.

featured Tasarım
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Haberler
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Marketing Türkiye
1 ay önce
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Haberler
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.