20 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coca-Cola'da abonelik dönemi başlıyor!
Haberler

Coca-Cola’da abonelik dönemi başlıyor!

Nafizcan Önder
19 Mart 2021
2 dk okuma

Coca-Cola otomat satışlarını arttırmak için ilk defa bir abonelik modeli üzerine çalışıyor. Mayıs ayından itibaren Japonya’da başlayacak sistem oldukça deneysel bir yöntem izleyecek.

Pandemi döneminde birçok alanda olduğu gibi, otomat satışlarında da yüzde 35’in üzerinde düşüş yaşadı. COVID-19 nedeniyle kalabalık şehir merkezleri ve toplu alanlardan uzak duran insanlar, otomatları neredeyse hayatlarından çıkardı. Zira salgından bu yana çevrimiçi alışverişler eskiye nazaran çok daha önem kazandı. Bu durum geleneksel kabul edilen birtakım ticari formülleri geride bıraktı.

Ancak Japonya’da halen daha otomatlar insan hayatında büyük rol oynuyor. Yüz yılı aşkın bir süredir atıştırmalıklardan oyuncaklara, evcil hayvan gıdalarından soğuk içeceklere kadar pek çok ürün bu cihazlarda tüketicilere sunuluyor. Şimdi halkın otomatlara ilgisini düşürmek istemeyen Coca-Cola, bu makinelere özel yeni bir sistemle sevenlerinin karşısına çıkıyor.

Coca-Cola'da abonelik dönemi başlıyor!

Japonya’da yer alan 340 bin otomat makinesinde başlayacak Coca-Cola aboneliği, ayda 2.700 Japon Yeni (180 TL) karşılığında günlük bir içecek almanıza izin veriyor. Abonelik ücreti aylık ortalama 30 kola için size biraz pahalı görünse de Japonya’daki kolanın birim fiyatına göre hesaplandığında bu rakam oldukça makul karşılanıyor.

Coca-Cola'da abonelik dönemi başlıyor!

Abonelik sistemi Coke On isimli mobil uygulama ile çalışacak. Şimdiden 25 milyondan fazla indirilen aplikasyon Japonya dışında da ilgi odağı haline geldi. Birçok Coca-Cola bağımlısı aynı hizmetin diğer ülkelerde ne zaman başlayacağı konusundaki sabırsızlıklarını dile getirmeye başladı. Şimdilik bu konuda şirket tarafından hiçbir açıklama yapılmadı. Ancak sistem Mayıs ayında Japonya’da hayata geçtikten sonra muhtemelen yeni coğrafyalara da açılacak.

Aslında bakarsanız günümüzde abonelik sistemleri hızla yükselişte. Netflix, Spotify, Amazon Prime gibi birçok büyük dijital varlık uzun yıllardır kullanıcılarına bu şekilde hizmet sağlıyor. Fakat bu yöntemin fiziksel ürünlerde nasıl yankı uyandıracağı büyük merak konusu. Coca-Cola şimdi bunun için ilk adımı atarken; belki de geleceğin gıda sektörü alışkanlıklarına da yön verecek. Şirketin bu hamlesi, tüm endüstrilerin gözlerini üzerinde toplamış durumda…

Kaynak: shiftdelete

abonelik coca-cola featured otomat
1 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
2 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
3 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
4 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
5 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Haberler
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Sena Tufan
25 Haziran 2025
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Haberler
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Marketing Türkiye
4 Haziran 2025
Mediazone’dan stratejik hamle: Mackolik’te payını yüzde 60’a çıkardı!
Haberler
Mediazone’dan stratejik hamle: Mackolik’te payını yüzde 60’a çıkardı!
Marketing Türkiye
1 ay önce
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Nafizcan Önder
6 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.