14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aşırı tüketimin zararlarını biliyoruz ama kendimizi alışverişten de alamıyoruz!
Haberler

Aşırı tüketimin zararlarını biliyoruz ama kendimizi alışverişten de alamıyoruz!

Marketing Türkiye
15 Mart 2021
1 dk okuma

havucum.com’un Tüketiciyi Koruma Haftası için gerçekleştirdiği ankete göre tüketicilerin büyük çoğunluğu, fazla tüketimin doğaya zarar verdiğini biliyor ancak pratikte bunun önüne geçemiyor.

Online anketlerle daha geniş bir kitleye ulaşarak araştırmaların daha kısa sürede ve daha az maliyetle gerçekleşmesini sağlayan havucum.com, Tüketiciyi Koruma Haftası için gerçekleştirdiği araştırmasının bulgularını yayınladı. Katılımcıların yüzde 93’ü, ihtiyaçlarına göre tüketim yapıyor.

Anketin katılımcılarından duydukları tüketici derneklerini sıralamaları istendiğinde yüzde 58’lik bir kesim Tüketiciler Derneği ve Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği’ni duyduğunu belirtirken en düşük bilinirliğe sahip dernek Tüketiciyi Koruma ve Dayanışma Birliği Derneği oldu.

Önlem alamıyoruz
Katılımcıların büyük bir çoğunluğu, sınırsız ve bilinçsizce yapılan tüketimin çevre üzerinde geri dönüşü olmayan bir tahribata neden olduğunun farkında. Öte yandan bu tahribatı engellemek için ihtiyaç fazlası tüketim yapılmaması gerektiğini bildiklerini ancak kendilerinin de pratikte bunu çok fazla uygulayamadıklarını paylaşıyor. Plastik yerine doğa dostu, yenilenebilir kaynaklardan olan ürünlerin tercih edilmesi ve insanların bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiğini belirtiyorlar.

Yerli malı logosunu görmek istiyoruz

Tüketicilerin yüzde 50’si, satın alınan ürünün ayıplı olması durumunda satıcının ayıpsız bir ürünle değiştirmesini isteyeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 72’si de alacakları ürünü belirlerken Yerli Malı logosuna dikkat ediyor.

Pandemi, tüketim alışkanlıklarını değiştiriyor
Pandemiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarının online kanallara geçiş yaptığı görülüyor. Katılımcılar özellikle e-ticaret sitelerini daha yoğun kullanmaya başladıklarını, bunun yanında daha fazla gıda ve hijyen ürünü satın aldıklarını belirtiyor.

Tüketiciler için indirimler önemli
İndirim ve kampanyalar olduğunda alışveriş planınızda olmayan ürünleri ne sıklıkta alırsınız diye sorulduğunda katılımcıların yüzde 40’ı ihtiyaç dışı bir şey almayacağını, yüzde 33’ü ise çok beğendikleri bir ürün indirime girerse satın alabileceğini söylüyor. Verilen cevaplar, öğrencilerin ve çalışan kesimin eğilimlerinin farklı olduğunu gösteriyor. Öğrencilerin beğendikleri bir ürün indirimdeyse satın alım eğilimlerinin arttığı gözlemleniyor. Çalışan kesim ise ihtiyaç dışı bir ürün satın almayacak olmalarıyla öne çıkıyor.

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"WhatsApp Durumlar"da soru-cevap dönemi başlıyor
Haberler
“WhatsApp Durumlar”da soru-cevap dönemi başlıyor
Sena Tufan
5 gün önce
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Haberler
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
İrem Alimoğlu
7 Ağustos 2025
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
1 gün önce
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Haberler
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.