15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!
Haberler

Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!

Nafizcan Önder
11 Mart 2021
4 dk okuma

Simon-Kucher & Partners dünya çapında lojistik sektörüne yön veren 100 yöneticiyle kapsamlı bir lojistik araştırması gerçekleştirdi. Çalışma, lojistik şirketlerinin büyük çoğunluğunun satış alanında dijitalleşmeye önem verdiği; ancak gerçekleştirilen dijitalleşme çabalarının istenilen etkiyi sağlamadığını ortaya koyarken, sektörün 2021’de dijitalleşme çalışmalarına da ışık tutuyor… Gelin araştırmanın detaylarını ve bulgularını birlikte inceleyelim…

Yatırımların baştan sona tüm satış yolculuğunu hedef alması gerekli!

Simon-Kucher ortaklarından Cem Balıkçıoğlu, satışta dijitalleşmenin fırsatları değerlendirmenin ve piyasada fark yaratabilmenin önemli bir adımı olduğunun altını çiziyor.

  • Lojistik şirketleri satışta dijitalleşme yatırımlarından bekledikleri geri dönüşü alamıyorlar. Şirketlerin sadece yüzde 30’un da altında kalan bir kısmı alınan dijitalleşme aksiyonlarının sektör gereksinimlerini karşıladığını düşünüyor.
  • Dijital satışın temelinde hizmeti standartlaştırabilmek yatıyor. Dijital dönüşüm süreci için fiyata etki eden tüm hizmetlerde standartlaşmaya gidilmeli.
  • Online kanalların kullanımı pandemi sürecinde oldukça artarken kullanım taleplerinin pandemi süreci sonrasında da hala yüksek seviyelerde kalacağı müşteriler tarafından belirtiliyor. Lojistik şirketlerinin artan taleplere hızlı ve tutarlı dönüş yapabilmesi için satış alanında uçtan uca bir dijitalleşme yapısının benimsenmesi gerekiyor.
  • Lojistik şirketler, özellikle giderek artacak olan spot satışlardaki potansiyeli ancak dijital satış sistemleri ile ortaya çıkabilir. Hizmetlerde standartlaşma sağlanmadan spot satışları yönetmek neredeyse imkansız bir hale gelecektir.
  • Dinamik fiyatlandırma yapısına geçiş anlık kapasite tahminleri ile desteklendiğinde şirketlerin online kanal yönetimleri iyileştirilebilir. Lojistik sektöründe dinamik fiyatlandırma yapısı benimseyerek bu potansiyeli açığa çıkaran şirketlerin oranı günümüzde yalnızca yüzde 21 ile sınırlı.
  • Yeşil lojistik de sektörde gözlemlenen yükselen trendler arasında yer alıyor ve müşteriler yeşil lojistik için daha fazla ücret ödemeye gönüllüler. Şirketler yeşil lojistik fırsatlarını da değerlendirme süreçlerine dahil etmeliler.

Şirketlerin doğru alanlara yatırım yaptıklarına emin miyiz?

Lojistik sektörü dijitalleşmenin giderek önem kazandığının farkında ve evet, buna yönelik yatırımlar yapılıyor. Ancak yatırımların hangi alanlara yöneldiğine daha yakından bakarsanız; çoğu yatırımın aslında satışa değil, süreçlere yönelik olduğunu görebilirsiniz. Bu durum araştırmaya katılım gösterenlerin ancak sadece üçte birine yakınının satışta dijitalleşme konusunda önde olduğunu belirtmesi ve yüzde 30’undan da azının dijitalleşme çabalarının yeterli olduğuna inanması olarak yansıyor…

Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!

Satışta standartlaşmayı yakalamanın önemi 2021’de de göz ardı edilmemeli

Lojistik şirketlerinde, ürünlerin/hizmet nadiren standarttır ve bu hizmetin arkasında yürüyen sistemler genellikle müşteriler için net bir değer önerisinde bulunmaz. Ortalama teslim süresi, sevkiyat önceliklendirmesi, güncel durum gibi öğelerin net bir şekilde paylaşımı yaygın kullanılmamaktadır. Standartlaşmayı sağlayabilmek için; fiyatı etkileyecek her öğenin, ve konfigürasyonun tespit edilip fiyat içerisindeki payları önceden belirlenmeli ve belirlenen değerler maliyet-fiyatlandırma mekanizması içerisine entegre edilmelidir. Standartlaştırılmış hizmet ayrıntıları olmadan, online fiyat teklifi ve satışı neredeyse imkansız bir süreç haline gelmektedir; çünkü standartlaştırılmamış her ayrıntı için arkada bir satış elemanının süreci offline olarak ilerletmesi gereklidir. Şirketler online kanalların beklenen başarıya ulaşması için, satışta dijitalleşme süreçlerinde standartlaşmanın öncelikli basamaklar arasında yer aldığını unutmamalılar.

Artan talebe cevap…

Online spot satışlar mevcut durumda bir lojistik şirketinin toplam gelirlerinin yüzde 10’undan azını oluşturuyor; ancak katılımcılar bu oranın önümüzdeki 5 yıl içerisinde yüzde 30’a kadar çıkmasını bekliyorlar. Dijital çözümler, spot satışlar için çok daha uygun bir alan sunuyor. Yani spot satışların artışlarındaki ek gelirden dijital çözümleri doğru uygulayabilen şirketler faydalanabilecek.

Fiyatlarda yıllık dönemler için anlaşıldığı, uzun pazarlık aşamaları yerine -ki bu durum sözleşmelerin online ortamda optimizasyonunu zorlaştırıyor-, müşterilerin internet sitesi üzerinden spot fiyat teklifi talep etmesi ve spesifik bir nakliyat işlemine karar vermesi/vermemesi çok daha kolay. Anlık, otomatik ve algoritmaya dayalı spot fiyatlandırma; gelirlerle bugün yakın ilişki içerisinde olmasa da, bu durumun gelecekte daha büyük paya sahip olacak.

Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!

Şirketlerin potansiyel kapasitelerine ulaşmaları için doğru fiyat politikası…

Bir lojistik şirketi, havayolu şirketlerinin kullandığı gibi bir dinamik fiyatlandırma yöntemi kullanarak kapasite kullanımını daha iyi bir şekilde yönetmesi mümkün. Çalışmaya katılan lojistik şirketlerinin sadece yüzde 21’inin bu yöntemi uyguladığı görülüyor.

Buna karşın, şirketlerin çoğunluğu ya müşteri segmenti, hacim veya mevsimsellik öğelerine dayalı ve kapasite kullanımını ancak kısmen optimize edebilen bir fiyatlandırma yöntemi kullanıyor ya da doğrudan sabit bir fiyat listesi belirliyor. Çoğu şirket mevcut kapasite durumlarının değerlendirmesini yüksek tutarlılık seviyelerinde gerçekleştiremiyor. Bu verileri çeşitli arkayüz ve kaynaklardan toplamak, temizlemek, birleştirmek ve uygun önyüz çözümlerinde gözlemlemeye hazır hale getirmek, dijitalleşme süreci içerisinde diğer bir önemli adımdır.  Cem Balıkçıoğlu tüm bunlara ek olarak, sektördeki ödeme istekliliğini ölçmeye yarayan müşteri karakteristiklerinin nadiren göz önünde bulundurulduğunun altını çiziyor ve 2021’de atılacak dijitalleşme adımları için bu alanda da iyileştirmeye açık geniş bir alan olduğunun altını çiziyor.

Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!

Yeşil lojistik

Tüm dünyada dijital sistemler, verimlilik ve tasarruf sağlarken zararlı emisyonların salınımını da azaltmakta. Türkiye’de de yeşil lojistik sistemlerinin hayata geçirilmesi ve yaygınlaştırılması satışta dijitalleşmeye gidilen dönemde yenilikçi iş modelleriyle mümkün kılınabilir. Küresel olarak bakıldığında nakliyecilerin yüzde 10-20’sinin, “yeşil lojistik” hizmetleri için yüzde 10’a kadar fiyat primi kabul etmesi beklenirken, Türkiye’nin bu durumu nispeten geriden takip edeceği gözlemlense de önümüzdeki yıllarda yeşil lojistik inisiyatiflerinin artacağı ön görülüyor.

 

 

Cem Balıkçıoğlu fiyat politikası Yeşil lojistik
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
Haberler
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Haberler
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Haberler
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.