24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ambalaj firmaları devler liginde

Marketing Türkiye
6 Ağustos 2014
2 dk okuma

İstanbul Sanayi Odası “Türkiye’nin 1000 (ilk 500 + ikinci 500) Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasının 2013 yılı sonuçlarını açıkladı. Sanayinin devler ligini oluşturan İSO 1000 listesinde bu sene 30’u Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) üyesi olmak üzere toplam 53 ambalaj sektörü firması yer aldı.

İstanbul Sanayi Odası tarafından 1968 yılından bu yana aralıksız yapılan ve Türkiye’nin en büyük sanayi şirketlerinin sıralandığı İSO 1000 2013 sıralamasında toplam 53 ambalaj sektörü firması yer bulurken bu şirketlerin 30’unun ASD üyesi olduğu gözlendi. ASD’nin İSO raporuna dayanarak yaptığı analizde, İSO 1000 listesinde yer alan Türkiye’nin en büyük ambalaj üreticilerinin üretimden yaptıkları satışların bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 8,04 artırdıkları belirlendi. Listede yer alan şirketlerin dönem karının yüzde 5,35, ihracatın yüzde 9,8 ve çalışan sayısının yüzde 10,72 azaldığı gözlendi. Türkiye’nin ilk 1000 sanayi kuruluşu içinde ambalaj sanayinde faaliyet gösteren şirketlerin ciro, karlılık, ihracat ve istihdamdan aldığı pay incelendiğinde, üretimden satışta yüzde 3,5, dönem karında yüzde 2,1, ihracatta yüzde 2,6 ve çalışan sayısında yüzde 2,4 pay aldığı gözlendi.

Ambalaj sektörünün ‘en’leri

Üretimden satışların baz alındığı sıralamada ilk 5 sırada yer alan şirketler şöyle sıralandı: Petkim Petrokimya Holding yaklaşık 3,86 milyar TL ile ilk sırada yer alırken, onu 768,5 milyon TL ile Naksan Plastik, 664,2 milyon TL ile Sarten Ambalaj, 604,3 milyon TL Modern Karton ve 567,5 milyon TL ile Korozo Ambalaj takip etti. Yapılan analizde, Avrupa ekonomisinin beklenenden yavaş toparlanması ve Ortadoğu coğrafyasında yaşanan gerilimlerin etkisiyle ambalaj üreticisi şirketlerin ihracatının 2012 yılına göre yaklaşık yüzde 9,8 azaldığı dikkat çekti. En fazla ihracat yapan şirketlerin sıralaması incelendiğinde Petkim Petrokimya Holding 652,4 milyon dolar ile ilk sırada yer alırken onu 125,6 milyon dolar ile Naksan Plastik, 101,1 milyon dolar ile Köksan Ambalaj, 97,4 milyon dolar ile Sunjüt 94,4 milyon dolar ile Sarten Ambalaj takip etti. ASD’nin İSO raporuna dayanarak yaptığı analizlerde, İSO 1000 listesi 2012 yılı verilerine göre ambalaj üreticisi 30 şirket daha üst basamaklara tırmanırken 22 şirket sıralamada düştü, 1 şirket ise sıralamadaki yerine korudu.  İSO 1000 listesinde en fazla sıçrama yapan şirket 643. sıradan bu yıl ilk kez listeye giren Ve-Ge oldu. Ve-Ge’yi 132 basamak yukarı çıkan Farmamak Ambalaj, 93 basamak yukarı çıkan DYO Matbaa, 89 basamak yukarı çıkan Abdioğlu Ambalaj ve 65 basamak yukarı çıkan Vatan Plastik takip etti.

1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
3 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
4 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
5 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Haberler
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sena Tufan
22 Kasım 2025
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
3 Kasım 2025
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Araştırma
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.