3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burger King küflenmiş hamburgeri dünyaya nasıl sevdirdi?
Haberler

Burger King küflenmiş hamburgeri dünyaya nasıl sevdirdi?

Gizem Yıldız
2 Mart 2021
2 dk okuma

Burger King’in yaratıcılık konusunda dünya çapında bir standart oluşturduğu artık kabul edilen bir gerçek. Rakiplerinin yanı sıra dünyanın dört bir yanından ajanslarının da kendi aralarında yarıştığı Fast Food devi tarihte bir ilke imza attı ve tek bir kampanyayla jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olma özelliği taşıyan Epica Awards’ta 3 farklı kategoride (Film, Print ve PR) Grand Prix’yi kazanarak adeta şapkadan tavşan çıkardı. Peki bu başarının ardında nasıl akıllar yatıyor?Gelin bu başarının perde arkasındaki hikâyeyi Moldy Whopper’ın fikir babaları David Miami Küresel Kreatif Direktörü Pancho Cassis ve INGO Stockholm Kreatif Direktörü Bjorn Stahl’dan dinleyelim. 

Pancho Cassis, Küflü Whopper fikrini Burger King’in CMO’su Fernando Machado’ya ilk olarak 2016 yılında bir Zoom görüşmesi sırasında önerdiğini söylüyor. Machado’nun ise fikri beğendiğini, ancak doğru zamana saklamak adına kampanyayı bekletmek istediğini belirtiyor.

Dört yıl sonra Machado, INGO Stockholm’den, Executive Creative Director Bjorn Stahl ve ekibiyle birlikte ilk yüzde 100 “katkısız” Whopper hakkında bilgi almış. Koruyucu içermeyen burger, İskandinavya’da ilk kez sahneye çıkmak üzereyken INGO bu sırada daha önce Cassis’in önerdiği kampanya fikrini ortaya atmış. İşin ilginç yanı Fernando Machado, daha sonra aynı öneriyi Publicis İspanya CCO Eduardo Marques’ten de duyduğunu söylüyor.

Pancho Cassis, Fernando Machado’nun üç ajansın birlikte çalışmasının daha mükemmel bir sonuç doğuracağını düşünmesi üzerine çalışmalara başladıklarını ifade ediyor…

Birden estetik açıdan hoş bir küflü burger yaratmanın en iyi yöntemini bulmak için hummalı bir yarış başlamış. Marques süreci şöyle anlatıyor: “Farklı yerlerde hamburger kalıbı yapıyorduk! Resimleri, başlıkları ve düşünceleri paylaştığımız bir WhatsApp grubu oluşturduk. Oldukça adil ve dengeli bir süreçti.”

Nasıl başladı, nasıl bitti?

Stahl, en büyük zorluğun kalıbın estetik bir şekilde büyümesini sağlamak olduğunu belirterek sözlerine devam ediyor “Çoğu insan bunun sadece kutuya bir hamburgeri koyup beklemekle ilgili olduğunu düşünüyor. Bunu yaptığınızda burger elbette küflenecektir, ancak reklamcılıkta kullanabileceğiniz bir şekilde değil. Birçok hamburgeri denemek zorunda kaldık. Nihayet, Stockholm’deki bir fotoğraf stüdyosunun gözlerden uzak bir köşesinde ideal küf görüntüsü oluşmaya başladı. Burgerlerin çoğu başarısız oldu, ancak yaklaşık iki buçuk ay sonra işi çözdük.”

Başlangıçta “Moldy Whopper”ın basılı ve açık hava kampanyası olarak tasarlandığını ancak fotoğrafları çekerken reklam filmine dönüştürmenin daha iyi bir fikir olduğuna karar verdiklerini anlatan Bjorn, “Tüm resimleri bir araya getirdik ve gerçekten korkunç görünüyordu… Sonuç, hızlandırılmış film değil, stop-motion bir animasyon. Yani her şey bir dizi fotoğraf… Ama bir araya getirdiğimizde, hareketli görüntüler oluşuyor.”

Stahl, lansman sürecinden de bahsediyor: “Kampanya İskandinavya’da başlatıldı ve ardından koruyucu içermeyen Whopper’ı piyasaya süren bölgelerle birlikte tüm dünyaya yayıldı. Çalışmayı en son yayınlayan Brezilya oldu. Reklamcılık tarihi açısından bakıldığında, muhtemelen ‘Moldy Whopper’ öncesi ve sonrası terimi lügatimie girecektir.”.

 

 

 

burger king davi miami Epica Awards INGO küflü burger moldy whopper publicis
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
Haberler
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
İrem Alimoğlu
21 Eylül 2025
MMA Global, "Marketing + Media Alliance" adıyla yeni bir döneme girdi
Haberler
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Haberler
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Sena Tufan
27 Eylül 2025
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Haberler
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.