Yaz geldi, duvarlar renkleniyor!
Yaz aylarının gelmesiyle birlikte boya sektöründeki hareketlilik de arttı. Gayrimenkul sektörünün büyümesini sürdürmesi, yeni ev dekorasyonlarının yaz aylarında yapılması ve yeni renk trend’leri sektöre ivme kazandırırken, boya markaları arasındaki rekabette kızıştıkça kızışıyor.
Haber: Sercan Meriç [email protected]
Boya sektörü, Türkiye’de kimya sektörünün hızla gelişen bir alt segment’i konumunda. Son yıllarda pazar ve ihracat anlamında önemli bir ilerleme kaydeden Türkiye boya sektörü; Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika için de en önemli üretim üssü konumunda. Avrupa ülkeleri arasında boya üretiminde altıncı sırada yer alan Türkiye, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) verilerine göre, 2012 yılında en fazla ihracatı Irak, Azerbaycan ve Rusya Federasyonu’na gerçekleştirildi. Çin Halk Cumhuriyeti, Gürcistan, Romanya, Türkmenistan, Mısır, Özbekistan ve Ukrayna ise, en çok ihracat yapılan diğer ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye boya sektörü, giderek artan üretimi ve teknolojik alt yapısıyla kendi bölgesinde uluslararası boyutlu sektörel bir güç olma hedefini güdüyor. Bu doğrultuda da inovasyon ve Ar-Ge faaliyetleri oldukça değer görüyor. Sektörün Avrupa’daki hedefi ise ilk üçe yerleşmek. İhracata oldukça önem veren boya sektörü, 2008 yılından bu yana ihracatta yaklaşık yüzde 90 artış kaydetti. Türkiye boya sanayisinde 600’e yakın kuruluş faaliyet gösteriyor. Sektörün toplam üretim kapasitesi yaklaşık yılda 800 bin ton. Kapasite kullanım oranı ise yüzde 70’ler düzeyinde. Avrupa ülkelerindeki boya sanayisinin gelişim düzeyiyle Türk boya sanayisi karşılaştırıldığında AB ülkelerinin durağan bir sektörel yapı içinde yüzde 2-3’lük büyüme kaydettiği gözlenirken, Türkiye’de ortalama yüzde 15 büyüme oranı dikkat çekiyor. Hedefler doğrultusunda 2011 senesinde 716 milyon dolar, 2012 senesinde 800 milyon dolar boya ihracatı yapıldı. Sektörün 2023 hedefi ise 2.5 milyar dolar.
Türkiye’deki gayrimenkul sektörünün son yıllarda göstermiş olduğu büyüme performanslarına paralel olarak, evlerin, bahçe duvarlarının renkleri, ruh haline pozitif etki eden unsurlar arasında gösteriliyor. Bunun için profesyonel dekorasyon şirketlerinin kurulması, iç mimarların sayısında ve iç mimarlara olan talepteki artış, doğru rengi bulabilmek için tüketicilerin tercih ettiği yollar arasında akla geliyor. Doğru rengin yanı sıra boyanın kalitesi, sağlıklı olması, dayanaklılığı da tüketicilerin önem verdiği konular arasında. Peki, boya markaları da medyadaki görünürlükleriyle beklentileri karşılayabildiler mi?
Devamı 1 Temmuz tarihli Marketing Türkiye’de…
