Kullanıcılara göre “internette gizlilik” azalıyor
EMC Gizlilik Endeksi dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin internette gizlilik konusundaki görüşlerini araştırdı ve tüketicilerin gizliliğin teminatı için internet dünyasının sunduğu fayda ve kolaylıklardan ne derece ödün verdiklerini ortaya koydu.
EMC, internette gizlilik konusunda tüketicilerin tavır ve görüşlerini değerlendiren dünya çapında bir araştırmaya imza attı. “EMC Gizlilik Endeksi” araştırması, 15 ülkede 15 bin tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdi. EMC Gizlilik Endeksi dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin internette gizlilik konusundaki görüşlerini araştırdı ve tüketicilerin gizliliğin teminatı için internet dünyasının sunduğu fayda ve kolaylıklardan ne derece ödün verdiklerini ortaya koydu. EMC Bilgi Altyapıları Birimi Ürünler ve Pazarlama Başkanı Jeremy Burton, yapılan araştırmayla ilgili “Bulut Bilişim ve Büyük Veri’nin ticareti ve toplumu geliştirmeye yönelik eşi benzeri olmayan potansiyeli güven temeline dayanıyor. Bireylerin verilerinin yalnızca güvende olduğunu bilmeleri yetmez, mahremiyetlerinin de korunduğunu bilmesi gerekir. Gizlilik Endeksi günümüzün bu kritik konularına yönelik farklı görüşleri ortaya koyuyor. Bu da hem işletmelerin, hem hükümetlerin, hem de bireylerin şeffaflığa, adalete, internette güvenli davranışlara ve kişisel verilerin güvenilir biçimde kullanımına yönelik sorumluluk üstlenmeleri için bir uyarı niteliğinde” yorumunu yaptı.
Araştırmada şu sonuçlar dikkat çekti:
• Araştırmaya katılanların yüzde 91’i dijital teknolojinin sunduğu “bilgi ve verilere daha kolay erişim” avantajına önem veriyor.
• Katılanların yalnızca yüzde 27’s, internette daha fazla rahatlık ve kolaylık için gizlilik haklarından bazı ödünler vermeye hazır olduğunu söylüyor.
• Katılanların yalnızca yüzde 41’i hükümetlerin gizlilik haklarını korumaya büyük önem verdiğine inanıyor .
• Katılanların yüzde 81’i önümüzdeki beş sene içinde gizliliğin iyice azalacağını öngörüyor; yüzde 59’u ise geçen seneye göre gizlilik haklarının azaldığına inanıyor.
Gizlilikle ilgili ortaya çıkan üç çelişki
Araştırmanın sonunda gizlilik ile ilgili görüş ve tavırlarda farklı coğrafyalara ve internet üzerinde yapılan etkinliklere göre farklılıklar gözlemlendi. Araştırma sonucunda gizlilikle ilgili üç çelişki ortaya çıktı. Her birinin tüketiciler, işletmeler ve teknoloji ürün ve hizmet sağlayıcıları için güçlü etkileri bulunuyor:
• “Hepsini İstiyoruz” Çelişkisi: Tüketiciler dijital teknolojinin sunduğu tüm kolaylıkları ve faydaları istediğini belirtse de, bu fayda ve kolaylıklara sahip olmak için gizlilik haklarından feragat etmeye razı olmadıklarını söylüyor.
• “Hiçbirşey Yapmama” Çelişkisi: Gizlilikle ilgili riskler doğrudan birçok tüketiciyi etkilese de, birçoğu gizliliklerini korumak adına özel hiçbir şey yapmadıklarını söylüyor. Bunun yerine, bu yükümlülüğü hükümetler ve ticari işletmeler gibi bilgilerini kullanan, işleme tabi tutan kurumların üzerine yıkıyor.
• “Sosyal Paylaşım” Çelişkisi: Sosyal medya sitelerini kullananlar kişisel bilgilerinin gizli kalmasına ve mahremiyetlerine önem verdiklerini iddia ediyor, ancak bilgilerini koruma konusunda sitelere tamamen güvenmediklerini dile getirmelerine karşın da bu sitelerde kişisel bilgilerinin büyük kısmını paylaşmaktan geri kalmıyor.