2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dardanel’den “Ton mu yesek” tepkilerine açıklama!
Haberler

Dardanel’den “Ton mu yesek” tepkilerine açıklama!

Marketing Türkiye
4 Aralık 2020
2 dk okuma

Sosyal medyada yükselen söylemlere Dardanel’den ve markanın ajansı Havas İstanbul’dan açıklama geldi.

Markanın “Dardanel Bilgi Metni” başlıklı yazısını ve Havas İstanbul’dan gelen açıklamayı yayınlıyoruz;

“1984 yılından bu yana Türkiye’nin ‘balık uzmanı’ Dardanel olarak doğal, sağlıklı ve bağışıklığa büyük katkı sunan ton balığını tüketicilerimizle buluşturuyoruz.

2 Aralık akşamından bu yana ekranlarda ve dijital mecralarda tüketicilerimizle buluşan “Ton mu Yesek” kampanyamızın amacı, geleneksel yemeklerimizi gösterişli sunularla yapanları mizahi bir dille eleştirmektir.

Dardanel’in diğer tüm kampanyalarında olduğu gibi bu son kampanyasındaki tek hedefi ve mesajı sağlıklı beslenmeye yönelik olup, ton balığı gibi besleyici ve doğal proteinin en saf halini halkımızla buluşturmaktır.

Çanakkale’de doğmuş, bu toprakların insanın emeği ile büyümüş bir marka olarak ne esnafımıza ne de Türk mutfağına saygıda kusur etmemiz söz konusu bile olamaz.

Kamuoyuna saygı ile duyururuz.”

Dardanel

Havas İstanbul: “Yanıtı sosyal medya verdi”

“Bu reklamda Instagram’daki star şef akımına katılıp sürekli toplum genelinde tepki çeken ve gıdayı bir şov malzemesine çeviren aşçılara işaret edildi. Bu sebeple de tv’deki ilk gösteriminden itibaren tam da hedeflenen kesimden doğal bir tepki aldı. Ancak bu tepki bilinçli şekilde “yemeğimize hakaret ediyorlar” şeklinde bir algıyla servis edildi.

Instagram’daki yorumlarda yoğunlaşan bu tepkinin ardından ilk saatlerde Youtube’da da etkilerini gördük ancak oradaki diğer tüketiciler bu algıyı kabul etmedi. Bunun sonucunda da “hayır, bu reklam tam da esnaflığın ayarını kaçıranlara laf söylüyor” diyen genel tüketici baskın çıktı.

EkşiSözlük’te iki operasyonel başlık açıldı. Bunlardan biri “Dardanel Ton Aşağılayıcı Reklam Filmi” başlığıydı. Başlığı açan kişi yine “kültürümüze laf ediyorlar” şeklinde bir algı yaratmaya çabaladı ancak ekşisözlük yazarları bu algının doğru olmadığını ispatlarcasına yanıtlar verdi ve başlığı açan kişi kendi yazdığı yazıyı silmek zorunda kaldı.

Diğer operasyonel başlık da ton balığının zehirli olduğunu savunuyordu ve ekşisözlük yazarları buna da gereken yanıtı verdi.

Twitter’da mecraların içeriğimizi haber olarak paylaşmasının ardından genel tüketicinin bu algıya yine ortak olmadığını, alıntılarında ve yanıtlarında bilakis bu algıya tepki gösterdiğini gördük, görmeye de devam ediyoruz.

Instagram’da ise özellikle filmin işaret ettiği şeflerin öncülüğünde yorumlarda süren algı çalışması devam etmektedir. Ancak bu algı çalışması başka hiçbir mecrada karşılık bulmamıştır.”

Dardanel’den “Ton mu yesek” tepkilerine açıklama!

Dardanel’den “Ton mu yesek” tepkilerine açıklama!

Dardanel’den “Ton mu yesek” tepkilerine açıklama!

Havas İstanbul’un açıklamasında yer alan EkşiSözlük başlığını BURADAN ziyaret edebilirsiniz…

 

açıklama Dardanel Havas İstanbul kriz ton Ton mu yesek?
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Adobe Photoshop artık Android'de!
Haberler
Adobe Photoshop artık Android’de!
Nafizcan Önder
5 Haziran 2025
Uludağ Premium Ultra Trail'de sanatla doğa sporu iç içeydi
Haberler
Uludağ Premium Ultra Trail’de sanatla doğa sporu iç içeydi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Haberler
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Nafizcan Önder
3 Haziran 2025
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
9 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.