22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

“Türkiye’de 3 marka sıkıntılı”

Marketing Türkiye
2 Haziran 2014
1 dk okuma

Soysal Danışmanlık’ın bu yıl dokuzuncusunu düzenlediği Perakende Liderler Konferansı’nda (LİDKO) 250’ye perakende patronu, değişen dinamikler ışığında sektörün gündemini ele aldı. Moskova’da gerçekleştirilen konferansta konuşan Konda’nın Genel Müdürü Bekir Ağırdır, “Türkiye’de her 4 kişiden birinin ‘Kimliğime muhalif, bedava verseler almam’ dediği bir marka var” dedi.

Toplumsal dinamiklerin markalar üzerindeki etkisinin giderek arttığını belirten Bekir Ağırdır, perakendecilerin ekonomik gelişmelerin yanı sıra toplumsal riski de yönetmeleri gerektiğini vurguladı. Siyasal kutuplaşmanın yaşam tarzlarına da sirayet ettiğini anlatan Ağırdır, Türkiye’de her 4 kişiden birinin ‘kimliğime muhalif, bedava verseler evime sokmam’ dediği bir markanın olduğunu belirterek, “Kimisi karşı olduğu markayı yeşil sermaye diye tanımlarken, kimisi Ergenekoncu, kimisi Gezici, kimisi de Siyonist marka diyor. Önemli olan bu listeye hiç girmemek. Bir kez girerseniz, bu krizi yönetmek çok zor” diye konuştu. Ağırdır, Türkiye’de 3 markanın bu konuda ciddi sıkıntı yaşadığını ve çözüm aradığını vurgulayarak, perakendecilere “Değerler üzerinden iletişim yapmayın. İstanbul’da işe yarayan bir reklam, Diyarbakır’daki bir tüketiciyi kızdırabilir veya Konya’daki birine ağır gelebilir” uyarısında bulundu.

Konda’nın Perakende Liderler Zirvesi için özel olarak yaptığı ‘Alışveriş Algısı’ araştırmasının sonuçlarını da paylaşan Bekir Ağırdır, şu bilgileri verdi:

– Katılımcıların yüzde 25.8’i biriktirdikleri parayı ev ya da beyaz eşyaya harcayacağını belirtiyor. Bunu yüzde 16.6’yla giyim, yüzde 14.4’le eğitim, yüzde 14’le de kısa tatil takip ediyor.
– Tüketicilerin yüzde 43.5’ine göre bir markanın sahibini tanımak o markaya raha yakın hissetmesine neden oluyor. Ancak yüzde 56.5’e göre bunun bir önemi yok.
– Müşteriler indirime inanmıyor. İndirim kampanyalarının doğru olduğuna inananların oranı yüzde 10. Üstelik bu, cinsiyet, eğitim, gelir gruplarına göre değişmiyor.

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL...
Haberler
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL…
Sena Tufan
3 hafta önce
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Sena Tufan
3 Kasım 2025
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
10 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.