2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital ebeveyn olmanın sorumlulukları neler?
Haberler

Dijital ebeveyn olmanın sorumlulukları neler?

Nafizcan Önder
15 Ekim 2020
1 dk okuma

Dijital çağda ebeveynlik yapmak bazıları için oldukça zor. Birbiri ardına çıkan sosyal medya platformları çocukları içine çekerken ebeveynler bu resmin dışında kalabiliyor. Peki bu durum ülkemizde nasıl seyrediyor? Ebeveynler çocuklarının sosyal medyada hangi bilgilerini paylaştığını biliyor mu? 

Sorumlu Dijital Ebeveynlik araştırmasına göre Türkiye’deki çocukların yüzde 49’unun bir sosyal medya hesabı var. En popüler sosyal ağlar Instagram (yüzde 83), Facebook (yüzde 73), YouTube (yüzde 56) ve Twitter (yüzde 29) olarak sıralanıyor. Ebeveynler de bu değişimin hızına ayak uydurmaya söz konusu medyalara kaydolmaya çalışıyor. Örneğin Türkiye’deki ebeveynlerin yüzde 63’ü çocuklarıyla sosyal medyada arkadaş oluyor ve hatta sosyal medyadan sohbet ediyor. yüzde 16’sı ise sosyal medya üzerinde sohbet etmeden arkadaşlığını sürdürüyor.

Ancak burada bazı tehlikeli eğilimler söz konusu: Ebeveynlerin yüzde 43’ü çocuklarının sosyal medya hesabında hangi bilgilerin herkese açık olduğundan emin değil. Bu nedenle çocukların hobileri (yüzde 75), yaşı (yüzde 52), akrabaların isimleri (yüzde 38), kesin coğrafi konumları (yüzde 17) ve hatta yaşadıkları evin fotoğrafları (yüzde 9) gibi kişisel bilgileri paylaştıklarını bilmiyorlar.

Kaspersky Network Çocuk Güvenliği Başkanı Andrey Sidenko
, “Ebeveynler, çocuklarının çevrimiçiyken hangi bilgilere erişim izni verdiğinin farkında olmalıdır, çünkü bu veriler çocuklarına ve kendilerine zarar verebilir ve siber suçluların kimlik hırsızlığına yardımcı olabilir” diyor. “Çocuklara kişisel bilgilerini saklamak için doğru yaklaşımı öğretmek, hangi bilgilerin kişiye özel olduğunu ve başkalarının bilmemesi gerektiğini anlatmak çok önemli.”

Peki ne yapmalı?

  • Çocuğunuzla iletişim halinde olun ve bağ kurun. Her zaman sorularını yanıtlamaya hazır olduğunuzu gösterin. Onlara internet ahlakının temellerini, özel ve herkese açık bilgi arasındaki farkı öğretin.
  • Çocuğunuzla sosyal medyada arkadaş olun ve zaman zaman paylaştığı bilgileri kontrol edin. Ancak bunu yaparken çocuğun özel hayatına girmemeye çalışın;
  • Çocuğunuzun dijital yaşamını başarılı ve daha üretken kılmak için güvenilir bir güvenlik çözümü kurun.
Andrey Sidenko dijital Ebeveynlik Kaspersky Sorumlu Dijital Ebeveynlik araştırması
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Banksy'nin yeni "adalet" eseri sarayda!
Haberler
Banksy’nin yeni “adalet” eseri sarayda!
Nafizcan Önder
8 Eylül 2025
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
29 Eylül 2025
YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Haberler
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.