Bulutlara çıkamayan şirketler yok olacak!
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, yakın gelecekte bulutu anlamayan, özümsemeyen ve bulutla bütünleşmeyen çözümlerin geride kalacağı bir döneme girileceğini ve bulutlara çıkamayan şirketlerin yok olacağını söyledi.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, hem dünya geneli hem de Türkiye’ye ilişkin gelişmeleri dün düzenlenen toplantısında açıkladı. Çırağan Oteli’nde gerçekleştirilen toplantıda konuşan Özmen, “İçinde bulunduğumuz yeni dünya, pek çok zorlukla bizi karşı karşıya bırakırken bir o kadar da eşsiz ve yeni fırsatlar sunuyor. Bir yanda değişen demografiler, diğer yanda gıda, su ve güvenlik gibi temel ihtiyaçların artışı ve artan enerji ihtiyacı, toplumlar arası ve ülkeler içi gelir ve fırsat eşitsizlikleri ve tabii ki orta sınıfın büyümesine duyulan ihtiyaç. Teknoloji, tüm bu aşılması gereken zorlukları adresleyen ve onları birer fırsata dönüştüren çok önemli bir güç” dedi. Özellikle KOBİ’leri ve diğer kurumları teknolojinin sağladığı katma değerle tanıştırmak için önlerinde uzun bir yol olduğunu söyleyen Özmen, IDC’ye göre toplam bilişim pazarının dünya genelinde binde 5 oranında büyüdüğünü ve böyle bir pazarda dinamizmin önemli bir bölümünün KOBİ’lerden kaynaklandığını belirtti.
Türkiye’nin payı yüzde 1’in altında
Dünya bilişim pazarının yaklaşık 2 trilyon 570 milyar euroluk bir pazar olduğuna dikkat çeken Özmen “Bu pazarda bizim payımız yüzde 1’in altında. Bu düşük pay bizim aslında teknolojiyi benimseyip kullanma payımızın da ne kadar düşük olduğunu gösteriyor” diye konuştu. Konuşmasında, Boston Consulting Group’un, teknolojinin KOBİ’lere etkisini ortaya koymak üzere yaptığı araştırmanın sonuçlarını da paylaşan Özmen şöyle devam etti: “24 ülkede 4 bin KOBİ yöneticisiyle yapılan araştırmaya göre sadece Brezilya, Çin, Almanya, Hindistan ve ABD’deki KOBİ’lerin yüzde 10’u teknolojiye daha fazla yakınlaşsa, 6 milyon yeni istihdam ve 770 milyar dolar gelir sağlayacaklar. Aynı şekilde Türkiye’deki KOBİ’ler de teknolojiyi yüzde 10 daha fazla kullansalar 15 milyar dolar ek gelir, 360 bin yeni istihdam sağlayacaklar. Sonuçlara göre geçtiğimiz 3 yılda teknolojiyi kullanan KOBİ’ler gelirlerinde yüzde 15 daha hızlı büyümeye imza attılar ve 2 kat daha fazla istihdam yarattılar.”
Özmen, teknolojiyi hızla benimseyen ve kullanan KOBİ’lerin, teknolojiyi işin vazgeçilmez bir parçası olarak algıladığını ve ağırlıklı olarak da yazılım ve bulutları değerlendirdiklerine dikkat çekti. Özmen, “Microsoft olarak bizi sevindiren sonuç ise KOBİ’lerin en çok kullandığı ve faydalandığı 8 teknolojiden en az 5 tanesinin Microsoft teknolojisi ya da ürünü olması” dedi.
“Kapısız, duvarsız, mekansız şirketler artık mümkün”
Özmen, her ölçekten kurumun rekabet için bilişimi kullanma fırsatının önemin, vurgulayarak, bu fırsatların mobilite, sosyal, bulut ve büyük veri olarak tanımlanan 4 ana eğilimin yaygınlaşmasıyla doğrudan ilişkili olduğuna dikkat çekti. Gelişen pazarlarda lider KOBİ’lerin doğrudan buluta geçiş yaptıklarını ve gelişen pazarların da bulutta doğan şirketlere kucak açtığını anlatarak sözlerini şöyle sürdürdü: “1 milyar dolarlık Instagram, 19 milyar dolarlık WhatsApp, 100 milyar dolarlık Facebook. Eğer bulutun ortaya koyduğu fırsatlar olmasaydı, bu şirketlerin hiçbiri bu kadar kısa zamanda bu kadar çok kişiye hizmet verecek duruma gelemezdi. Hizmetlerini ölçekleyemez, büyüyen taleple baş edemezlerdi. 2013’te çıkan uygulamaların yüzde 80’i bulut için tasarlandı. CIO’ların yüzde 90’ı bulutu tercih ediyor. Yakında bulutu anlamayan, bulutu özümsemeyen, bulutla bütünleşmeyen çözümlerin geride kalacağı bir döneme gireceğiz. Bulutlara çıkamayan şirketler yok olacak. Bulut teknolojileri ile artık kapısız, duvarsız, mekansız şirketler mümkün. IDC’ye göre, 2015 yılında dünya genelinde bulut ve bulut ekseninde oluşan yeni iş kolları 14 milyon yeni iş fırsatı yaratacak. Bu yeni iş potansiyeli 1.1 trilyon dolara yakın bir gelir sağlayacak.”