30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici fikrini söyle, tavrını göster diyor!
Haberler

Tüketici fikrini söyle, tavrını göster diyor!

Marketing Türkiye
5 Ekim 2020
1 dk okuma

Y ve Z kuşağı satın aldığı ürünün toplumsal duyarlılığını da görmek istiyor. Dünyanın çılgınca tüketildiği dünden, bugünün “dünya için fedakarlık yapma çağı”na geçin mesajını veriyor. Diyor ancak bunu yapan markaları da ödüllendiriyor. Tam da purposewashing gündemdeyken “Türkiye’nin faydalı markaları hangileridir ve sizce faydalı olma kavramının içine neler girer?” diye sorduk.

Yanıtları Marketing Türkiye için Sia Insight araştırdı:

Sesini duyalım diyenler yüzde 65. Bu oranda kadın ağırlığı var. Markanın tavrını ortaya koymasını doğru bulmayanlar yüzde 25 ve ne isterse onu yapsın diyenlerin oranı ise yüzde 10.

Peki, sence fayda nedir sorusuna; fiyatları cebimi delmesin (yüzde 70), güvenimi kazansın (yüzde 65), Toplumu ilgilendiren konularda halkın yanında olsun ve tavrını belli etsin (yüzde 51) ve de ürününü satın aldığım marka ek olarak farklı hizmetler de sunsun denilmiş.

Türkiye’nin fayda odaklı markaları hangileridir sorusuna gelince ya soruyu anlamadıkları ya da “markalar üretir biz satın alırız başka ne sorumluluğu olacak” dediklerinden, en büyük (yüzde 23’lük) pay ile hatırlamıyorum diyenler ilk sırada. Listenin sonrasında kimler mi var? Küçük oranlarla ilk on markayı bulup çıkarmış Sia Insight ama bize sorarsanız markaların yaptıkları ciro ile faydalı eşleşmesi orantılı değil. Şirketler araştırmayı dikkatlice okuyup durumu bir kez daha değerlendirmeli.

Araştırmanın tamamı Marketing Türkiye’nin Ekim sayısında. 

amaç Sia Insight
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BLACKPINK’in Jennie’sinden Seul'a davet!
Haberler
BLACKPINK’in Jennie’sinden Seul’a davet!
Nafizcan Önder
12 Ağustos 2025
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
Haberler
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
İrem Alimoğlu
1 Eylül 2025
Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Haberler
Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya
Sena Tufan
29 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.