1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
karbon ayakizi
Haberler

Reklam filmleri doğaya zarar verir mi?

Duygu Su Ocakoğlu
20 Eylül 2020
2 dk okuma

Pandemiyle birlikte en çok konuştuğumuz konu sağlık haline geldi. Ancak gündemimize oturan sağlık kavramı, sadece insanları değil, doğanın da sağlığını kapsıyordu. Evlere girmemizden sadece birkaç ay geçmesinin ardından doğanın tekrar yeşermeye başladığını gösteren görüntülerin ekranlarımızı doldurmasıyla birlikte çevresel hareketler çok daha önemli hale geldi. Doğa dostu aksiyonların en yenilerinden biriyse Birleşik Krallık merkezli AdGreen kampanyası oldu.

Advertising Association (AA), Incorporated Society of British Advertisers (Isba) ve Institute of Practitioners in Advertising (IPA) iş birliğiyle hayata geçirilen AdGreen, medya prodüksiyonlarının doğa üzerindeki olumsuz etkilerini yok etmek için kuruldu.

Lansmanını Adam&EveDDB, APR, Havas, Mullenlowe, Sky, Unilever ve WPP’nin iş birliğiyle gerçekleştiren AdGreen, prodüksiyon sektöründe doğa dostu yeni standartlar oluşturmayı hedefliyor. IPA, Advertising Producers Association (APA) ve Associaton of Photographers (AOP) gibi birçok saygın üyeye sahip organizasyonların da desteklediği programın liderliğini ise global reklam sektörü duayenlerinden Jo Coombes ve strateji danışmanı Tricia Duffy üstleniyor.

AdGreen, karbon hesaplayıcısı Albert teknolojisinin kullanılarak yaratılan standartları doğrultusunda 2021’in ilk günüyle birlikte öncelikle Birleşik Krallık’ta başlayarak tüm reklam ve prodüksiyon sektörüne yeşil araçlar, hizmetler ve uzmanlığını sunacak.

Ana aksiyonu tüm prodüksiyon süreçlerinde üretilen karbon salınımını ölçmek ve prodüksiyon ekiplerini daha doğa dostu çözümlere yönlendirmek olan AdGreen, 140 ulustan veri toplayacak. Verilerin uzmanlar tarafından yorumlanmasıyla oluşturulacak eğitimlere katılan kurumlar itibarlarını arttırırken sürdürülebilir çözümler kullandıklarını belirten sertifikalara sahip olacak.

Merkezi Birleşik Krallık’ta olan AdGreen projesi kapsamını tüm dünyayı içine alacak şekilde genişletme konusunda ilgili her partiden görüş ve bağış bekliyor.

“Geleceğe hazır, doğa farkındalığı olan bir reklam sektörü”

AdGreeen’in sosyal önemini anlatan Coombes, “Geleceğe hazır, karbon salınımı konusunda da eğitimli bir iş gücü inşa etmek istiyoruz. Böylece yaratıcılık en yüksek formunda sergilenmeye devam ederken dünyamız üzerinde oluşturduğumuz yük de en az seviyede olacak” dedi. Coombes, ürettikleri karbon konusunda eğitimli olan reklam profesyonellerinin tüm dünyayı değiştirebileceğine inanıyor.

AdGreen’i destekleyen ilk markalardan biri Unilever oldu. Sürdürülebilirlik ve yeşile dönüş konularında liderlik sergilemeye devam eden Unilever’in 10 yıldan fazladır süregelen Dirt is Good kampanyasını, çevresel endişeleri su yüzüne çıkarmak ve tüm ürünlerinde doğa dostu malzemeleri kullanma sürecine girdiğini duyurmak üzere yeniden kurguladığı Dirt for Good kampanyasını incelediğimiz haberimize buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynak: The Drum

adgreen advertsing association dirt for good dirt is good Incorporated Society of British Advertisers Unilever
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Marketing Türkiye
2 gün önce
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
18 Mayıs 2025
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
4 gün önce
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Haberler
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
İrem Alimoğlu
25 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.