17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Televizyon kanalları yeni yayın dönemine nasıl hazırlanıyor?
Haberler

Televizyon kanalları yeni yayın dönemine nasıl hazırlanıyor?

Nafizcan Önder
12 Eylül 2020
5 dk okuma

Reytinglerin lokomitifi dizilerin pandemi nedeniyle çekimleri durunca televizyon dünyası da yeni format arayışlarına girdi, izleyicilerin tercihleri hızla değişti. Peki tüm bu değişimlerin ardından yeni yayın döneminde izleyiciyi neler bekliyor? Kanallar yeni yayın dönemine hangi stratejilerle girecek? Sorularımızı Kanal D Genel Müdürü Murat Saygı’ya, The Walt Disney Company Türkiye Genel Müdürü Cenk Soner’e, Discovery Yayın Yönetmeni Unai Iparragirre’e ve CNN Turk Genel Müdürü Murat Yancı’ya sorduk. İşte yanıtlar…

Televizyon kanalları yeni yayın dönemine nasıl hazırlanıyor?

✓ Yeni dönemde temennimiz; Covid-19’da ikinci dalga olmaması ve hayatın normale dönmesiyle birlikte yeni diziler ve içeriklerle izleyiciye “merhaba” demek. Pandemi döneminde televizyon ekranında, uzaktan yapılmaya çalışılan, internette ilgiyle izlenen işler tutmadı. İnsanlar eve kapanınca, çalışan kadın-erkek ve çocuklar evde hep birlikte tüm gün vakit geçirince, TV izleme alışkanlıkları değişti ve ailece izlenebilen işler ön plana çıktı. Okulların açılması ve hayatın normalleşmesi, ekranda yeni dönemi, reklamvereni ve kanalları şekillendirecek.

✓ Yeni yayın dönemine dair şu an için farklı bir stratejimiz yok. Yine ağırlıklı dramalar olacak, kârlılık odaklı stratejimiz devam edecek. İkinci dalga olmazsa akışımız normal düzende devam edecek.

✓ Med Yapım’ın yapacağı Dr. Foster uyarlaması ve Karga7 tarafından çekilmekte olan Yeni Hayat, yeni iddialı işlerimiz. Hâlihazırda devam eden Hekimoğlu, Arka Sokaklar, Çok Güzel Hareketler 2 yeni sezonda da devamını beklediğimiz Çatı Katı Aşk dizileri ve bir game show formatıyla rasyonel yapıyı kurmaya çalışıyoruz. Üzerine çalıştığımız yedek işlerimiz de var. Gündüz kuşağı için yeni formatlarımız da olacak.

Televizyon kanalları yeni yayın dönemine nasıl hazırlanıyor?

✓ Pandemi sürecinde stratejimizi belirlerken göz önünde bulundurduğumuz iki önemli nokta var: Birincisi bu süreçte izleyiciyi bilgilendirme konusundaki sorumluluğumuzu öne koyarak program içerik ve akışlarımızda ona göre düzenlemeler yapmak, ikincisi de prime time’da izleyicinin beklentisini doğru analiz ederek onları memnun edecek alternatif içerikler sunmak.

✓ Bundan sonraki süreçte de tedbirleri her adımda gözeterek, gündüz kuşağında özellikle kadın hedef kitlenin ilgisini çekeceğine inandığımız formatları ve prime time’da genel izleyici tarafından ilgiyle takip edilecek dizileri özenle seçip, yayınlamaya devam edeceğiz. Haber bültenlerimiz de her zaman olduğu gibi en güvenilir haber bültenleri çizgisinde istikrarlı bir şekilde izleyiciyle buluşacak.

✓ Yeni sezonda, gündüz kuşağının beğeniyle izlenen “Zuhal Topal’la Sofrada” ,“Çağla ile Yeni Bir Gün” ve “Temizlik Benim İşim” programlarını izleyicilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz.

✓ Prime time’da da çok başarılı ilerlediğimiz bir sezonu erken finallerle geride bırakmıştık. İzleyicinin ilgiyle takip ettiği Mucize Doktor, Yasak Elma, Öğretmen, Baraj, Savaşçı ve Zümrüdüanka dizilerimizi sezona hazırlarken, yeni projelerin de ön çalışmalarına başladık.

✓ Bunun yanı sıra Prime Time’da herkesin beğeniyle takip ettiği İlker Ayrık ile “Yaparsın Aşkım” yarışma programımız izleyicilerimizle buluşmaya devam edecek. Ayrıca izleyicilerimiz hafta içi “Fatih Savaş ile Sohbet Gecesi” ve hafta sonları “Memet Özer ile Mutfakta” programlarımızı izlemeye devam edebilecekler.

✓ Yaz ekranında yayınlarına başladığımız “Bay Yanlış” ve “Sen Çal Kapımı” dizilerimiz hem ekranda hem de sosyal medyada izleyicilerden büyük ilgi gördü. Türkiye dışında İtalya ve İspanya gibi birçok ülkede en çok konuşulanlar arasına girmeyi başardılar. Her iki dizinin de gösterdiği performanstan çok memnunuz.

✓ Yeni sezon için güçlü kadroları ve senaryolarıyla sırada yayınlanmayı bekleyen dizilerimiz var. Heyecanla hayata geçirmeyi beklediğimiz bu dizilerimizin de izleyicinin beğenisini kazanacağına inancımız tam. Haber bültenlerimiz ile en güvenilir kanal, dizi ve programlarımız ile en sevilen kanal olmaya devam etmeyi hedefliyoruz.

Televizyon kanalları yeni yayın dönemine nasıl hazırlanıyor?

✓ COVID-19 sürecinde, izleyicilerin ana akım kanallardan alternatif kanallara kaydığını gözlemledik. Birçok kanalın, yeni normale ve yeni izleyici davranışına uyum sağlaması için bizim yayın stratejimizden esinlenmesi gerekecek.

✓ Ulusal kanallarımız DMAX ve TLC, pandemi süresince performanslarını her ay arttırıp bugüne kadarki en iyi Mayıs sonuçlarını elde etti. Bu süreçte DMAX ve TLC’yi düzenli olarak izlemeye başlayanlar, kanallarımızın devamlı izleyicisi haline geldi. Bu nedenle, yeni yayın döneminde hep bizimle olan izleyici kitlemizi mutlu edecek ama aynı zamanda pandemi sürecinde edindiğimiz yeni izleyicilerimizi de heyecanlandıracak içeriklerimizle sevenlerimizin karşısına çıkacağız.

✓ 2020 başında TLC için yeni bir strateji hazırladık. Buradaki amacımız, kanalı özüne döndürmekti. İzleyicilerimizin karşısına, içlerini ısıtacak, şaşırtıcı, ilham veren gerçek insan hikâyeleriyle çıktık. Yeni stratejimiz, kanal performansına olumlu yansıdı ve bu durum, TLC’yi ana akım kanalları karşısında orijinal, oyunun kurallarını değiştiren bir oyuncu olarak konumlandırdı. Yeni yayın döneminde de rotamız aynı olacak. Discovery’nin en çok sevilen yaşam tarzı içerikleri ve çok sevilen bazı uluslararası içeriklerinin yerel versiyonlarıyla ekranda olacağız.

✓ 15 senedir Discovery’de çalışıyorum. Bugüne kadar herhangi bir yeni yayın dönemi için bu kadar heyecanlanmamıştım. DMAX ve TLC, performans açısından çok iyi bir sene geçirdiler. TLC, ikinci çeyrekte geçen seneye kıyasla tüm günde yüzde 29 büyürken, prime time’da yüzde 57 büyüdü.

✓ Sürprizlerimizi bozmamak için çok fazla detaya girmek istemiyorum ama Eylül ayı itibari ile Amerika’da rating rekorları kıran Dr. Pimple Popper (Doktor Çıbanım), Ölümcül Kadınlar ve Rüya Gibi Evler Sahilde’nin yeni sezonlarıyla karşınızda olacağız. Uzun zamandır heyecanla beklediğimiz Emlak Avcıları Türkiye, Eylül’de ekranda olacak. Kasım 2020’de TLC’nin 5. yılını “Ekran Senin” yarışmasıyla kutlayacağız. Yarışmanın kazananı, önümüzdeki sene TLC’de kendi programını sunacak.

✓ Avrupa’nın en büyük e-spor firması ESL ile geçen hafta imzaladığımız anlaşma sonucu, Ağustos ve Kasım ayları arasında DMAX’te 4 adet CS: GO turnuvası yayınlayacağız. DMAX, e-sporun yeni evi olacak.

Televizyon kanalları yeni yayın dönemine nasıl hazırlanıyor?

✓ CNN Türk pandemiye dair tüm gelişmeleri ve merak edilenleri ilk günden itibaren en hızlı ve doyurucu şekilde ekrana taşıdı. Bunun karşılığında da CNN TÜRK, sokağa çıkma kısıtlamasına gidildiği Nisan ayında AB grubunda en çok izlenen haber kanalı oldu.

✓ Birçok medya kuruluşu eski alışkanlıklarla hareket ettiği için yeni döneme ayak uydurmakta zorlandı. Pandemi süreci haber kanallarının izlenme oranlarında yeni bir süreci başlattı. Toplum daha fazla bilgiye ve habere ihtiyaç duydu. Daha önce haber izlemeyen kitleler de haber kanallarına yöneldi. Bu sürecin devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü gündem çok hızlı değişiyor. Deprem, sel, iç ve dış siyasi gelişmeler, askeri harekâtlar ve pandemi gibi süreçler birbirini izliyor ve bu haber alma ihtiyacını artırıyor. Dolayısıyla yeni dönemde haber kanalları yükselişini sürdürecek kanaatindeyim.

✓ Reyting tabii ki önemli. Ancak çok daha önde gelen kriterler var. Çok sesli, objektif yayıncılık ve güvenilir olmak olmazsa olmazımız. Medyanın haberleri topluma aktarmakta ciddi bir eksiği var. Haberler herkesin anlayacağı bir dil, içerik ve sadelikle sunulmuyor. Bir haberi sadece konunun uzmanlarının anlayacağı bir şekilde yaparsanız toplum sizi niye izlesin? CNN Türk gündemdeki gelişmeleri toplumun her kesiminin en doğru, en objektif ve en basit şekilde anlayabileceği bir yayın akışını ön plana çıkaracak.

✓ “İlk bilen siz olun” sloganına uygun habercilik anlayışımız sürecek. İzleyicimiz, günün her saati gelişmeleri en hızlı ve doğru bir şekilde CNN Türk ekranlarında bulacak. Haber kuşaklarımız, Tarafsız Bölge, Akıl Çemberi, Gece Görüşü, CNN Türk Masası, Hafta Sonu, 5N1K ve Yeşil Doğa başta olmak üzere tüm programlarımız yine toplumun nabzını tutacak. CNN Türk yeni dönemde farklı seslerin olduğu tartışma programları ve özel haberleriyle gündem belirlemeye devam edecek.

Televizyonun değiştiği bu döneme ışık tuttuğumuz Televizyonun Yeniden Keşfi dosyamızı incelemeyi unutmayın!
(PS. Bahsettiğim haberin linki çalışmıyor bende enteresan bir şekilde. Diğer haber yayınlandığında buraya zincirlememiz gerekiyor)

Cenk Soner' CNN Turk discovery Kanal D Murat Yancı Televizyonun yeniden keşfi The Walt Disney Company Türkiye Unai Iparragirre
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Başak Ünal: "Türkiye 1906’dan beri yuvamız"
Haberler
Başak Ünal: “Türkiye 1906’dan beri yuvamız”
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Haberler
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Marketing Türkiye
23 Nisan 2025
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Haberler
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Nafizcan Önder
28 Nisan 2025
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Haberler
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.