17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lego, dağınıklığının çaresini IKEA’da buldu
Haberler

Lego, dağınıklığının çaresini IKEA’da buldu

Duygu Su Ocakoğlu
9 Eylül 2020
3 dk okuma

Lego, ürünlerinin dağınıklığa yol açtığının çok farkında. Elbette dağınıklık her zaman kötü bir anlama gelmek zorunda değil, öyle olsaydı Lego’nun zaman ve mekanı aşan popülaritesi hala devam ediyor olmazdı. Ancak bunca yıl çocukları ve hep çocuk kalanları düşünen Lego, dikkatini ebeveynlere ve onların hayatını kolaylaştırmaya çevirdi. Daha düzenli bir oyun deneyim sunmayı hedefleyen Lego, IKEA’nın kapısını çaldı ve iki dev marka Bygglek adlı, basit ama bir o kadar da yaratıcı bir çözüm buldu.

Özellikle çocuklu evlerin vazgeçilmezi Lego kutuları, onlarca kuşağın hayal güçlerini hayata geçirirken kullandıkları ilk platform oldu diyebiliriz. Ancak ne yazık ki hayal gücü fiziksel bir forma bürünürken kenara atılan sivri plastik parçaların neden olduğu acıları ayaklar çekebiliyor…

Lego, “gülü seven dikenine katlanır” yaklaşımını bir kenara bırakıp çocukların dilediği şekilleri inşa ederken yaratabilecekleri potansiyel dağınıklığı toplamalarını da mümkün kılan bir çözüm üretmeye karar verdi.

Her şey mucizevi bir tesadüfle başladı…

Lego Baş Tasarımcısı Rasmus Løgstrup, araştırmalarının başındaki engelleri anlatırken, “Arayışımızın henüz başındayken IKEA’nın bizim için harika bir çözüm ortağı olabileceğini fark ettik. Peki IKEA’yla nasıl iletişim kuracaktık; telefonu açıp internetteki genel müdürlük telefonunu mu arayacaktık?”  diyor.

Løgstrup, ev dekorasyonu devinin bir o kadar da büyük ekibinden doğru kişiye ulaşmayı denerken, aradığı yanıtın bir veli toplantısında karşısına çıkacağını elbette bilemezdi. “Herkes bu araştırma sürecindeyken ekibimizin lisans departmanından bir yönetici, veli toplantısı için çocuğunun okuluna gittiğinde IKEA’da çalışan bir babayla tesadüfen yan yana oturuyor ve hikayemiz işte böyle başlıyor. Tesadüfe bakın!”.

Milyonda bir gerçekleşecek bu tesadüften beklenebileceği gibi, iki baba arasındaki bu kısa sohbet Lego ekibinin IKEA’ya, aradıkları çözümü konu alan, artık kült hale gelmiş stop-motion videolarından birini yollaması ve “oynamak isteyip istemediklerini” sormasıyla devam etti. IKEA tasarımcılarından Andreas Fredriksson’un bu videonun geri çevrilemez olduğunu söylediğini belirtmekte fayda var…

“Tabii ki oynamak istiyorduk. Yanıtımız en başından beri tartışmasız bir ‘evet’ idi. İki marka mükemmel bir uyum oluşturdu; çünkü IKEA küçük alanlarda yaşamayı, Lego da oynamayı merkezine alıyor”.

Lego, dağınıklığının çaresini IKEA’da bulduEğlence asla sınırlanmamalı!

Projenin en büyük engeli, “organize edilmiş eğlence” olmayan bir konsept yaratmaktı.

Fredriksson, “Oyunu kompartımanlara ayırmadan kolaylaştırmak istedik” diyor ve ekliyor, “Ortaya çıkan ürünün sadece çocuk odalarında yer alabilecek bir parça olmasını istemedik. Görünce insana mutluluk veren ve evin her köşesine uyacak bir tasarım yaratmalıydık”.

Løgstrup tasarım ekibinin kollarını sıvamadan önce var olan araştırmaları incelediğini belirtiyor. “Çocukların oynamaya bayıldığı bir ürünü, düzenliliği merkezine alan başka bir şeye dönüştürmek istemedik. Legolar çocukların bir şey yaratmak üzere yerinden kalkıp bir anda bir tekerlek ya da köpek balığı gibi bambaşka bir sonuca ulaşmasını sağlıyor. Tasarım sürecinde bu ilhamın yanı sıra araştırmaların ortaya koyduğu bir olgu olan çocukların yerde oynamayı sevdiğini dikkate aldık”.

Tasarım ekibi böylece hem düzeni sağlayan hem de oynamaya teşvik eden bir kutu yaratmaya karar verdi. Løgstrup tasarım sürecinin Lego için zorluğunu, “Sistemimiz Coca-Cola’nın tarifi gibi; gizli ve kopyalanması zor. Bir ürün tasarlarken her parçanın birbiriyle uyması en kritik nokta. Lego’nun tarihindeki en büyük parçayı tasarladığımız göz önünde bulundurulunca daha en başından bu sürecin bizim için karmaşık ve zorlu olacağını biliyorduk” sözleriyle aktarıyor.

Ancak bu engelin IKEA ile ortaklıklarını daha değerli hale getirdiğini belirten Løgstrup, Lego’nun tasarım ekibinin bu projede tek başına çalışıyor olsaydı daha ilk adımdan başka çözüm yollarına başvurabileceğini itiraf ediyor. “Ancak Lego’ya yeni gözlerle bakan IKEA ekibiyle çalışmak, kendimize sormadığımız birçok sorunun dile getirilmesini ve her birimizin sınırlarımızı zorlamamızı sağladı”.

Lego, dağınıklığının çaresini IKEA’da bulduBir kutudan çok daha fazlası

Mükemmel ürünü tasarlamak için hem IKEA hem de Lego tasarımcılarının bir araya gelip beyin fırtınaları yaptığı atölyeler organize edildi. Fredriksson, “İlk önce kartondan yapılma prototipler üretildi. Legoları başlangıç noktası kabul ederek boyuta karar vermeliydik; onları üst üste koyunca yaratmakta olduğumuz ürünün sadece bir depolama alanı değil, oyunun bir parçası olabileceğini fark ettik” diyor.

IKEA ve Lego tamamlanan prototipleri deneyimlemesi için hedef kitlesine gönderdi. Løgstrup, “IKEA’da birden fazla çocuğun bu prototiplerle nasıl oynadığını gözlemledik” diyor ve ekliyor, “İlk deney, bütün kutuları üst üste koyup bir pasta yaratan 5 yaşındaki bir çocuktu. Bu çocuk sonrasında mutfağa gidip kurabiye ve şeker yemeye karar verdi”.

Lego çıkıntılı büyük depolama kutuları ve özel bir Lego setinden oluşan tasarım, Ekim’de piyasaya sürülecek. Adı, İsveççe “inşa etmek, oynamak” anlamına gelen Bygglek, IKEA’nın ürün setinin kalanının isimleriyle de uyumlu adlandırılmış oldu.

Løgstrup’a göre ürün IKEA ve Lego arasında uzun vadeli bir iş birliğinin başlangıcını simgeliyor. “Gelecekte neler yapacağımızı izleyin ve görün”.

Løgstrup, Lego ve IKEA ürünlerinin bir ortak noktasını daha taşıyan Bygglek hakkında, “Henüz yolun başındayız. Bygglek, tasarımı gereği sürdürülebilir bir ürün. Alıp sonraki kuşaklara miras bırakabileceğiniz bir parça” diyor.

Kaynak: The Drum

 

bygglek IKEA lego
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
26 Nisan 2025
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.