13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evrensel bir dil: Design Thinking
Haberler

Evrensel bir dil: Design Thinking

Duygu Su Ocakoğlu
4 Eylül 2020
3 dk okuma

Salgınla birlikte sağlık sektörünün yetileri, sosyal anlamı ve kapsamı genişlemeye başladı. Bu gelişmeyle birlikte markalar design thinking disiplinini yeni bir sosyal etiket oluşturmak için yeniden ele alıyor.

Sağlık endişeleri ve bu endişeler nedeniyle oluşan standartları, yaşama şekillerimizi ve kamusal alanlardaki hareketlerimizi değiştirmeye devam ederken markalar da güvenli davranış ve alışkanlıkları yeni norm haline getirmek üzere sırtını tasarımcılara yaslıyor.

Evrensel bir dil: Design Thinking

Bu akımın lider markalarından ikisi ABD merkezli Base Design ve Hastings Architecture oldu. Temmuz ayında gerçekleştirdikleri iş birliğiyle ofisler için tasarlanmış şık tabelalar üreten Way Forward Signage Co.’yu kuran iki kurum, şirket fikrinin salgın sırasında fiziksel ofislerini yeniden açma çalışmaları sırasında yaşadıklarından ilhamla ortaya çıktığını belirtti. Hastings Architecture Genel Müdürü David Bailey, “Ofiste şöyle bir etrafımıza baktık ve sürdürülebilir olmayan, elle yazımız bir sürü tabelamız olduğunu fark ettik” dedi. İyi tasarlanmış bir yaklaşıma ihtiyaç duyduklarını belirten Bailey, kreatif markalama ve strateji şirketi Base Design’ı işte o zaman bulduklarını iletiyor.

Bailey, ana hedefin iki aşamalı olduğunu belirtiyor. Bunlardan birincisi; global pandemi sürecinde herkes tarafından anlaşılabilir, net ve tutarlı bir görsel dil yaratmak. İkincisi ise korkuyu mesajlarının merkezinden uzak tutmak. Base Design ortaklarından Geoff Cook, Wunderman Thompson Intelligence’a yaptığı açıklamada, “Görsel dil ve ikonografinin basit ve evrensel olmasının yanı sıra, iyimser ve moralleri yükselten bir yaklaşımı olmasını istedik” dedi. “Tasarım; estetik açıdan tatminkar, bilgilendirici ve aynı zamanda duygusal bir etkileşim yaratabilmeliydi”.

Kültür fark etmeksizin anlaşılan dil!

Bu iş birliği iki markanın bir araya gelip yaşanan bu soruna alelade bir çözüm bulmasıyla sınırlı kalmayacak; aksine, COVID-19 çağında kurumsal tasarım pazarının kilidini açacak. Cook, Way Forward Signage Co.’yu yeni tür bir tabela şirketi olarak tanımlıyor. Geçmişte şirketlerin, aktarmaları gereken belli bilgi setlerini içeren tabelaları yarattığına değinen Cook, Way Forward’ın ürettiği çözümlerin daha kapsamlı ve evrensel sorunları çözdüğünü belirtiyor. Bugün global bir salgın olarak hayat bulan bu kapsamlı problemler, yarın askeri bir misyon üstlenip büyük insan gruplarını organize etmeye kadar gidebilir. “Bu süreç özünde daha spesifik ihtiyaçları, daha sofistike bir konsept algısıyla ele almayı ve bu doğrultuda merkezine tasarımı alan çözümler üretmeyi barındırıyor”.

Hastings Architecture için bu tasarımlar; güvenli, saygılı ve işleyen bir iş yeri yaratmak için temelleri oluşturuyor. Bailey, “Bu tabelalar tüm paydaşlarımızda neden ofise geldiğimize dair bir güven duygusu yarattı” diyor ve ekliyor, “Bu tabelalar ortak alandaki her hareketimizi organize etmeyi, bir odada aynı anda kaç kişi olarak barındığımızı kontrol etmeyi kolaylaştırmasının yanı sıra hep birlikteyken güven içinde çalışabileceğimiz bir alana sahip olmamızı sağladı”.

Estetik kaygıların ötesinde; bu tür projeler standartları net bir şekilde belirlenmiş güvenlik protokollerini de yaratma konusunda önemli bir rol oynuyor. Cook, “Görsel dilin tutarlı ve anlaşılır olmasının” öneminin altını çizerken Bailey ona, “evrensel boyutta tanınan bir dil yaratmak nasıl iletişim kurduğumuzu da şekillendiriyor” diyerek katılıyor.

Evrensel bir dil: Design Thinking
İç mekanların trafik tabelaları

Way Forward’ın tabelaları gerçekten iç mekanların trafik tabelaları görevini görüyor. Bunu hareket kurallarını ortaya koyup, belirtilen her harekete uygun spesifik davranışın ne olduğunu belirterek yapıyor. Yıllar geçmesine rağmen minimal değişimlere uğrayan trafik tabelaları gibi, Way Forward Signage Co. da zamansız bir tasarım modeli üretmeyi hedefliyor. Cook, “Bu tabelalar gerçekten yol tabelaları gibi hissettiriyor. Mesajları net ve bu netlik sayesinde sürdürülebilir ve güçlü kalıyorlar” diyor.

“Salgının ne kadar süreceğini daha erken kabullenseydik, görsel dile de daha erken başvururduk”

Birçoğumuz tasarımı; zaruri olmayan, “olsa iyi olur tabii” gibi düşüncelerle göz ardı edebiliyoruz. Ancak tasarım, özellikle kamusal alanlarda güvenliği sağlamak için belli bir düzen yaratıp bu düzen dahilinde kabul edilebilir mesajların altını çizmek gibi harikulade önemli bir role sahip.

O zaman neden COVID-19 sürecinde sistematik ikonları daha çok görmedik? Cook, bunun nedenini, salgının etkilerinin bizi etkilemeye çok uzun bir süre daha devam edeceğinin farkında olmadığımızdan, bu durumu fark ettiğimizdeyse yaklaşımımızın da değişeceğini belirterek açıklıyor. “Dünyanın en büyük şirketleri hala insanları nasıl en güvenli şekilde ofislere döndürebileceğinden bahsediyor” diyen Cook, ibreyi çalışanlarının en erken 2021’in ortasında ofislere döneceğini açıklayan AT&T, JP Morgan, Google ve Facebook’a yöneltiyor. Cook ofislerin ve halka açık alanların açılmaya başladıkça bu tür sistemlere duyulan talebin artacağını öngörüyor.

Markaların çat pat yapılmış, hata örten ama çözmeyen iletişim çözümlerini geride bırakmaya başladıkları aşikar. Pandemi etiketi kültürdeki yerini sağlamlaştırmaya devam ettikçe, markaların ve tasarımcıların sağlığın görsel dilinin oluşturulmasında çok daha etkin bir rol alacağını öngörebiliriz.

Kaynak: Wunderman Thompson Intelligence

 

design thinking hastings architecture Tasarım yaratıcı
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil...
Haberler
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil…
İrem Alimoğlu
5 Ekim 2025
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Haberler
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.