6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple internet reklamcılığını "tek başına" değiştirmeye kararlı!
Haberler

Apple internet reklamcılığını “tek başına” değiştirmeye kararlı!

Nafizcan Önder
27 Ağustos 2020
3 dk okuma

Önümüzdeki aydan itibaren iPhone kullanıcıları, cihazlarındaki birçok uygulamayı kullanırken yeni bir soru görmeye başlayacaklar: Uygulamanın onları internette takip ederek davranışlarını izlemesini istiyorlar mı? Sıradan gözüken bu sorunun tüm internet reklamcılığını etkileyeceği aşikar. Çünkü bu soru aslında şu an bu haberi okuyan sizden başlayarak, pek çok uygulamayı, yayıncıyı ve reklam vereni doğrudan ilgilendiriyor!

Herkesin tecrübe ile bildiği gibi bugün bir e-ticaret sitesi üzerinden arattığınız ürün siz bambaşka bir uygulamada gezinirken karşınıza reklam olarak çıkıyor. İnternet reklamcılığı kullanıcıların internet üzerinde bıraktığı ayak izlerinden tam olarak böyle besleniyor, Facebook ve diğer büyük reklam oyuncuları, kullanıcılarının bıraktıkları ayrıntılı dijital ayak izlerini takip ederek milyarlarca dolar kazanıyorlar. Sürekli olarak gizlilik vurgusu ile hareket eden Apple kullanıcılarına, “Uygulamanın seni internette takip ederek davranışlarını izlemesini istiyor musun?” sorusunu sorduğu anda eli güçleniyor olsa da Facebook ve diğer yayıncıların elinde de ücretsiz olarak sağladıkları içerik “koz”u olduğunu söylemek gerekiyor.

Apple bu planını Haziran ayında duyurduysa da oyunu değiştirecek bu aksiyon henüz reklam teknolojisi çevrelerinin dışında pek ilgi görmedi. Ancak bu ilgisizlik teknoloji devinin yeni işletim sistemi iOS 14’ü piyasaya sürmesinin beklendiği Eylül ayı ortasında yerini telaşa bırakacak gibi duruyor.

“Uygulamanın seni internette takip ederek davranışlarını izlemesini istiyor musun? sorusundan sonra;

Apple internet reklamcılığını "tek başına" değiştirmeye kararlı!

Bir kullanıcı bu soru karşısında onay verirse, bu güncel pratikleri etkilemeyecektir: Uygulama şirketleri ve reklamverenler, bir kullanıcının bir uygulama içindeki davranışı ve web’in geri kalanındaki davranışları hakkında bildikleri bilgileri birleştirebilir ve hedefi iyi belirlenmiş reklamlar sunabilirler.

Ancak pek çok yayıncının tahmini, kullanıcıların bu soru karşısında onay vermeyeceği yönünde. Bu da uygulamaların kullanıcılara dair çok daha az bilgi sahibi olması ve bir reklam karşısında kullanıcıların reaksiyonunu ölçemeyecek olması anlamına geliyor. Hedeflenemeyen reklamlara, reklam verenlerin çok daha düşük ücretler ödeyecek olmasıyla yakın gelecekte uygulamaların gelir kaybı yaşaması kaçınılmaz bir son olarak gözüküyor. 2017’de Apple, Safari web tarayıcısı için davranış izleme konusunda benzer bir kısıtlama getirdiğinde Safari kullanıcıları için reklam oranlarının düştüğü gözlemlenmişti. Bu veriler de “kaçınılmaz son” tahminlerimizi oldukça güçlendiriyor.

Facebook ve Google gibi devlerin yanı sıra hedefli reklam üzerinden gelir modeli oluşturmuş tüm yayıncılar, Apple’ın yeni kararı karşısında reklamlarını satabilmek adına yeni yöntemler düşünmek zorunda kalacak.

Facebook’un geliri yarıya düşebilir

İnternetteki davranışları izlemeye dayanan hedefli reklamcılığın ortadan kalkması durumunda Facebook’un gelirinin yarı yarıya düşebileceğini öne süren bir araştırma yayınlandı. Facebook’un Finans Müdürü Dave Wehner, Apple’ın yaptığı değişikliklerin “zorlu bir rüzgar” yaratacağını ifade ettiği konuşmasında, “Bu, insanların çok ciddiye alması gereken bir şey, bu bir endişe alanı” cümlelerine yer verdi.

Endişeli olanlar yalnızca devler değil

Hedefli reklam pastasından en büyük dilimi elbette Facebook ve Google gibi devasa kullanıcı tabanlarına sahip olanlar alıyor ve şüphesiz en büyük darbeyi de onlar alacak. Ancak devlere kıyasla daha küçük yayıncılar da mevcut durumdan endişeli.

Daily Mail ve DMG Media’nın yayıncısı Martin Clarke, gelirlerinin yüzde 75’ini kaybedebileceklerini söylediği konuşmasında; “Apple bu kararıyla iPhone kullanan sadık okuyucu kitlemizden para kazanmamızı çok daha zor hale getiriyor ve açıkçası, Apple’a sağladığımız uygulamayı riske atıyor” dedi. Şirketlerinin MailOnline iOS uygulamasının günde 1,2 milyon kullanıcıyı çektiğinin de altını çizdi ve ekledi, “Diğer platformlardan daha az kazanç sağlayan bir platformda uygulamayı tutmanın bir anlamı yok”.

Bloomberg Media için dijitale yön veren Julia Beizer ise, “Hepimiz daha iyi, gizlilik açısından daha güvenli bir web ekosistemi yaratmak istiyoruz. Ancak bunu sektöre danışmadan yapmak, yayıncılardan reklam teknolojisinin günahlarının yükünü taşımalarını istediğiniz anlamına gelir. Bu hiç adil değil” dedi.

Apple’ın bu hareketi büyük teknoloji şirketlerinin sadece yasa koyucular ve hükümet düzenleyicilerinin baskısı altında olmadıklarını, aynı zamanda birbirleriyle savaştıklarını da gösteriyor. Facebook, Apple’ın App Store politikaları hakkında sadece bu ay iki kez şikayette bulundu. Günün sonunda bu savaşta dev hisse senetleriyle Facebook ya da Apple mı yoksa yayıncılar mı zarar görecek? Tahmin etmek çok da güç değil.

Kaynak: Vox

apple Daily Mail DMG Media Facebook
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
Haberler
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.