22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook’un beklenmedik kaybı
Haberler

Facebook’un beklenmedik kaybı

Duygu Su Ocakoğlu
25 Ağustos 2020
2 dk okuma

Facebook’un 2 yıllık CMO’su Antonio Lucio zamanını “çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitliğe” ayırmak istediği gerekçesiyle bu hafta istifa etti.

Facebook’un birçok önemli pazarlama kararının altında imzası bulunan 2 senelik CMO’su Antonio Lucio, sosyal medya platformundaki rolünden vazgeçti. Kariyerinde Pepsi, Visa ve HP gibi sektörlerinde lider kurumlarda da çalışmış olan Lucio, 2020’yi hem ABD hem de pazarlama sektörü için bir gözden geçirme süreci olarak değerlendirdiği bir Facebook gönderisinde bundan sonraki zamanını, pazarlama ve reklam şirketlerine çeşitlilik ve kapsayıcılık çalışmalarında destek olarak geçireceğini söyledi.

Annesinin salgının hemen öncesinde vefat etmesinin kararındaki etkisinden bahseden Lucio, “Ülkemizin ırksal adalet tarihini göz önünde bulundurduğumuzda yaşadığımız dönüm noktası zamanımın yüzde 100’ünü çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitliğe ayırmayı istememe neden oldu. Bu sorunlar yıllardır kişisel amaçlarımın ve işimin merkezinde olduysalar da artık konsantrasyonumun tamamını bu konulara adamak istiyorum” dedi.

Lucio’nun ayrılık kararının, aralarında Coca Cola, Unilever ve Mars’ın da bulunduğu binden fazla organizasyonun Facebook reklam yatırımlarını #StopHateForProfit hareketi dahilinde geri çekmeye karar vermesinden sadece bir ay sonra gelmesi de elbette dikkat çeken bir unsur oldu. Binden fazla markanın desteklediği kampanya, Facebook’un nefret söylemleri konusundaki karşıt aksiyonlarını platformları üzerinden engellemenin ötesine geçip daha net adımlar atmasını teşvik etmek için, tüm reklamverenlerin sosyal medya devinden reklam yatırımlarını çekmesiyle gerçekleşti.

Facebook bünyesine 2018’in Eylül ayında, 87 milyon kullanıcının etkilendiği Cambridge Analytica veri toplama skandalından 6 ay sonra katılan CMO, sosyal medya devinin itibarının şekilde zedelenmesinin ardından “Facebook’un markalarının, ürünlerinin ve hizmetlerinin hikayelerinin daha saydam bir şekilde aktarılması” ile görevlendirilmişti.

Facebook’un beklenmedik kaybı
Facebook’un Lucio’nun görev süresinde lansmanı yapılan, Kasım 2019 tarihli yeni logosu

Facebook’un CMO aradığı zamanlarda yayınladığı LinkedIn kariyer ilanında, aradıkları kişinin “genel olarak kurum itibarına ve tüketici işlerine odaklanmış bir global pazarlama organizasyonunu yeniden inşa edecek, yönetecek ve bu kuruma ilham verecek biri” olması gerektiği ibarelerine yer verilmişti. Bu pozisyonun üründen dijital pazarlamaya, sosyal medyada analizlere, marka çalışmalarından etkinliklere ve ortaklıklara kadar sorumluluk sahibi olacağı da ilandaki bilgilerden sadece biriydi.

COO Sherly Sandberg’ün liderlik ekibine de katılan Lucio’nun görev süresince kurumsal bir rebranding çalışmasının yürütülmesinin yanı sıra 2019 yılının Kasım ayında yeni bir logo lansmanı da yapıldı. Facebook’un, aralarında WhatsApp, Instagram, Oculus, Messenger ve Portal’ın da bulunduğu geniş ürün ailesini bir çatı altında toplamayı hedefleyen bu logo çalışması, her bir uygulamanın ana ekranında “from Facebook” (Facebook’tan) açıklamasıyla yer aldı.

Kaynak: Marketing Week 

antonio lucio cmo Facebook from facebook Logo loss
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
23 Ekim 2025
Yapay zekayı geliştirenler, yakınlarına "uzak durun" diyor!
Haberler
Yapay zekayı geliştirenler, yakınlarına “uzak durun” diyor!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
6 Kasım 2025
Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını 45’ten fazla pazara genişletti
Haberler
Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını 45’ten fazla pazara genişletti
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.