30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcılar karantinada sınır tanımadı
Haberler

Reklamcılar karantinada sınır tanımadı

Nafizcan Önder
11 Ağustos 2020
2 dk okuma

Bundan yıllar önce size oyuncular ve yaratıcı ekibin birbirine kilometrelerce uzaktan çalışarak ortak bir kampanya yarattığını söyleseler muhtemelen hem bu çalışma metodunu “anlamsız” bulur hem de ortaya çıkacak işe inanmazdınız. Bugün ise dünya bambaşka bir yer! İçinde bulunduğumuz küresel salgın her birimizi farklı çalışma metotlarına yönelttiği gibi yaratıcı ajanslar ve kampanyalar da kendi çıkışlarını bulmaya çalışıyor. Buna güzel örneklerden biri WEBTOON adına hazırladıkları kampanya ve kurdukları “sanal set”le Fred & Farid LA ortaya koydu. 

Pandeminin başlamasıyla birlikte Los Angeles’ta da bir sette önce 50 kişinin çalışmasına izin verilirken ardından bu sayı 10’a düşürülmüş ve nihayetinde setler tamamen kapatılmış. Fred & Farid LA, kapıları kapatıp eve gitmek yerine bunun yeni ve heyecan verici bir fırsat olabileceğini düşünmüş. Güney Kore çizgi roman yayıncısı WEBTOON hikâyelerinin bu dönemde çok ilgi çekeceğini, insanların takılıp kalacağını fark ettiğinde kolları sıvayıp yepyeni bir yaratıcılık ortaya koymuş.

Fred & Farid LA müşterilerin, ajansın, ekibin ve oyuncuların tüm süreç boyunca sürekli iletişim halinde kalmasına olanak tanıyan, karantinaya uyarlanmış sanal bir “set” ve “video köyü” oluşturmuş. Süreç şöyle ilerlemiş; başrolde Alia Shawkat ve yönetmen koltuğunda da Kevin Phillips oturacaktı. Çekimden bir gün önce Alia’nın evine profesyonel bir kamera ve sterilize edilmiş “film yapımcısı kiti” teslim edildi. Oluşturdukları “sanal set”, ajansın ve müşterilerin çekime sanal olarak katılmalarına ve sanki geleneksel bir video köyünde gerçek bir kamera monitörünü izliyormuş gibi tam olarak neyin çekildiğini görmelerine olanak sağladı. Yönetmen, Alia’ya kilometrelerce öteden direktifler verirken, kamera asistanı diyaframı uzaktan kontrol etti ve diğer tüm ekip profesyonelleri teknik sorunları gidermek için beklemede kaldı. Hatta evden çalışanlarınızın rahatlıkla hayal edebileceği gibi aile üyeleri bile devreye girdi: Alia’nın erkek kardeşi üretim asistanı olarak projede görev aldı!

Ve tüm bu sürecin ardından “Freaking Romance” doğdu.

Ortaya çıkan işten daha da dikkat çekici olan belki de işin perde arkasıydı. Fred & Farid bu süreci de youtube üzerinden paylaştı.

Alia Shawkat Freaking Romance Fred & Farid Kevin Phillips WEBTOON
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Haberler
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Nafizcan Önder
20 Eylül 2025
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
Haberler
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
İrem Alimoğlu
27 Eylül 2025
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Haberler
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.