7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nissan yeni logosunu tanıttı...
Haberler

Nissan yeni logosunu tanıttı…

Marketing Türkiye
17 Temmuz 2020
2 dk okuma

Japon otomobil üreticisi Nissan 15 Haziran’da yeni elektrikli otomobili Nissan Ariya lansmanıyla birlikte aydınlatmalı yeni logosunu da tanıttı. Böylece Nissan da logo değişikliğine giden otomobil üreticileri arasındaki yerini aldı.

Daha önceki logoda olduğu gibi kurucusu Yoshisuke Aikawa’nın “Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder” anlamına gelen “Shisei tenjitsu o tsuranuku” inancına sadık kalınarak tasarlanan yeni logo, markanın zengin mirasına ve yenilik geleneğine bağlı kalıp geleceğe odaklanmayı amaçlıyor. Şirket adı, logonun ortasında yer almaya devam ederek geçmiş kilometre taşlarını ve anıları çağrıştırırken, aynı zamanda evrimi de yansıtan, anında fark edilebilir bir marka sunuyor.

Yeni logo tasarım süreci nasıl gelişti?

Yolculuk 2017 yılının yazında, Nissan’ın Global Tasarım Kıdemli Başkan Yardımcısı Alfonso Albaisa’nın Nissan’ın logo ve marka kimliğinde potansiyel değişiklikler üzerine çalışmaya adım atmasıyla başladı. İncelikli bir evrimden kusursuz bir icada kadar her noktayı incelemek için Nissan’ın Gelişmiş Tasarım Departmanı Genel Müdür Yardımcısı Tsutomu Matsuo önderliğinde bir tasarım ekibi kuruldu. Albaisa “ince, hafif ve esnek” anahtar sözcüklerini önerdi ve Matsuo ve ekibini bu yolculuğa dahil etti. Aikawa’nın “Tutkulu ol, yenilikçi ol, rakip ol” cümleleri, sonraki iki yılda ekibin çizimlerini yönlendirdi.

Ekibin, logonun yeni, tamamen elektrikli modelleri aydınlatmasına yönelik karar dahil birkaç değişkeni dikkate alması gerekiyordu. Bu durum, yandığında net bir izlenim bırakmak için logonun ana hattının kalınlığını ölçmek ve elbette arabalardaki aydınlatılmış elemanlar için hükümet düzenlemelerine uygunluk gibi çözülmesi gereken teknik konuları da beraberinde getirdi. Logonun, dijital olarak veya kağıt üzerinde göründüğü gibi aydınlatılmadığında dahi güçlü bir izlenim bırakması gerekiyordu.

Sayısız eskiz ve maketten sonra sonuç, iki boyutlu bir izlenime sahip bir logo oldu. Süreç 3D’de başladı ve sonra 2D’de geliştirildi. 2D formda markayı temsil etmek üzere ilk olarak aydınlatılmış marka amblemi tasarlandı.

Tasarımın genel etkisi, keskin kenarlı, endüstriyel bir histen ‘rafine, tanıdık ve dijital dostu’ bir görünüme geçiş niteliğinde ve Nissan’ın sadece geleneksel bir araç üreticisi olarak değil bir hareketlilik ve hizmet sağlayıcısına evrimini işaret ediyor.

Matsuo konuyla ilgili, “Yeni Nissan logosu, yol gösterici mesajımızı aktarıyor: ‘Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder’. Nissan’da, başarının gücüne olan bu kuvvetli inanç asla değişmedi ve bu, elektrifikasyon, sürücü yardımı ve dijital bağlantısallık konularındaki öncü çabalarımızda görülebilir. Logomuz müşterilerimize, çalışanlarımıza ve topluma olan bağlılığımızı göstermek için tüm bunları bir bakışta iletmesi gerekir.” açıklamasında bulundu.

Müşterilere etkili bir varlıkla ulaşma

Yeni logo, Temmuz ayında hem dijital hem de fiziksel olarak tüm kanallarda görünmeye başlayacak. Nissan’ın elektrikli araçları, Nissan’ın elektrikli bir geleceğe doğru yol aldığını gösteren önemli bir görsel hatırlatma olarak 20 LED (logo yeniden tasarımları arasındaki yıl sayısına karşılık gelir) ile yanan özel aydınlatılmış bir logoya sahip olacak.

Özellikle bazı dijital ve video uygulamalarında logonun, günümüzün sürekli değişen ortamını, heyecan verici ve ilgi çekici olması için gereken esnekliği yansıtmasına olanak tanınacak.

Markanın ilk crossover EV’si olarak yakın zamanda tanıtılan Nissan Ariya, yeni logo ile tanıtılan ilk otomobil. Akıllı Sürüş, Akıllı Güç ve Akıllı Entegrasyonun üç bacağını tamamen bünyesinde toplayacak şekilde tasarlanan, Nissan Intelligent Mobility’nin yeni ikonu olarak Ariya, logonun sadece yerleştirilmesi değil aynı zamanda uygun hale getirilmesi üzerinde kilit bir etkiye sahip.

Albaisa, “İleri teknoloji ile donatılan Nissan Ariya, en son elektrikli aracımız ve yeni logoya yönelik mükemmel bir platform.” dedi.

Nissan yeni logo
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Sena Tufan
3 hafta önce
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
1 Ekim 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
Her 10 üniversite öğrencisinden 9'u ekonomik olarak zorlanıyor
Haberler
Her 10 üniversite öğrencisinden 9’u ekonomik olarak zorlanıyor
Nafizcan Önder
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.