18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs Araştırması: Salgın sürecinde birikimleri erittik, aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldık
Haberler

Koronavirüs Araştırması: Salgın sürecinde birikimleri erittik, aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldık

Marketing Türkiye
14 Temmuz 2020
3 dk okuma

İMECE Araştırma Grubu, Koronavirüs Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. 10-26 Haziran tarihleri arasında 80 şehirden toplam 4 bin 488 katılımcı ile yapılan araştırma sonucunda da dikkat çeken veriler ortaya çıktı.

İMECE Araştırma Grubu, Koronavirüs Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. 10-26 Haziran tarihleri arasında 80 şehirden toplam 4 bin 488 katılımcı ile yapılan araştırma sonucunda da dikkat çeken veriler ortaya çıktı. Araştırma sonucuna göre, salgın sürecinde “kira, fatura, taksit, kredi kartı gibi ödemelerde sorun yaşadım” diyenlerin oranı yüzde 47,6 ve sosyal yardım aldığını belirtenlerin oranı ise sadece yüzde 14,9 oldu. Araştırmaya katılanların yüzde 27,8’i sosyal yardıma ihtiyaç duyduğunu ama alamadığını belirtirken yüzde 9,6’sı ise sosyal yardıma ihtiyaç duyduğunu ama almak istemediğini söyledi.

Salgın sürecinde birikimler eridi

Salgın sürecinde geçimi sağlamak için başvurulan yolların başında da yüzde 58.1 ile birikimleri harcama geldi. Ayrıca, kredi- kredi kartı yüzde 26.9 ile ikinci sırada tanıdıktan borç alma yüzde 26.7 ile üçüncü sırada yer aldı.

Koronavirüs Araştırması: Salgın sürecinde birikimleri erittik, aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldık

Türkiye’nin diğer ülkelere yardım göndermesini doğru bulanların oranının yüzde 35.2, belediyelerin bağış kampanyasının engellenmesi kararını doğru bulanların oranı yüzde 36.

Koronavirüs Araştırması: Salgın sürecinde birikimleri erittik, aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldık

Sokağa çıkma yasağı uygulamalarının fayda sağladığını düşünenlerin oranı yüzde 85.8.

65 yaş üstü ve 20 yaş altı kişilerin sokağa çıkma yasağı kararını doğru bulanların oranı yüzde 69.7 olarak açıklandı.

En başarılı bakan Fahrettin Koca oldu 

Araştırmaya katılan yurttaşlara bazı bakanların performanslarına ilişkin de sorular yöneltildi:

  • Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın performansını başarılı bulanların oranı yüzde 76.3,
  • Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un performansını başarılı bulanların oranı yüzde 37.6,
  • İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun performansını başarılı bulanların oranı yüzde 30.7,
  • Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın performansını başarılı bulanların oranı yüzde 15.4 seviyesinde kaldı.

Koronavirüs Araştırması: Salgın sürecinde birikimleri erittik, aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldık

Ayrıca devletin salgının yayılımına karşı aldıkları önlemleri yeterli bulanların oranı yüzde 36.3, devlet tarafından alınan ekonomik tedbirleri yeterli bulanların oranı yüzde 20.7 olarak açıklandı.

Her iki kişiden biri aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldı

Koronavirüs Araştırması: Salgın sürecinde birikimleri erittik, aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kaldık

Aynı maskeyi birçok kez kullanmak zorunda kalanların oranı yüzde 56.2. Katılımcıların yüzde 17.9’u kendi maskesini yaptığını söyledi. Ücretsiz maske temininde birinci sırada yüzde 41.2 ile kamu yer alırken yakınlar, tanıdıklar yüzde 38.7 ile ikinci sırada, belediyeler ise yüzde 22,9 ise üçüncü sırada yer aldı.

Normalleşmeyle birlikte endişe düzeyi arttı 

Normalleşme süreci ile birlikte virüs bulaşması ile ilgili “endişe düzeyim arttı” diyenler yüzde 57.2, “endişe düzeyim azaldı” diyenlerin oranı yüzde 11.7.

Normalleşme süreci ve sonrası için yaşanan endişelerin başında yüzde 61.0 ile sağlık, ekonomik durgunluk yüzde 58.7 ile ikinci sırada. Üçüncü sırada ise yüzde 53.9 ile eski sosyal yaşama dönememe yer aldı.

2020 yılının ikinci yarısının ekonomik açıdan kötü geçeceğini belirtenlerin oranı yüzde 65.0 iken, iyi geçeceğini belirtenlerin oranı sadece yüzde 6.6’da kaldı.

Araştırmanın detaylarına BURADAN ulaşabilirsiniz.

Araştırmanın Metodolojisi

Koronavirüs Araştırması, ülke geneli 15 yaş ve üzeri vatandaşlar ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırma raporu; 80 şehirden toplam 4.488 katılımcının verileri ile hazırlanmıştır. Görüşmeler; Online, CATI (telefonla anket) ve Yüz Yüze görüşme yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemi; Türkiye’nin sosyo-ekonomik ve demografik yapısı model alınarak belirlenmiştir. Nüfus, yaş, cinsiyet, eğitim istatistikleri araştırma örnekleminin belirlenmesinde ve örneklemin dağılımında belirleyici rol üstlenmiştir. Uygulama çalışmaları 10-26 Haziran 2020 tarihlerinde gerçekleştirilen araştırmanın hata payı % 95 güven aralığı içerisinde ± %1,5 puandır.

İMECE Araştırma Grubu
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Sena Tufan
31 Temmuz 2025
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Haberler
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Marketing Türkiye
10 Temmuz 2025
Trendyol’da yaz rüzgarı: Plaj ürünleri ve klimalara yoğun talep
Haberler
Trendyol’da yaz rüzgarı: Plaj ürünleri ve klimalara yoğun talep
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Marketing Türkiye
19 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.