23 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Başarının sırrı: Platforma uygun, mobil öncelikli kreatif
Haberler

Başarının sırrı: Platforma uygun, mobil öncelikli kreatif

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2020
3 dk okuma

Reckitt Benckiser’in Strepsils markası için Facebook ve Instagram’da hayata geçirdiği projede önemli başarılar elde eden WellCrea Kurucu Ortağı İzzet Arpacı, “Markalar iletişim yaptıkları platformlarda o platformun dinamiklerine ve tüketim alışkanlıklarına uygun içerikler kullanınca daha başarılı sonuçlar alıyor” diyor.

Başarının sırrı: Platforma uygun, mobil öncelikli kreatif
İzzet Arpacı

Reckitt Benckiser’in Strep­sils markası için Facebo­ok ve Instagram’da hayata geçirdiği projede nasıl bir rol üstlendiniz? Yaptığınız çalışma ile kampanyaya nasıl bir katkı sağla­dınız?

Strepsils Herbal lansmanında Reckitt Ben­ckiser ile yaptığımız iş birliğinde Türkiye’de farma alanındaki kısıtlamalar göz önüne alındığında markanın dijital varlıklarını doğru bir şekilde kurgulamak bizim için çok önemliydi. Bu doğrultuda elimizdeki global kreatifleri markayı öne çıkaracak ve yeni bir lansman vurgusunu içerecek şekilde mobil tüketim dinamiklerine göre adapte ettik.

Kampanyanın elde ettiği sonuçları paylaşabilir misiniz? Başlangıçtaki hedeflere ulaşabildiniz mi?

Kampanyada marka skorlarındaki artışı ölç­mek üzere Facebook platformlarında Brand Lift araştırması yapıldı. Çalışmanın sonuçla­rına göre reklamın hatırlanma oranı reklamı gören kitlede +6.9 puan artarak sektör orta­lamalarının üzerinde gerçekleşti. Marka bili­nirliğine ise +1.9 puan ek (incremental) katkı sağlayarak hedefe ulaştık.

Mobil öncelikli video nedir? Marka­lara sağladığı katkıdan bahseder mi­siniz?

Markalar iletişim yaptıkları platformlar­da o platformun dinamiklerine ve tüketim alışkanlıklarına uygun içerikler kullanınca daha başarılı sonuçlar alıyor. Facebook plat­formlarını ayda 2.99 milyarın üzerinde in­san kullanıyor ve her gün milyarlarca video izleniyor. Birçok araştırma sonucunda video içeriklerinin statik içeriklere göre insanlar üzerinde daha fazla etki yarattığını görüyo­ruz. Kullanım alışkanlığı olarak ise insan­ların telefonlarını yüzde 98 oranında dikey kullandıklarını biliyoruz.

Kare ve dikey reklam videolarının yatay vide­olara göre dikkat çekme olasılığının çok daha yüksek olduğunu bu sonuçlar da tasdikliyor. Bu da mobil öncelikli video kullanarak ileti­şim yapan markalara avantaj sağlıyor.

Facebook platformları için hazırla­dığınız reklam kreatiflerinde nelere dikkat ediyorsunuz?

Kreatifleri mobile uyarlarken dikkat ettiği­miz en önemli unsurlar;

Dikey kullanım

İnsanlar telefonlarını %98 oranında dikey kullanıyorlar. Bu nedenle dikey kullanım­ da en yüksek görünürlüğe sahip boyutlarda içerikler üretmeye dikkat ediyoruz. Bu doğ­rultuda Feed’de (Akış) 4:5, Stories’de ise (Hi­kayeler) 9:16 ölçülerinde reklam içerikleri kullanıyoruz.

Sound-off’a uygunluk

Videoları tasarlarken sessiz izleyen insanla­rın da mesajı almasına özen gösteriyoruz.

Dikkat çekmek

İlk saniyelerde kullanıcının dikkatini çeke­cek yaratıcı bir başlangıç yapmak önemli. Markayı, kampanyayı, mesajı aktarabilmek adına iyi bir başlangıç yaparak kişiyi videoda tutmaya çalışıyoruz.

Kısa ve etkili videolar yaratmak

İnsanların mobildeki içerik tüketim alışkan­lıklarına uygun olarak reklam videosunu ola­bildiğince kısa tutmak ve mesajı hızlı vermek önemli. Bu bağlamda videoları 15 saniyenin altında tutmaya ve ilk saniyelerde insanların markayı keşfetmesini sağlamaya özen göste­riyoruz.

İnsanları reklama dahil etmek

Facebook platformlarının Anketli Reklamlar (Polling Ads), Oynanabilir Reklamlar (Pla­yable Ads) ve Artırılmış Gerçeklik Reklam­ları (AR Ads) gibi interaktif yeteneklerinden faydalanarak insanların reklamla etkileşim kurmasını sağlıyoruz. Çünkü insanlar etkile­şime geçtikleri reklamları daha çok hatırlıyor ve daha yüksek satın alma niyeti gösteriyorlar.

“PLATFORMLARA ÖZEL KREATİFLERİN ÖNEMİNİ BİR KEZ DAHA KANITLAMIŞ OLDUK”

Esra Ezibay, Head of Media – RB Health, Turkey

“Geleneksel mecralar için hazırlanan kreatiflerin Facebook platformunun doğasına adapte olması için WellCrea ile yaptığımız hızlı çalışma sonrası Brand Lift metriklerinde Ad Recall ve Top Of Mind Awareness için sektör ortalamasının yüzde 30 üzerinde, Brand Awareness için ise ortalamaların yüzde 50 üzerinde sonuç elde ettik. Yapılan bu uyarlamaların getirdiği sonuçlar ile platformlara özel kreatiflerin önemini bir kez daha kanıtlamış olduk.”

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Marketing Türkiye ve Facebook iş birliğinde hayata geçirilen Masterminds Meet The Partners programının ikinci konuğu WellCrea Kurucu Ortağı İzzet Arpacı oldu. Facebook Ajans Partneri Serkan Tavşanoğlu’nun moderatörlüğünde gerçekleşen programda Arpacı, Reckitt Benckiser’in Strepsils markası için Facebook ve Instagram’da hayata geçirdiği projeyi anlattı.

Marketing Türkiye (@marketingturkiyetr)’in paylaştığı bir gönderi (13 Tem, 2020, 5:49öö PDT)

Facebook İzzet Arpacı Reckitt Benckiser
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
3 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
4 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
5 2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Tüketicilere "ses" ile dokunan ambalajlar yükselişte
Haberler
Tüketicilere “ses” ile dokunan ambalajlar yükselişte
Sena Tufan
31 Mart 2025
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Haberler
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Marketing Türkiye
1 gün önce
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.