17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyor
Haberler

Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyor

Marketing Türkiye
8 Temmuz 2020
3 dk okuma

Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartları Araştırması”na göre kartlara ortalama 417,8 TL yükleniyor. Kart sahibi çalışanların yüzde 53,2’si bu bakiyeyi market alışverişlerinde kullanıyor. Çalışanlar kartlarını daha çok noktada kullanılabilmeyi istediklerini söylüyor. Peki, çalışanların en çok kullandıkları ve memnun oldukları yemek kartı şirketleri hangileri? Yemek kartı şirketleri hangi noktalarda çalışanları mutlu ediyor, hangilerinde beklentiyi karşılayamıyor?

En çok tercih edilenler sıralandı

Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyorYemek kartları arasında en çok kullanılan yüzde 23,6 ile Edenred’in Ticket Restaurant kartı. Ticket Restaurant’ı sırasıyla Multinet (yüzde 21,2), Sodexo (yüzde 20,9) Yemekmatik Kart, (yüzde 19,2), MetropolCard (yüzde 1,7) ve Paye Kart (yüzde 1,7) takip ediyor. Memnuniyet oranlarının da kullanım sayısıyla paralel gittiği gözlenen araştırmada en yük­sek memnuniyeti yüzde 79’luk oranla Ti­cket Restaurant sağlarken hemen ardından yüzde 77,6 memnuniyet oranıyla Multinet ge­liyor.

En iyi yemek kartı şirketleri

Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyorAraştırmada kullanım ve memnuniyet açısından birinci olan Ticket Restaurant, tüm katılımcıların tercihleri göz önünde bulun­durulduğunda yerini Sodexo’ya kaptırıyor. Katılımcıların yüzde 25,1’inin en iyi yemek kartı olduğunu belirttiği Sodexo’yu yüzde 22,4 ile Multinet ve yüzde 20,6 oranla Ticket Restaurant takip ediyor. Hangi yemek kartının en iyisi olduğu konusunda bir tercih yapacak kadar bilgisi olmadığını belirten katılımcı oranı ise yüzde 17,2.

Yemek kartı bakiyesi ayın üçüncü haftası bitiyor

Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyorKartlara aylık olarak farklı meblağlar yükleniyor. Araştırmaya katılanların yüzde 25,1’i 200 ila 399 TL arasında, yüzde 21.9’u 400 ila 499 TL arasında ve yüzde 17,2’si 500 ila 599 TL arasında bir bakiyeye sahip olduklarını söylüyor. Bu bağlamda ortalama aylık 417,8 TL. Bu miktarla tüm ay geçinenlerin oranı yüzde 32,1. Katılımcıların çoğunluğunu oluşturan yüzde 42,8’lik bir kısmı yemek kartlarındaki bakiyenin onları ayın üçüncü haftasına kadar idare ettiğini belirtirken ikinci haftada bitirenler yüzde 14,4 ve birinci haftada bakiyelerini tüketenlerin oranı yüzde 10,7.

Yemek kartı mı, market kartı mı?

Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyorKatılımcıların yarısından çoğu (yüzde 53,2) kartlarını yemek alışverişi yerine market alışverişlerinde kullandığını belirtiyor ve bu oranın yarısından çoğu kadınlar. Katılımcı yaşı artarken yemek kartlarının market harcamalarında kullanımı da artıyor. 55 yaş üstünde olan katılımcıların yüzde 64,3’ü yemek kartlarını market alışverişlerinde kullandıklarını söylüyor. Araştırmaya göre en genç grup 15-19 yaş katılımcıları da yüzde 40 oranında market alışverişi yapıyor.

“Kullanım alanı genişletilmeli”

Yemek kartlarına ortalama 417 TL yükleniyor, kart bakiyesi ayın sonunu getiremiyorYemek kartı kullanımından memnuniyet yüzde 79,3. Bu memnuniyete neden olan baş sebep yüzde 27’lik bir oranla market alışverişi imkanının sunulması. Sonra sırasıyla; kullanım kolaylığı, birçok yerde kullanılabilmesi, nakit taşıma ihtiyacının ortadan kalkması ve yemek bütçesinin ayarlanmasının kolaylaşması takip ediyor. Yüzde 45,8 memnuniyetsizlik nedeni olarak yemek kartlarının her yerde geçmemesi öne çıkıyor. Memnuniyetsizlik sıralamasında anlaşmalı yerlerin pahalı olması (yüzde 18,1) ve ürün kısıtlaması (yüzde 10,8) birbirini takip ediyor.

Aplikasyonu ve temassız yemek kartları rekabette öne geçiyor

Araştırmaya göre katılım­cıların yüzde 59’u yemek kartı aplikasyonlarının varlığını önemli buluyor. Aplikasyondan daha da önemli görülen bir başka özellik ise yemek kartlarının temassız olması. Temassız ödeme yapabilmenin önemli bir özellik olduğunu dü­şünen katılımcıların oranı yüzde 70,9.

Araştırmanın metodolojisi

Aksoy Araştırma’nın mobil paneli Eşzamanlı üzerinden TÜİK’in ücretli, maaşlı veya yevmiyeli istatistiklerine göre cinsiyet, yaş ve NUTS1 bölge kotası dahilinde yapılan araştırma, 400 kişiyle yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 2,2 hata payı ile gerçekleştirildi. Bir yemek kartını diğerinin önüne hangi özelliklerinin geçirdiğini de ortaya koyan araştırma, hali hazırda kullanılan yemek kartları hakkındaki memnuniyeti de gözler önüne seriyor.

Ayrıntılar Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos say yayını… Okumak için TIKLAYIN

1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
2 hafta önce
18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
Haberler
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
2 gün önce
OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
Haberler
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.