18 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“WhatsApp’ta yepyeni bir iletişim ve satış kanalı yarattık”
Haberler

“WhatsApp’ta yepyeni bir iletişim ve satış kanalı yarattık”

Marketing Türkiye
8 Haziran 2020
3 dk okuma

Hepsiburada ile WhatsApp’ta gerçekleştirdikleri son başarı hikayesini konuştuğumuz SOR’UN Kurucu Ortağı ve CEO’su Oğuzhan Başeğmez “Hepsiburada’nın müşteri temsilcileri WhatsApp’ın metin ve görsel kullanım avantajları sayesinde, platform üzerinden kendilerine ulaşan müşterilerle daha hızlı ve etkin bir iletişim kurabiliyor” diyor.

“WhatsApp’ta yepyeni bir iletişim ve satış kanalı yarattık”
Oğuzhan Başeğmez – SOR’UN Kurucu Ortak & CEO

Hepsiburada ile WhatsApp üzerinde hayata geçirdiğiniz projenin çıkış noktası neydi? Hangi ihtiyaca kar­şılık verdi?

WhatsApp, Türkiye’de insanların iletişiminin merkezi haline geldi. Tüketicilerin arkadaşlarıyla mesajlaşır gibi işletmelerle de iletişime geçebilmeyi tercih etmesi, Hepsiburada ve birçok şirketi müşterileri ile olan iletişimleri­ni WhatsApp’a taşıma konusunda daha istekli hale getirdi. Bu deneyim hem tüketici için markaya dokunmayı daha kolay hale getiriyor, hem de işletmelere tüketiciyle daha sık temas kurabilme fırsatı veriyor. Bununla birlikte mesajlaşmanın konuşmaya göre yarattığı maliyet avantajı da işletmeleri WhatsApp kulla­nımına yönlendiriyor. Müşteri temsilcilerinin mesajlaşma kanallarında aynı anda birden fazla kişiyle konuşabilmesi ve mesajlaşmanın konuşmaya oranla daha kolay otomatize edi­lebilmesi maliyet avantajını sağlıyor. Sonuç olarak WhatsApp işletmeler için hem tüketici memnuniyetini artıran, hem de maliyet avantajı sağlayan bir iletişim kanalı haline geldi.

WhatsApp’ta mesajlaşma stratejisini oluştururken nelere dikkat edilmeli? Hangi çözümleri kullanmak verimliliği artırıyor?

Mesajlaşma kanalını seçmek kadar bu kanalı yönetmek de şirketler için günümüzde önemli bir konu. SOR’UN olarak işletmelere mesajlaşma kanallarındaki deneyimi nasıl yönetmeleri, hangi senaryolar için kullanmaları gerektiği gibi konularda da hizmet veriyoruz.

WhatsApp Business API sayesinde şirketler WhatsApp’ı operasyonel yönetim açısından en doğru şekilde kullanabiliyorlar. Şu anda hiz­met verdiğimiz müşterilerimizden 13’ü What­sApp Business API çözümünü kullanıyor. Bu çözüm sayesinde WhatsApp kanallarında hem chatbot çalıştırabiliyorlar, hem de birden faz­la müşteri temsilcisiyle senkronize bir şekilde gelen talepleri yönetebiliyorlar.

Bunun yanında bazı markalarla kanal olarak Facebook Messenger’ı da kullanıyoruz. Farklı medya formatları ve interaktif özellikler kullanma imkanı ile WhatsApp’tan farklılaşan Messenger’ı işletmeler dijital pazarlama kam­panyalarında kullanıyorlar.

Hepsiburada için sunduğunuz çözümler ile elde ettiğiniz sonuçları paylaşabilir misiniz? Başlangıçtaki iş hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

Milyonlarca müşteriye hizmet veren Hep­siburada, müşteri iletişim kanalları arasına WhatsApp’ı da ekledi. Hepsiburada’nın müş­teri temsilcileri WhatsApp’ın metin ve görsel kullanım avantajları sayesinde, platform üze­rinden kendilerine ulaşan müşterilerle daha hızlı ve etkin bir iletişim kurabiliyor. Böylece sesli kanallara göre %30’un üzerinde sağlanan operasyonel verimlilik, maliyet ve diğer tüm süreçleri de olumlu etkiledi. WhatsApp üze­rinden müşterilerle gerçekleştiren iletişimler büyük oranda aynı platform üzerinde sonuç­landırılmaya başlandı.

Pandemi döneminde markaların tüketici destek ve satış hizmetlerinde yaşadığı zorlukları aşmak için farklı çözüm önerileriniz var mı?

Fiziksel dünyada hizmet veren şirketler bu dönemden fazlasıyla etkilendi. Kapanan mağazalardan dolayı hem satışlar düştü ve hem de iş gücünde kayıplar yaşandı. Bu problemi çö­zebilmek adına işletmelerin mağazadaki satış temsilcilerini WhatsApp üzerinden lokasyon ve uzmanlığa göre doğru tüketiciyle buluşturacak çözümler geliştirdik. WhatsApp’tan ulaşan müşteriyi ihtiyacına göre doğru satış temsilcisiyle eşleştirip, tüketicinin hem hızlı bir şekilde hizmet almasını sağladık hem de işletmelere yeni bir satış kanalı kazandırdık.

İkinci bir konu da WhatsApp gibi mesajlaşma kanalları üzerinden ödeme alabilmenin önünü açacak entegrasyonları ürünümüze kattık. Masterpass entegrasyonunu tamamlayarak, markaların tüketiciyi başka bir yere yönlen­dirmeye gerek kalmadan WhatsApp’ta ödeme alabilmelerini sağladık. Ödeme kanallarında banka vb. gibi kurumlarla olan entegrasyon­ların sayısını artırarak şirketlerin mesajlaşma kanallarında satış yapabilmesini daha da ko­laylaştıracağız.


Sor’un değerli bir iş ortağımız oldu

Buğra Asfuroğlu Hepsiburada Müşteri Deneyimi ve Müşteri Hizmetleri Kıdemli Müdürü:

“Türkiye’nin lider e-ticaret platformu Hepsiburada olarak sürekli müşterilerimizi dinliyor, onların ihtiyaç ve beklentilerine göre hizmetlerimizi durmadan geliştiriyoruz. Buradan yola çıkarak da, günümüz iletişim kanalları arasında önemli bir role sahip olan WhatsApp’ı müşterilerimizle iletişim kurduğumuz kanallar arasına ekledik. Bu noktada Sor’un, sürecin operasyonunu çevik yapımıza uygun şekilde hayata geçirmemize katkı sağlayan, değerli bir iş ortağımız oldu.

 

Masterminds Meet The Partners

Marketing Türkiye ve Facebook  ortaklığında gerçekleşen Masterminds Meet The Partners programın ilk konuğu SOR’UN Kurucu Ortağı Oğuzhan Başeğmez oldu.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Marketing Türkiye ve Facebook ortaklığında gerçekleşen Masterminds Meet The Partners programın ilk konuğu SOR’UN Kurucu Ortağı Oğuzhan Başeğmez oldu.

Marketing Türkiye (@marketingturkiyetr)’in paylaştığı bir gönderi (8 Haz, 2020, 6:18öö PDT)

Buğra Asfuroğlu
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
4 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
5 BTK’dan 8 eSIM sağlayıcısına erişim engeli kararı
BTK’dan 8 eSIM sağlayıcısına erişim engeli kararı
Güncel Haberler
Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
Slack, mesaj trafiğini yapay zekayla sadeleştiriyor
Slack, mesaj trafiğini yapay zekayla sadeleştiriyor
Eyvah, CEO basıldı!
Eyvah, CEO basıldı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
Disney, Orta Doğu'daki ilk tema parkını Abu Dabi'de açıyor
Haberler
Disney, Orta Doğu’daki ilk tema parkını Abu Dabi’de açıyor
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Haberler
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Advertorial
17 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.