3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Okurun karalayıcı yorumlarının sorumlusu medya mı?
Haberler

Okurun karalayıcı yorumlarının sorumlusu medya mı?

Marketing Türkiye
3 Haziran 2020
1 dk okuma

Avustralya Hükümeti’nin bu soruya yanıtı “Evet” oldu! Karara göre “Kendi makalelerini sosyal medyada yayınlayan medya kuruluşları, kullanıcıların bu yayınların altına yazdıkları küçük düşürücü yorumlardan sorumludur”.

Avustralya’nın New South Wales eyaletindeki en yüksek mahkemenin aldığı karara göre medya kuruluşları, Facebook kullanıcıları tarafından görülebilecek yorumların yapılmasını teşvik ediyor ve kolaylaştırıyor. Bu da, medya kuruluşlarının yorumların yayıncısı olarak kabul edilmesi ve içeriklerinden sorumlu tutulması gerektiği anlamına geliyor.

 Online yorumlardan medya kuruluşları mı sorumlu tutulmalı?

2016 yılında ABC TV’de yayınlanan “Avustralya’nın Utancı” (Avustralia’s Shame) programı, çocuk gözaltı merkezlerindeki sert muameleye dikkat çekti. Bu program dahilinde yayınlanan görüntülerin başrolü Dylan Voller adlı bir gençti. Görüntülerinin Fairfax Media, Nationwide News ve Sky News’ın Facebook sayfaları üzerinden yayınlanması üzerine gönderilen yorumların yapılan “nefret söylemlerin” olduğunu belirten Voller, medya kuruluşlarına karşı açtığı davada yorumlardan bu kurumların sorumlu tutulması gerektiğini savundu.

Davada medya kuruluşları savunmalarını, “Facebook’un, haber kuruluşlarına yorumları gizleme ya da silme yetkisi vermediği için, kullanıcılar tarafından yayınlanan içerikten Facebook’un sorumlu tutulması gerektiği” üzerine kurdu. Ancak bu sonucu değiştirmedi ve davayı Voller kazandı.

Voller’in davayı kazanmasının ardından; davada suçlanan medya kuruluşları, “Bugünün kararı, medyanın kendisine dava açılması korkusu olmadan hiçbir haberi yayınlayamayacağı anlamına geliyor. Üstelik bu karar, yazmadığımız ve üzerinde hiçbir kontrol şansımız olmayan yorumlar üzerinden alındı” açıklamasında bulundu.

Nisan ayından beri Avustralya hükümeti dijital platformlar ve yayıncılar arasında yeni bir model oluşturmak için çalışıyor.

Davanın ve alınan kararın küresel ölçekte bir etki yaratıp yaratmayacağı ise tüm medya şirketleri için büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.

Kaynaklar: The Drum , ABC News

Facebook nefret söylemi Voller
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
7 Eylül 2025
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
Haberler
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Haberler
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
İrem Alimoğlu
10 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.