1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İletişim sektörünü önce kriz sonra Covid-19 vurdu
Haberler

İletişim sektörünü önce kriz sonra Covid-19 vurdu

Marketing Türkiye
21 Mayıs 2020
2 dk okuma

Faselis’in açıkladığı verilere göre Nisan ayında basın bülteni gönderim sayıları bu yılın Ocak ayına göre %13, geçtiğimiz yılın Nisan ayına göreyse %40 düştü.

Piyasalarda son bir yılda artan durgunluğun üzerine gelen global çaptaki Covid-19 salgını, tüm sektörleri olduğu gibi iletişim sektörünü de olumsuz etkiledi. Medya veritabanı ve basın bülteni dağıtımı hizmet sağlayıcısı Faselis’in açıkladığı verilere göre Nisan ayında basın bülteni dağıtımı geçtiğimiz yıla göre %40 düştü. Basın bülteni gönderimi yapan firma sayısındaki düşüş ise %28 oldu.

İletişim sektörünü önce kriz sonra Covid-19 vurdu

Son bir yılda ekonomideki gelişmelere bağlı olarak sektörde bir daralma yaşandığını gözlemlediklerini belirten Faselis CEO’su Aydın Sün, yaptığı açıklamada “Covid-19 salgınıyla birlikte insanların evlerine kapanmasının halkla ilişkiler sektörüne de etkisi büyük oldu. Bu süreçte fiilen faaliyetlerini yürütemeyen Turizm, etkinlik ve yeme/içme gibi sektörler aşırı şekilde etkilendi. Öte yandan bu salgın kamu ve belediyelerin sorumluluklarını arttırdığı için kamu kaynaklı basın bülteni gönderimlerinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 246’lara ulaşan bir artış gözlemledik” dedi.

İletişim sektörünü önce kriz sonra Covid-19 vurdu

Turizm çökerken Kamu/Belediye tavan yaptı

Yaşanan küresel çaptaki salgından en çok etkilenen sektörler ise tahmin edileceği gibi Turizm, Fuar/Kongre, Sergi/Müzecilik ve yeme içme sektörleri oldu. Turizm sektörünün gönderdiği basın bülteni sayısı Nisan ayında geçtiğimiz yılın aynı ayına göre %90 azalırken onu %89 ile Fuar/Kongre, %72 ile Sergi/Müzecilik ve %70 ile Yeme İçme takip etti. Aynı dönemde Türk ekonomisinin itici sektörleri olan Otomotiv sektöründeki firmalar önceki yıla göre %63, Emlak/Gayri Menkul firmaları ise %59 daha az basın bülteni gönderimi yaptı.

Basın bülteninin gönderildiği kategoriler dikkate alındığında ise Turizm %44 ile en fazla düşüş yaşanan kategori olurken Otomotiv ve Moda kategorilerindeki %35’lik ve Yaşam kategorisindeki %36’lık düşüş dikkat çekti.

İletişim sektörünü önce kriz sonra Covid-19 vurdu

Faselis olarak Türkiye dışında ABD, Hollanda ve Güney Afrika’da faaliyet gösterdiklerini, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesi ile Türkçe konuşan ülkelere yönelik de basın bülteni dağıtım hizmeti sunduklarını belirten Aydın Sün, Türkiye’de yaşanan düşüşün tüm bu bölgelerde de görüldüğünü söyledi.

Faselis İletişim sektörü
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
Nafizcan Önder
30 Mayıs 2025
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Haberler
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Haberler
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.