16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu: “Her üç bilgisayardan biri Lenovo olacak”

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu: “Her üç bilgisayardan biri Lenovo olacak”

Marketing Türkiye
11 Nisan 2020
4 dk okuma

“Akıllı dönüşüm” stratejisiyle 2019’da bir önceki yıla göre yüzde 46 büyüme kaydederek liderliklerini sürdürdüklerini belirten Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, oyun bilgisayarı pazarındaki küçülmeye rağmen Lenovo’nun bu alanda yüzde 7.4 büyüdüğünü ifade ediyor. Bu başarının altındaki stratejiyi konuşmak için bir araya geldiğimiz Hantaloğlu: “Yakın gelecekte her 3 bilgisayardan 1’inin Lenovo olmasını hedefliyoruz” diyor.

Söyleşi: Ece Özcan [email protected]ürkiye.com

Lenovo tarihindeki en yüksek gelire ulaştı

✓ Lenovo Türkiye olarak, IDC’nin açıkladığı verilere göre 2019’da bir önceki yıla göre Türkiye’de yüzde 46 büyüme kaydederek liderliğimizi sürdürdük. Büyüme hem kurumsal hem de tüketici segmentinden geldi. Tüm dünyada olduğu gibi 2019 yılında Türkiye’de de oyun sektörü yükselişini sürdürüyor.

✓ Lenovo Türkiye olarak oyun pazarında da liderliğimizi devam ettirdiğimiz bir sene yaşadık. Lenovo olarak globalde 2020 yılına gelir rekoruyla girdik. Globalde 2019 yılının son çeyreğinde rekor performans sergileyerek elde ettiğimiz 14,1 milyar dolarla Lenovo tarihindeki en yüksek gelire ulaştı. Lenovo, globalde ve Türkiye’de akıllı dönüşüm iş stratejisi ve operasyonel mükemmelliği sayesinde gelirini artırmayı sürdürüyor.

Oyun bilgisayarı pazarındaki küçülmeye rağmen yüzde 7.4 büyüme kaydettik

✓ 2019’da bir önceki yıla göre Türkiye’deki yüzde 46 büyümemiz hem kurumsal hem de tüketici segmentindeki gücümüzü ortaya koyuyor. 2019 yılında bir önceki yıla göre yüzde 38,1 tüketici segmentinde de rekor sayılacak yüzde 55’lik bir büyüme kaydettik.

✓ İş istasyonları segmentine bakıldığında Türkiye iş istasyonları pazarı 2019 yılında bir önceki yıla göre yüzde 3,2 büyüme kaydederken, Lenovo Türkiye olarak bu alanda 2019’da yüzde 64 büyüdük. 2019’da 2018’e göre toplam oyun bilgisayarı satışları yüzde 13,4 küçüldü. Ancak sektördeki bu küçülmeye rağmen Lenovo Türkiye, 2019’da bir önceki yıla göre oyun bilgisayarı pazarında yüzde 7,4 büyüme kaydetti. 2018’de 19 bin adet olan satışlarımız 20 bin 400 adede ulaştı.

✓ Lenovo Türkiye olarak “Legion” marka oyun bilgisayarlarımız gibi yenilikçi ürünlerin, oyunda gelişmekte olan önemli pazarlarda daha da büyümemize olanak sağladığını ve oyun pazarındaki liderliğimizi güçlendireceğini düşünüyoruz.

“Lenovo Game On” dünyada bir ilk

✓ Lenovo Game On’u dünyanın bir spor kompleksindeki en geniş kapsamlı ilk oyun alanı olarak hayata geçirdik. “Lenovo Game On” sadece bir oyun alanı da değil aynı zamanda bir deneyim alanı. Açılışından itibaren 85 farklı etkinliğin ve 367 özel turnuva gerçekleştirildi. “Lenovo Game On”da Türkiye’deki ilk ve tek artırılmış gerçeklik deneyimini de Jedi Challenges oyunuyla sunduk.

✓ Lenovo’nun üstün donanımlı bilgisayarları ve son teknolojiyle donattığımız Power Kenworth TIR’ı ile de çok farklı bir iş birliği yaptık. Gezici oyun üssümüzü Eylül sonunda 12 farklı şehirde, 26 farklı noktada oyun severlerle buluşmak üzere yola çıkardık. Hiç şüphesiz ki oyun pazarı tüm dünyada büyürken, ülkemizde de oyun geliştiricilerin desteklenmesi sektöre büyük katkı sağlayacaktır.Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu: “Her üç bilgisayardan biri Lenovo olacak”

Koronavirüs iletişim biçimlerimizi de değiştiriyor

✓ AR, VR, Supercomputing, yapay zeka ve 5G’nin daha fazla hayatımıza girecek. Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını sırasında iletişim biçimlerimizin de değişebileceğini gördük.

✓ Milyonlarca insanın gönüllü ya da zorunlu ev hapsi ve karantina önlemleriyle iletişimde sanal dünya, oyunlar, dijital platformlar, akıllı teknolojiler ve sosyal mesafeyi koruyan yeni etkinlik ve eğlence alışkanlıkları öne çıktı. Tüm bunlar teknolojideki ve yaşamımızdaki dönüşümlerin hızına da etki edecek gibi görünüyor.

Amaç üreten bir toplum yetiştirmek

✓ Ülkeler bazında bilgisayar pazarı ve yıllık bilgisayar sahiplik rakamlarına baktığımızda Türkiye’nin 50 kişiye 1 bilgisayar sahipliğiyle daha kat edecek çok yol olduğunu görüyoruz.

✓ Lenovo olarak Türkiye’de teknoloji kullanımıyla ilgili eğilimleri görmek için FutureBright’la birlikte bir araştırma gerçekleştirdik. Araştırma sonuçlarına göre Türk halkı teknolojik araçları eğitime, tasarıma ve dijital tabanlı üretime entegre etmekte zayıf kalıyor. Türkiye’de bireyler, teknolojiyle üretim konusundaki bilgi yetersizliğinden dolayı teknolojiyi üretim alanında verimli kullanamıyor.

✓ Bu veriler ışığında, Lenovo Türkiye olarak girişimimizle FutureBright Group, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, İTÜ ARI Teknokent ve Başarsoft başta olmak üzere hepsi alanlarında öncü olan kuruluşlarla bir araya gelerek “Teknoloji ile Üretelim” platformunu kurduk. Platformumuz, Türkiye’de teknolojiyi sadece tüketen değil, üreten bir toplum yetiştirme hedefini gerçekleştirecek altyapının kurulması yönünde çalışmalar yürütecek.

Yapay zeka için yılda 1,2 milyar dolar yatırım yapıyoruz

✓ Lenovo olarak Türkiye’de ve globalde müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımımız ve inovasyona yönelik çalışmalarımızla tüketicinin ihtiyacını iyi okuyabildiğimizi düşünüyorum. Akıllı dönüşüm stratejimiz doğrultusunda bir anlamda yeni teknolojiler geliştirmeyi sürdürerek liderliğimizi devam ettiriyoruz. Daha akıllı teknolojilere ve inovasyona odaklanırken yapay zeka için yılda 1,2 milyar dolar yatırım yapıyoruz.

✓ Lenovo olarak globalde ve Türkiye’de inovasyona bağlılığı­mız doğrultusunda herkes için daha akıllı teknolojilere odaklan­mayı sürdüreceğiz. Son kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilmenin ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmanın bu sektörde başarılı olabilmenin temel şartlarından biri olduğunu düşünüyoruz. Bu yönde yenilikçi adımlar atıyo­ruz, yapay zeka yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Lenovo Türkiye olarak yakın gelecekte her 3 bilgi­sayardan 1’inin Lenovo bilgisayar olmasını hedefliyoruz.

“Teknoloji ile Üretelim” projesi alışkanlıkları değiştirmeyi hedefliyor

✓ “Teknoloji ile Üretelim” platformu TEGV’in 71 öğrenim biriminde 7-13 yaş arasındaki 50 bin çocuğa 1 yıl boyunca kodlama eğitimi vermeyi hedefliyor. Aynı zamanda mobil eğitim platformu sayesinde de çocuklara diledikleri yerden eğitime katılabilme fırsatı sunulacak.

✓ İTÜ ARI Teknokent içerisinde girişimcilere yönelik “Yazılım Teknolojileri Eğitim Merkezi” kurma hazırlıklarına başlayan platform ayrıca meslek liseleri ve üniversite öğrencilerine; etkin ve üretken bilgisayar kullanımı, 3 boyutlu yazıcı eğitimi, ileri kodlama ve mesleki yazılım eğitimi gibi çeşitli eğitim olanakları sağlayacak. Bu kapsamda “Teknoloji ile Üretelim” platformumuzla alışkanlıkları değiştirmeyi ve teknolojiyle üreten tarafa geçmeyi hedefliyoruz.

Emre Hantaloğlu hakkında

“Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Bölümü mezunu olan Emre Hantaloğlu, lisans eğitiminin ardından, ABD’de bulunan Maine Üniversitesi’nde İşletme yüksek lisansı yaptı. İş hayatına Empa Elektronik ve Bilgi Teknolojileri A.Ş.’de Ürün Müdürü olarak başlayan Hantaloğlu 2001 yılında Compaq firmasına transfer oldu ve 2002 yılındaki Compaq- HP birleşmesine kadar firmada Tüketici Ürünleri Satış Müdürü olarak görev yaptı. 2002-2008 yılları arasında HP Türkiye’deki kariyerine sırasıyla Kurumsal Müşteriler Satış Temsilciliği ve Doğrudan Satış Takım Liderliği görevleriyle devam etti. Mayıs 2008’de Kurumsal Müşteriler Satış Yöneticiliği’ne getirilen Emre Hantaloğlu, Temmuz 2011’de HP Türkiye Kişisel Sistemler ve Baskı Grubu Kanal Satış Yöneticisi oldu. Mart 2014’te Türk Telekom’a Kanal Satış Direktörü olarak transfer olan Hantaloğlu, Ocak 2016’da Samsung Türkiye’ye Baskı Çözümleri Satış ve Pazarlama Grup Yöneticisi olarak geçti. Hantaloğlu, Ekim 2016’dan bu yana da Lenovo’daki kariyerini başarıyla sürdürüyor.”

 

 

Lenovo
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Sena Tufan
3 hafta önce
Cannes Lions'ta bir kısa liste daha açıklandı!
Haberler
Cannes Lions’ta bir kısa liste daha açıklandı!
Sena Tufan
6 gün önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.