1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burger King yeni kampanyasında koltuk sevdalılarını onurlandırıyor

Burger King yeni kampanyasında koltuk sevdalılarını onurlandırıyor

Duygu Su Ocakoğlu
10 Nisan 2020
1 dk okuma

Salgın döneminde evde kalıp fast food yemek bir vatandaşlık görevi haline geldi… Bu görev tanımı ABD’de Beyaz Saray tarafından değil, Burger King tarafından yeni kampanyalarıyla birlikte tüm Amerikan vatandaşlarına iletildi.

Marka evinde kalan koltuk sevdalılarını tanımlamak üzere yeni bir kelime dahi türetti; “couch potatriots” (tüm gün koltuğunda oturmayı seven insanları onurlandıracak tele-milliyetçilik). Tüm günü koltukta geçirme kavramını olumsuzdan olumluya çeviren kampanya COVID-19 salgını başlamadan önce çekilen görüntülerden oluşuyor. Başka bir reklam için çekilen görüntüler “Stay Home of the Whopper” (Whopper’ın Evi Olarak Kal) kampanyasında “Ülkenizin koltuğunuzda kalıp eve sipariş vermenize ihtiyacı var” sözlerine eşlik ediyor. “Üstünüze düşeni yapın. Evde kalmak hepimizin daha güvende olmasını sağlamakla kalmayıp sizi bir tele-milliyetçi kılıyor”.

Bu sözler otoriter dış ses tarafından söylenirken koltuklarının sihirli bir şekilde dikleşmesi sayesinde ayağa kalkmadan dikilen koltuk sevdalıları mesajı selamlıyor. “Stay Home of the Whopper” FCB ajans network’ünün işi. Kampanyada dönemin sağlık mesajlarını içeren söylemler geçerken gayri ciddi bir ton ile “vatana hizmetiniz için teşekkür ederiz” milli duyguları kabartan cümlesi de dikkat çekiyor.

Reklamın asıl mesajı Burger King’in mobil aplikasyonundan verilen ve 10 doların üstündeki siparişlerinden getirme ücreti alınmayacağını bildirmek de olsa 30 saniyelik eğlenceli kampanya Burger King’in sağlık çalışanlarına 250 bin adet ücretsiz Whopper dağıtacağını bilidiriyor ve izleyicileri Amerikan Hemşireleri Derneği Koronavirüs Fonu’na (American Nurses Foundation Coronavirus Response Fund) SMS aracılığıyla bağış yapmaya çağırıyor.

Kampanya boyunca geçen “kahraman” kelimesi normalden daha laubali bir tonda “yemeklerini dışarıya çıkıp aramaktansa eve söyleyip toplumu kurtarmak için üzerine düşeni yapanları” tanımlamak için kullanılıyor.

Yeni kampanya Paris merkezli ajans Buzzman’ın topluma evlerinde Whopper sandviçini yapmalarını sağlayan “Karantina Whopper’ı” kampanyasını takip ediyor ve global kapsamda Burger King’in itibarını yükseltirken aynı zamanda herkesin yüzüne bir tebessüm yerleştiriyor.

burger king Koronavirüs Stay Home of the Whopper
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Haberler
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Apple, iOS 26'yı duyurdu: İşte iPhone'lara gelecek yeni özellikler
Haberler
Apple, iOS 26’yı duyurdu: İşte iPhone’lara gelecek yeni özellikler
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.