8 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Covid-19'dan karanlık masallar: Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız

Covid-19’dan karanlık masallar: Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız

Marketing Türkiye
9 Nisan 2020
3 dk okuma

Erhan Çırak ve Ethem Onur Bilgiç tarafından #Covid19danMasallar hashtag’i ile yeni bir kampanya yayınlandı. Koronavirüs salgını süresince sosyal mesafenin ve evde kalmanın önemine dikkat çeken kampanya Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız masallarından yola çıktı. 

Geçtiğimiz günlerde, “Kreatiflere Global Çağrı: Birleşmiş Milletlerden Açık Bir Bildirge” (Global Call to Creatives: An Open Brief from the United Nations) adlı bildirgesinde Birleşmiş Milletler kreatiflerden “herkese ve her yere ulaşacak kritik sağlık mesajlarının farklı dillere, kültürlere, toplumlara ve platformlara çevrilmesi” konusunda yardım istediğini açıklamıştı. Bu çağrıdan hareketle Erhan Çırak ve Ethem Onur Bilgiç #Covid19danMasallar hashtag’i ile koronavirüs salgını süresince sosyal mesafenin korunmasının önemine dikkat çeken yeni bir kampanya hazırladı. Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız masallarının sosyal mesafe teması çerçevesinde uyarlanmasıyla oluşturulan kampanya herkesi evde kalması yönünde teşvik etmeyi amaçlıyor.

Creasoup’un Kreatif Direktörü Erhan Çırak tarafından “Covid-19dan karanlık masallar” olarak adlandırılan ve “Dünya koronavirüsü karşısında adeta bir distopyaya hapsolmuş durumda.  Bizler de insanlar olarak birkaç yüzyılda bir gerçekleşecek bu salgın karşısında hayatta kalmak için evlerimize kapanmış haldeyiz. En azından birçoğumuz. Yetkilerin tüm uyarılarına rağmen evlerinde kalmayarak virüsün yayılmasına neden olan milyonlarca insan var. Bu uyarılar kendileri üzerinde masalsı ve gerçek dışı bir etki bırakıyor. Biz de bu doğrultuda; Dünya Sağlık Örgütü adına içinde sonu insanlara bağlı olan karanlık masalların yer aldığı #Covid19danMasallar adlı kampanyayı hazırladık” açıklamasıyla paylaşılan kampanyada evde kal mesajı verilirken masalların mutlu sonla bitip bitmeyeceği ise okuyucuya bırakılıyor.

Covid-19'dan karanlık masallar: Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız

Covid-19'dan karanlık masallar: Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız

Covid-19'dan karanlık masallar: Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız

Kampanyanın Künyesi:

Yazar & Kreatif Direktör: Erhan Çırak
İllüstrasyon & Animasyon: Ethem Onur Bilgiç
Seslendirme: Aslı İnandık
Ses Tasarımı: Ömer Arısoy

Dünyadan örnekler 

Rutter Art & Design Collective tarafından Visual Artist Juan Delcan’ın evde kal vurgusu yapan tasarımı paylaşıldı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

📸 – @Juan_Delcan⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ Your part counts.⁣ Just Stay Home. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ Create or share your own “Just Stay Home” themed artwork. Share with your community and tag @JustStayHomeCampaign for a repost or share! ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ #JustStayHomeCampaign #JustStayHome #StayHome #ArtforChange #PSAdesign #PSAart #CoronaVirus #CovidOpenBrief #UNCovid19Brief #FlattenTheCurve #SafeHands #CozyHome #AloneTogether #ViralKindness #StopTheSpread #Coronavirus #Covid19 #DontSpreadCovid #WeDidntStartTheFire

Rutter Art & Design Collective (@juststayhomecampaign)’in paylaştığı bir gönderi (8 Nis, 2020, 10:21ös PDT)

Brands&People tarafından ” Eğriyi düz tutalım. Lütfen güvende olun ve evde kalın #mexicancurve” açıklamasıyla paylaşılan post’la koronavirüs tanısı koyulan hasta sayılarına ve ölüm oranlarına dikkat çekildi.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Responding to the Open Brief by the @WHO @UnitedNations @Talenthouse : Global Call for Creatives, at Brands&People we have devoted an internal team of data scientists and designers to visualize the daily evolution of Coronavirus in Mexico. We believe that clear visual narratives are powerful tools to understand what is happening. We want to help people, communities, companies and local governments to move towards informed and smart decision making. We are calling this project #mexicancurve Last week many people, including ourselves, were skeptical about official data. We know there is an ongoing debate about it. To have another perspective we had a few conversations with hospitals in our city, and they are not overflowed yet. As we all know, an absolute truth is very hard to find, however we believe there is a slight sign of hope between the official data and the hospitals capacity. Let’s keep the curve flat. Please be safe and stay home. #mexicancurve Data source : Repository for the 2019 Novel Coronavirus Visual Dashboard operated by the Johns Hopkins University Center for Systems Science and Engineering (JHU CSSE)

Brands&People (@holabrands)’in paylaştığı bir gönderi (2 Nis, 2020, 5:27ös PDT)

Covid19danMasallar Erhan Çırak Ethem Onur Bilgiç
1 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
2 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
3 Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
5 Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Güncel Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Mayıs ayında “duyguya” odaklanan kazandı
Mayıs ayında “duyguya” odaklanan kazandı
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Yapay zekanın babası" Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
Haberler
“Yapay zekanın babası” Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
İrem Alimoğlu
5 Ağustos 2025
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Haberler
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
Kış Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları'nın yeni madalyaları tanıtıldı
Haberler
Kış Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları’nın yeni madalyaları tanıtıldı
Nafizcan Önder
17 Temmuz 2025
"İnsan mı yapay zeka mı?" Tüketici içeriğin kaynağını bilmek istiyor...
Haberler
“İnsan mı yapay zeka mı?” Tüketici içeriğin kaynağını bilmek istiyor…
Nafizcan Önder
27 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.