9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Y kuşağı markaların salgın sırasında daha çok iletişim kurmasını istiyor
Haberler

Y kuşağı markaların salgın sırasında daha çok iletişim kurmasını istiyor

Marketing Türkiye
2 Nisan 2020
1 dk okuma

Koronavirüs salgını boyunca hükümetlere olan güven azaldı ancak markalara olan güven yerini koruyor. Berlin Cameron’ın araştırmasına göre COVID-19 salgını markalara hükümetlerden daha etkili olma fırsatı sunuyor.

Bir araştırma şirketi olan Persky iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırmada Y kuşağının yüzde 43’ü markaların dümeni ellerine alıp topluma yardım etmeleri gerektiğini düşündüğü ve 4 kişiden birinin markaların hükümetler kadar etkili olabileceğini söylediği belirtiliyor.

Bu durum McCann’in araştırmasının sonuçlarından biri olan hükümetlere olan güvenin azalmasıyla birlikte markaların kurduğu iletişimin ve verdiği mesajların önemini arttırıyor. A.B.D’de 21-35 yaş arası 1250 kişinin katılımıyla oluşturulan Berlin Cameron’ın verisine göre Y kuşağının neredeyse yarısı markaların destek çalışmalarına devam etmesi gerektiğini, yüzde 36’sı ise markaların normalden daha çok iletişim kurmasının önemli olduğunu düşünüyor. İçerik konusunda ise katılımcıların yarısı marka mesajlarının salgın hakkında olmasını anlamlı bulduğunu belirtiyor.

Ancak tüketiciler aynı zamanda markaların bu süreçte topluma yardım etmek için ne yapacağını da duymak istiyor. Markaların verecekleri mesajlar ve kullanacakları tonlar hakkında dikkatli olmaları her zamanki gibi büyük önem taşıyor. Markaların ne yapıp yapmayacağına karar verirken Y kuşağı muhtemelen durum hakkındaki kötümser tavrını koruyacaktır; araştırmaya katılanların yüzde 75’i hayatın iyileşmeden önce daha da kötüleşeceğini düşünüyor.

Alkol markalarını süreç boyunca eşsiz bir rolü var; özellikle alkol satılan mağazalar süpermarketlere alternatif oluşturduğu için öne çıkarken Y kuşağı alkol ihtiyacını karşılamaya devam etmek istiyor. Bu mağazaların açık olması Y kuşağının onlardan tek beklentisi değil. A.B.D’nin online içki markası Drizly’den evlerine servis yapmasını da isteyen Y kuşağının araştırmaya katılan üyelerinin yarısı içki markaların restoran ve bar gibi yerel işletmelere destek olmasını istiyor. Yüzde 25’i ise markaların bar formatını sanal bir boyutta kendilerine getirmelerini dilediğini belirtiyor.

Kaynak: Campaign US

1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
1 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Galatasaray, "GStatil" markasıyla seyahat sektörüne adım attı...
Haberler
Galatasaray, “GStatil” markasıyla seyahat sektörüne adım attı…
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.