21 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
PepsiCo Türkiye şirket içi kreatif ajansını kurdu: PEP. Creative Studio
Haberler

PepsiCo Türkiye şirket içi kreatif ajansını kurdu: PEP. Creative Studio

Marketing Türkiye
3 Şubat 2020
2 dk okuma

PepsiCo Türkiye, kreatif ajans yapısını sadeleştirip merkezileştirerek yenilikçi bir karar aldı. Üst yönetimin de desteğiyle alınan bu stratejik kararla, PepsiCo Türkiye, bölgenin ilk şirket içi kreatif ajansına sahip olan ofisi oldu.

PepsiCo, Türkiye’deki kreatif ajans yapısını sadeleştirip merkezileştirerek şirket için bölgede lider ve yenilikçi olan bir karar aldı. Ajanslarla çalışma biçimi ve kreatif üretim süreçlerini yeni dijital çağın gerekliliklerine göre tekrar şekillendirme kararı alan PepsiCo Türkiye, uzun bir araştırma ve projelendirme sürecinden sonra yeni bir ajans yapısını hayata geçirdi. Üst yönetimin de desteğiyle alınan bu inovatif karar ile PepsiCo Türkiye, şirketin Avrupa bölgesinde ilk “şirket içi kreatif ajans” yapısına sahip ofisi oldu.

Dijital pazarlama ihtiyaçlarını karşılıyor

Oliver’ın iş birliğiyle PepsiCo Türkiye bünyesinde kurulan PEP. Creative Studio; markaların dijital pazarlama ihtiyaçlarını karşılıyor, merkezi bir yapı olmasıyla iş akışını en verimli şekilde yönetiyor. PEP. Creative Studio ile geleceğin pazarlama iletişimi modelleri PepsiCo Türkiye’de denenmeye başlandı. Yalnızca süreçleri sadeleştirme ve hızlandırmakla kalmayıp pazarlama iletişimine dinamizm de katan bu model, PepsiCo’nun Avrupa bölgesinde ilk kez uygulanıyor.

“Hız, kreatif kalite ve verimlilik avantajı vadediyor”

Projeye başlarken hız, kreatif kalite ve verimlilik avantajı sağlamayı amaçladıklarını ifade eden PepsiCo Türkiye Dijital Pazarlama ve PEP Creative Studio Müdürü Volkan Budak, “İlk bir yıllıksürede, bu yeni ajans modelini test ederek çok ciddi öğrenimler edindik ve gelişimler sağladık. PEP. Creative Studio’dan faydalanan markalar ve kreatif işlerimizde kantitatif olarak takip ettiğimiz tüm başarı kriterlerimizde çok yüksek performans skorları elde ettik. Kreatiflerimiz artık çok daha hızlı, kaliteli ve her anlamda daha verimli bir şekilde üretilebilmekte.” diye konuştu. Kreatif ekibin pazarlama takımları ile hızlıca bütünleşmiş olduğunun altını çizen Budak, “Bu başarılı sonuçları, modelin herkes tarafından hızlıca sahiplenilmesi ve pazarlama ekipleri ile PEP.CS kreatif takımımız arasındaki güven ve sinerjiye borçluyuz’’ dedi.

Şirket dışı dijital ajansların da yeni model içinde çok büyük bir öneme sahibi olduğunu vurgulayan Budak, “İçeriye kurulmuş olan yeni ajans yapısı ile şirket dışı kreatif ajanslarımızdan vazgeçmiş değiliz, hatta daha da önem kazandıklarını söyleyebiliriz. Bu yeni yapımızda şirket havuzundaki şirket dışı dijital kreatif ajanslarımıza da çok büyük görevler düşüyor çünkü artık onların daha geniş zaman isteyen, kapsamlı dijital ve 360 kampanyalarda, tüm PepsiCo markaları için daha da etkin kullanabiliyor olacağız. Dijitalleşme ve teknolojiler ile birlikte tüketici alışkanlıkları ve pazarlama iletişiminin hızlı değişimine uyum anlamında bugünkü pozisyonlamamız bu şekilde iken geleceğin gelişmelerine karşı da ön görülü olmalıyız, bu sebeple sürekli gelişim içinde olan, evirilecek ve evirilmesi de zorunlu olan daha esnek bir model inşa etmeye çalıştık.” dedi. PepsiCo Avrupa bölgesi içinde de Budak’ın tarif ettiği şekilde yapılan bu dijital geliştirmeler, yatırımlar doğrultusunda geleceğe yönelik fırsatlar ve avantajların elde edileceği öngörülmekte.

FMCG sektörüne liderlik edecek

Dijitalleşmenin hayatın her alanında dozunun ve öneminin arttığı bilinciyle hareket eden PepsiCo Türkiye, PEP. Creative Studio ile tüm PepsiCo markalarının dijital pazarlama faaliyetlerinin en güncel trend ve uygulamalar ışığında yürütülmesinin yanı sıra FCMG sektörüne de bu alanda ilklerden biri olacak. PepsiCo çatısı altındaki tüm marka takımları ile birlikte çalışan bir ekip olarak dijitalin tüm alt alanlarındaki uzmanlıklarını, onların amaçları doğrultusunda en etkili şekilde kullanmaya çalıştıklarını belirten Budak, “Dijital pazarlama alanında yakaladığımız bu sinerji sayesinde PepsiCo’nun Avrupa bölgesi düzeyinde ses getiren projeler hayata geçiriyor ve sektöre kreatif mükemmellikte liderlik edebiliyoruz’’ şeklinde konuştu.

1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
4 LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
5 Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Güncel Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
3 hafta önce
Pahalı çikolataya markalar inovasyonla cevap veriyor
Haberler
Pahalı çikolataya markalar inovasyonla cevap veriyor
İrem Alimoğlu
17 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.