26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Duvara bantlanan muz" markalar tarafından yeniden yorumlandı
Haberler

“Duvara bantlanan muz” markalar tarafından yeniden yorumlandı

Marketing Türkiye
9 Aralık 2019
2 dk okuma

Bir süredir sosyal medyada geniş yer bulan  “duvara bantlanmış muz”a markalar da tepkisiz kalmadı. Tekzen ve Burger King Fransa “sanat eseri”ne gönderme yaparak real time marketing çalışması gerçekleştirdi.

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın son provokatif eseri “Komedyen”e geçtiğimiz günlerde 120 bin dolar değer biçilmiş ve büyük tartışmalara yol açmıştı. “Sanat eseri nedir?” sorusunu yeniden akıllara getiren çalışma yapım maliyeti konusunda da başka bir tartışmanın fitilini ateşlemişti. Bu tartışmalara markalar da kayıtsız kalmadı. Burger King Fransa ve Tekzen gündemin nabzını tutarak “duvara bantlanmış muz”u konu alan real time marketing çalışmalarını sosyal medya hesaplarından paylaştı. Paylaşılan gönderiler sosyal medya kullanıcılarının dikkatinden kaçmadı.

Tekzen için hazırlanan kampanyada “Modern sanat eserleri üretmek için de ihtiyacınız olan her şey Tekzen’de!” yazısıyla Instagram hesabından paylaşılan gönderide 120 bin dolarlık çağdaş sanat eserinin 8,5 liralık gri bant ile hazırlanabileceğine dikkat çekiyor.

https://www.instagram.com/p/B52DU-Dhzf6/

Burger King Fransa’nın Twitter hesabından “Nolursa olsun yutma” yazısıyla paylaştığı gönderide ise bantlanmış bir muzun 120 bin dolar, bantlanmış patates kızartmasının ise 0.01 euro olduğundan yola çıkılarak “Komedyen”in yapım maliyetine dikkat çekiliyor.

N’avalez pas n’importe quoi. pic.twitter.com/3ao767nsaa

— Burger King France (@BurgerKingFR) December 8, 2019

Fellas Foods “Sanat eseri tadında lezzetlerimize fiyat biçilebilir mi bilmiyoruz ama galeride sergilenecek kadar lezzetli olduğumuzu çok iyi biliyoruz” diyerek paylaştığı gönderide “duvara bantlanmış muz”u “ti”ye alıyor.

https://www.instagram.com/p/B52ljlDlBZ4/

Maylo Kağıt “120 bin dolarlık muz değil ama yokluğu can sıkar” dedi ve “duvara bantlanmış muz”a esprili bir şekilde gönderme yaparak gönderiyi Instagram hesabında paylaşıyor.

https://www.instagram.com/p/B52u6PJlPWL/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Join&Blend Instagram hesabından “Bizimki de sanat 😜” diyerek paylaştığı gönderide, ikonik sarı shaker’ını bantlayarak akıma gönderme yapan markalar arasında yerini alıyor.

https://www.instagram.com/p/B541jX9gQir/

Daha önceden de Koçtaş tarafından yapılan real time marketing çalışması

Koçtaş’tan yaratıcı “vida” paylaşımı

 

burger king Muz Tekzen
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fairy’den lekesiz bağ kurma stratejisi: "Labou…bou"
Haberler
Fairy’den lekesiz bağ kurma stratejisi: “Labou…bou”
Nafizcan Önder
25 Ağustos 2025
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Haberler
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Nafizcan Önder
4 gün önce
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.