17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamda başarının yolu dijitalden ve TV'den geçiyor
Haberler

Reklamda başarının yolu dijitalden ve TV’den geçiyor

Marketing Türkiye
30 Ekim 2019
1 dk okuma

WARC tarafından yapılan yapılan medya planlaması araştırmasına göre başarılı markalar kampanyalarını yürütürken dijital kanalları ve TV reklamlarını tercih ediyor.

2009-2018 yılları arasında, 1,100 vaka çalışmasıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre başarılı kampanyalar yürüten markalar medya planlama bütçelerinin ortalama yüzde 82’sini dijital kanallar ve TV reklamları arasında paylaştırıyor. WARC tarafından yapılan açıklamaya göre reklam bütçelerinin dağılımında en önemli rolü bütçe büyüklüğü oynuyor. Ödül kazanan düşük bütçeli kampanyalar ağırlıklı olarak dijital kanallarda yayınlanırken, ödül kazanan yüksek bütçeli kampanyaların yüzde 60’ını televizyon reklamları oluşturuyor.

Medya planlamasının sektörlere göre değişkenlik gösterdiği vurgulanan araştırmada devletler tarafından yayınlanan kamu spotlarının ve sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan reklamların düşük bütçeli kampanyalar arasında yer aldığı belirtiliyor. Bu durumun aksine içecek markaları yüksek bütçeli kampanyalar arasında yer alıyor ve genellikle televizyon aracılığıyla yayınlanıyor.

Hikaye anlatan reklam kampanyalarında (storytelling) ise genellikle yayın aracı olarak televizyon tercih ediliyor. Ödül kazanan storytelling kampanyalarının yüzde 44’ü televizyonda yayınlanan reklamlardan oluşuyor.

WARC’ın Araştırma ve Sıralamalardan Sorumlu Yönetici Editörü Amy Rodgers tarafından yapılan açıklamada bütçe planlamasının önemine değinilirken bu yıl reklam harcamalarında televizyonun öne çıktığı ve dijital kanalların bilinirliğe ve kitlelere ulaşmaya destekleyici rol oynadığı belirtiliyor.

Kaynak: WARC

 

 

dijital reklam tv
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Vestel'de Duygu Badem Uylukçuoğlu'na yeni görev
Haberler
Vestel’de Duygu Badem Uylukçuoğlu’na yeni görev
Sena Tufan
24 Eylül 2025
Burger King’den ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle geri dönüşüm adımı
Haberler
Burger King’den ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle geri dönüşüm adımı
İrem Alimoğlu
2 Eylül 2025
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Haberler
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Advertorial
2 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Nafizcan Önder
17 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.