26 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Tchibo’nun kahvesinde tutku var"

“Tchibo’nun kahvesinde tutku var”

Marketing Türkiye
16 Haziran 2019
4 dk okuma

1949’da postayla evlere kahve satışıyla başlayan Tchibo’nun yolculuğu günümüzde binden fazla mağaza ve 22 bin 300 satış noktasıyla 8 ülkede mağazacılık faaliyetlerine devam ediyor. Kahve tutkunlarını Brezilya’dan Afrika’ya, Guatemala’dan Kolombiya’ya, dünyanın dört bir yanından gelen kahvelerle buluşturan Tchibo’nun Türkiye Genel Müdürü Tuba Yapıncak “Kahvenin sosyal hayatın bir parçası olmasında Tchibo’nun önemli bir payı bulunuyor” diyor.

Söyleşi: Ayşe Nur Akçelik [email protected]

Tchibo’nun kahve tutkusu global bir boyuta ulaştı

✓ İşin başlangıç noktasına baktığımızda, Tchibo’nun varoluşunun kahveye dayandığını görüyoruz. Köklü bir marka olan Tchibo’nun kuruluşu 1949’da postayla evlere kahve satışıyla başlıyor. Dün­yanın en verimli topraklarında başlayan kahve yolculuğumuz, benzersiz lezzetine ustalık ve tutkunun bir araya geldiği ellerde kavuşuyor ve kahve severlerin ilk yudumuyla tutku başlıyor.

✓ Tchibo olarak perakende sektöründe kendimize özgü farklı bir iş modeliyle çalışıyoruz. Mağazalarımızda kahvelerimizle birlikte, sürekli yenilenen gıda dışı tema ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz.

✓ Tchibo, 2019 itibarıyla dünya çapında binden fazla mağaza, 22 bin 300 satış noktasıyla 8 ülkede mağazacılık faaliyetlerini gösteriyor. Markamız anavatanı olan Almanya’da, öğütülmüş ve çekirdek kahve kategorilerinde hem tonaj hem de ciro bazında en yüksek pazar payına sahip.

"Tchibo’nun kahvesinde tutku var"Tüketiciler farklı lezzetleri denemek istiyor

✓ Kahve tutkusu dünyada her geçen gün artıyor. Tüketiciler farklı ülkelere ait çekirdekleri, farklı sunumları, farklı lezzetleri denemek istiyor. Kahvenin sosyal hayatın bir parçası olmasında Tchibo’nun önemli bir payı bulunuyor. Tchibo kahveleri için en kaliteli kahve çekirdekleri en verimli topraklardan tam zamanında, özenle seçilerek toplanıyor.

✓ Brezilya’dan Afrika’ya, Guatemala’dan Kolombiya’ya, dünyanın dört bir yanından gelen kahve çekirdekleri doğru oranda harmanlanıyor ve özenle kavruluyor. Kahvelerimizin çoğunluğunda yüzde 100 Arabica çekirdeği kullanılıyor ve tazeliklerini kaybetmemesi için vakumlu paketlere koyuyoruz.

✓ Arabica çekirdekleri dünyanın en değerli ve en lezzetli kahve çekirdeği olarak biliniyor. Guatamela ve Brezilya gibi ülkelerde 1300-2500 metre yükseklikte yetişiyor. Sadece olgunlaşmış meyveleri seçiliyor ve tek tek elle toplanıyor. Kahvelerimizin lezzeti de bu usta ellerden geliyor.

Sürdürülebilir tarımı destekliyoruz

✓ Tchibo olarak yüksek kaliteli kahve sunmak için kahvenin lezzetinden çok daha fazlasına odaklanıyoruz. Özel bir programla küçük çiftlik sahiplerini eğiterek geleneksel tarımdan ekonomik, çevresel ve sosyal açılardan sürdürülebilir tarıma geçişte onlara destek oluyoruz.

Yumuşak içimli kahvelerimiz çok seviliyor

✓ Kapsül kahveden filtre kahveye, çözünebilir kahveden Türk kahvesine kadar birçok farklı çeşidimiz var. Ayrıca özel dönemler için kısa süreli sınırlı sayıda kahveler de getiriyor ve her damak zevkine hitap edebilecek kahveler sunmaya özen gösteriyoruz. Mağazalarımıza gelen müşterilerimiz Tchibo kahvesini ayırt edici özellikleri olan yumuşak içimli, yüksek kaliteli olmasından dolayı tercih ettiklerini belirtiyor. Bu da bizleri çok mutlu ediyor.

✓ Kahve tutkunlarına sun­duğumuz lezzetler arasından filtre kahvemiz, 100 senelik bir geçmişe sahip geleneksel tamburlu kavurma yöntemiyle hazırlanan Tchibo Barista Espresso bazlı caffe latte ve cappuccino en çok tercih edi­len kahvelerimizden. Ayrıca Gold Selection, öğütülmüş kahve kategorisinde Privat Kaffee Guatemala Grande, kapsül kahvelerimizde ise Caffè Crema çok beğeniliyor. Öğütülmüş kahvelerimize olan talep her geçen gün artış gösteriyor.

Tchibo Türk kahvesini sahiplendi

✓ Tchibo Türkiye olarak 14 yıldır perakande sektöründe hizmet veri­yoruz. Bu sürede tüketi­cilere yaşattığımız farklı deneyimlerle sek­tördeki konumumuzu sağlamlaştırdık. Mağa­zalarımızın yanı sıra internet mağazamızla da ülkemizin dört bir yanındaki müşterileri­mize ulaşıyoruz.

✓ Yaptığımız kahve odaklı lokal projeler, Tchibo’nun Türkiye pazarında popüler bir marka olmasına önemli katkılar sağlıyor. Örneğin Mart 2018 itibarıyla, Türk kültürünün çok önemli bir parçası olan Türk kahvesine yaptığımız büyük yatırımla, bu ürünü 100g’lık paketler halinde müşterilerimize sunmaya başladık.

✓ Mağazalarımızda büyük ilgi gören Tchibo Türk kahvesinin paketli satışları yılsonunda hedeflerimizin 2 katına çıktı. Ayrıca Tchibo Türk kahvesini Almanya’ya ihraç ettik. Almanya’da birçok önemli şehirde, Tchibo’nun faaliyet gösterdiği süpermarketlerde listelenen Tchibo Türk kahvesi, beklentimizin çok üzerinden bir satış performansı gösterdi.

"Tchibo’nun kahvesinde tutku var"

Kahve yatırımlarımıza ağırlık veriyoruz

✓ 2017’den bu yana Migros ve Macrocenter’larda kahveleri­mizle yer alıyoruz. Şu an tüke­ticiler, 2 binden fazla Migros mağazasından kahvelerimize ulaşabiliyor. Ev dışı tüketim kanalında Eczacıbaşı Profes­yonel ile yaptığımız anlaşma sayesinde güçlenmeye devam ediyoruz. B2B sektörüne uygun kahvelerimiz artık otel, restoran, kafeler ve ofislerle buluşuyor.

✓ Yaklaşık 500 Arçelik ve Beko mağazasında Cafissimo kapsüllü kahve makinemiz ve kapsüllerimiz satışa sunulu­yor. Üretim, paketleme ve sa­tış lisanslarına sahip olduğu­muz Davidoff Café çeşitleriyle Cafissimo kapsül kahvelerimiz CarrefourSA mağazalarında satılıyor. Bu yıl Cafissimo kapsüllü kahve makinelerimiz ve kapsül kahvelerimiz Media­Markt’ta satılmaya başladı.

D&R mağazalarında da hizmet vermeye başladık

✓ Farklı bir iş modeli ve yenilenmiş kahve barı konseptimiz ile İstanbul Trump AVM’deki D&R mağazasında hizmet vermeye başladık. D&R mağazasındaki daha geniş oturma alanlarına sahip olan Tchibo kahve barımızı özellikle genç kahve severler çok beğeniyor. Bu mağazada ayrıca gıda dışı tema koleksiyonlarımıza da yer veriyoruz.

✓ Cafissimo kapsüllü kahve makinelerimiz, kahve sektöründe popüler ürünler arasında yer alıyor. Müşterilerimiz şık tasarımlı Cafissimo’ları kendileri için alırken, güzel bir hediye alternatifi olarak da değerlendirebiliyor. Cafissimo’ların, evde kahve yapma ve içme kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağladığını gözlemliyoruz.

1 PayPal’dan sınırları aşan hamle: PayPal World
PayPal’dan sınırları aşan hamle: PayPal World
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Superman uçuşa geçti: Peki, diğer süper kahramanlar neden çakıldı?
Superman uçuşa geçti: Peki, diğer süper kahramanlar neden çakıldı?
4 80’ler tarzı renkli sneaker’lar, 2025 yazında sahalara geri döndü
80’ler tarzı renkli sneaker’lar, 2025 yazında sahalara geri döndü
5 2030’a kadar 7.6 milyon iş değişecek, yapay zeka yeni alanlar açacak
2030’a kadar 7.6 milyon iş değişecek, yapay zeka yeni alanlar açacak
Güncel Haberler
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Markalar, satış danışmanlarının en etkili influencer'lar olduğunu keşfediyor!
Markalar, satış danışmanlarının en etkili influencer’lar olduğunu keşfediyor!
Türkiye'nin yüzde 88'i çölleşme riskiyle karşı karşıya!
Türkiye’nin yüzde 88’i çölleşme riskiyle karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Haberler
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Nafizcan Önder
12 Mayıs 2025
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nda bayrak değişimi: Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun'dan devraldı
Haberler
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nda bayrak değişimi: Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun’dan devraldı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Dünyaca ünlü açaí markası "Oakberry" artık Türkiye'de
Haberler
Dünyaca ünlü açaí markası “Oakberry” artık Türkiye’de
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Haberler
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.