2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nielsen televizyon reklam harcamaları raporlamasını sonlandırıyor
Haberler

Nielsen televizyon reklam harcamaları raporlamasını sonlandırıyor

Marketing Türkiye
6 Mart 2019
2 dk okuma

Medya ölçümü ve danışmanlığı hizmetlerini yürüten Nielsen Medya, Türkiye’de 20 yılı aşkın bir süredir gerçekleştirdiği televizyon reklam harcamaları raporlamasını TİAK’ın Mart 2018’de vermiş olduğu kararla 1 Nisan 2019 tarihi itibarıyla sonlandırıyor. Nielsen Medya; basın, radyo, dijital, sinema ve açıkhava mecraları reklam harcamaları raporlamasını ise kendi kararı ile yine aynı tarih geçerli olmak üzere durduruyor. Kuruluş, önümüzdeki dönemde radyo, dijital ve spor alanlarında yatırımlarını artırarak müşterilerine ve medya kuruluşlarına destek olmayı sürdürecek.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Nielsen Medya Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz “Bizim temel odak noktamız, her zaman faaliyet gösterdiğimiz mecralara ve endüstrilere fayda sağlamak ve değer katmak olmuştur. Faaliyet gösterdiğimiz süre içerisinde, Nielsen markasının uluslararası reklam yatırımının ülkemizde sürekli büyümesine katkı sağlamış olmasından ötürü mutluluk duymaktayız. Bu büyümenin, bugüne kadar ülke ekonomisinin gelişmesine katkı sağlayan önemli bir unsur olduğuna inanıyoruz.” dedi. Kanyılmaz “TİAK tarafından alınan karara saygı duyuyoruz. Bununla birlikte sektörümüzün, süreci minimum rahatsızlıkla atlatması ve bugüne kadar uğruna çalıştığımız büyümenin olumsuz yönde etkilenmemesi için, bu süreç boyunca reklam sektörüne destek olmamızın uygun olacağı kanaatine varmış bulunuyoruz. Bu kanaat doğrultusunda, yapılacak olan raporlamanın sektörün alışagelmiş olduğu biçimde, Nielsen Medya taksonomisi ve AdEx yazılımımız ile yapılmasının, yeni raporlama sürecinde oluşabilecek zorlukları asgari düzeye indireceği düşüncesindeyiz. Bu vesileyle televizyon, basın, dijital, sinema ve açıkhava mecraları reklam harcama raporlama hizmetimizi, mevcut müşterilerimizle olan sözleşmelerimizdeki taahhütlerimiz yerine getirilmek kaydıyla 1 Nisan 2019 tarihi itibarıyla durduracağımızı bildirmek isteriz.” şeklinde konuştu.

Nielsen Medya’nın önümüzdeki dönemde; radyo, dijital ve spor alanlarında yatırımlarını artırarak sektör paydaşlarına destek olmayı sürdüreceğini ifade eden Mehmet Fazıl Kanyılmaz, “Daha önce TV servislerinde olduğu gibi, Nielsen markasını trendi belirleyen ve sektörlerin ihtiyaçlarını karşılayan bir noktaya taşıyacağımızdan şüphemiz yok.” dedi. Radyo mecrası ile yolculuklarına, eskisinden daha çok önem verdiklerini vurgulayan Kanyılmaz şöyle devam etti: “Radyo mecrasının hak ettiği değeri bulması ve reklamverenlerin radyonun değerinin daha çok farkında olabilmesi için; bağımsız, güvenilir ve şeffaf RAM (Radio Audience Measurement) ölçümümüz, aynı hassasiyetle gelişerek devam edecek.”

 

Mehmet Fazıl Kanyılmaz Nielsen
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Haberler
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
İrem Alimoğlu
28 Haziran 2025
Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Haberler
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
16 Haziran 2025
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
1 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.