1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nielsen televizyon reklam harcamaları raporlamasını sonlandırıyor
Haberler

Nielsen televizyon reklam harcamaları raporlamasını sonlandırıyor

Marketing Türkiye
6 Mart 2019
2 dk okuma

Medya ölçümü ve danışmanlığı hizmetlerini yürüten Nielsen Medya, Türkiye’de 20 yılı aşkın bir süredir gerçekleştirdiği televizyon reklam harcamaları raporlamasını TİAK’ın Mart 2018’de vermiş olduğu kararla 1 Nisan 2019 tarihi itibarıyla sonlandırıyor. Nielsen Medya; basın, radyo, dijital, sinema ve açıkhava mecraları reklam harcamaları raporlamasını ise kendi kararı ile yine aynı tarih geçerli olmak üzere durduruyor. Kuruluş, önümüzdeki dönemde radyo, dijital ve spor alanlarında yatırımlarını artırarak müşterilerine ve medya kuruluşlarına destek olmayı sürdürecek.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Nielsen Medya Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz “Bizim temel odak noktamız, her zaman faaliyet gösterdiğimiz mecralara ve endüstrilere fayda sağlamak ve değer katmak olmuştur. Faaliyet gösterdiğimiz süre içerisinde, Nielsen markasının uluslararası reklam yatırımının ülkemizde sürekli büyümesine katkı sağlamış olmasından ötürü mutluluk duymaktayız. Bu büyümenin, bugüne kadar ülke ekonomisinin gelişmesine katkı sağlayan önemli bir unsur olduğuna inanıyoruz.” dedi. Kanyılmaz “TİAK tarafından alınan karara saygı duyuyoruz. Bununla birlikte sektörümüzün, süreci minimum rahatsızlıkla atlatması ve bugüne kadar uğruna çalıştığımız büyümenin olumsuz yönde etkilenmemesi için, bu süreç boyunca reklam sektörüne destek olmamızın uygun olacağı kanaatine varmış bulunuyoruz. Bu kanaat doğrultusunda, yapılacak olan raporlamanın sektörün alışagelmiş olduğu biçimde, Nielsen Medya taksonomisi ve AdEx yazılımımız ile yapılmasının, yeni raporlama sürecinde oluşabilecek zorlukları asgari düzeye indireceği düşüncesindeyiz. Bu vesileyle televizyon, basın, dijital, sinema ve açıkhava mecraları reklam harcama raporlama hizmetimizi, mevcut müşterilerimizle olan sözleşmelerimizdeki taahhütlerimiz yerine getirilmek kaydıyla 1 Nisan 2019 tarihi itibarıyla durduracağımızı bildirmek isteriz.” şeklinde konuştu.

Nielsen Medya’nın önümüzdeki dönemde; radyo, dijital ve spor alanlarında yatırımlarını artırarak sektör paydaşlarına destek olmayı sürdüreceğini ifade eden Mehmet Fazıl Kanyılmaz, “Daha önce TV servislerinde olduğu gibi, Nielsen markasını trendi belirleyen ve sektörlerin ihtiyaçlarını karşılayan bir noktaya taşıyacağımızdan şüphemiz yok.” dedi. Radyo mecrası ile yolculuklarına, eskisinden daha çok önem verdiklerini vurgulayan Kanyılmaz şöyle devam etti: “Radyo mecrasının hak ettiği değeri bulması ve reklamverenlerin radyonun değerinin daha çok farkında olabilmesi için; bağımsız, güvenilir ve şeffaf RAM (Radio Audience Measurement) ölçümümüz, aynı hassasiyetle gelişerek devam edecek.”

 

Mehmet Fazıl Kanyılmaz Nielsen
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
4 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
5 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Pembe Top bu yıl Birce Akalay'ın elinden havalanacak
Haberler
Pembe Top bu yıl Birce Akalay’ın elinden havalanacak
Sena Tufan
4 hafta önce
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık'ta sahte Labubu krizi...
Haberler
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık’ta sahte Labubu krizi…
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.