17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
LEGO özel günlere odaklanıyor
Köşe Yazıları

LEGO özel günlere odaklanıyor

Ali GÜRAK
24 Şubat 2019
4 dk okuma

Bu ay, herkesin favori oyuncağı benzersiz yapı taşlarının üreticisi LEGO’nun Türkiye, İsrail, Yunanistan Pazarlama Direktörü Tuna Canatar ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Sohbetimizde LEGO’nun 2019’daki planlarından ve pazarlama stratejilerinden bahsedip, LEGO’yu bugüne getiren düşünce yapısının ne olduğunu konuştuk. Keyifli okumalar…

LEGO Türkiye Ofisi olarak İsrail ve Yuna­nistan bölgelerini yönetmeye başladıktan sonra sizin için neler değişti?

Sorumlu olduğumuz ülkelerin yaptığımız iş doğ­rultusunda ortak özellikleri olduğu kadar bir çok farklı noktası da var. Özel günler, kültürel farklılıklar, iş önceliklerimiz ülke ülke farklıla­şıyor. Bu da bizi daha esnek kılıp, hızlı adapte olmaya yöneltirken, farklı tüketici ve alışverişçi gruplarını daha iyi tanımaya itiyor. Ayrıca, bu farklı ülkelerdeki LEGO çalışanlarının birbirini besleyen, geliştiren ve ortak hedefe olan odağı hepimizi ileriye taşıyor ve geliştiriyor. Ülkelerin gerçekleştirdiği farklı projeler diğer bir ülkede uygulanıp farklı öngörüler verebiliyor. Örneğin, 2018 yılının ortasında Yunanistan’da ebeveyn­lere ulaşmak için gerçekleştirdiğimiz bir dijital videoyu, benzer iç görülerin Türkiye’ de olması sebebiyle daha sonra Türkiye’de de kullandık ve pozitif sonuçlar aldık.

Türkiye’den farklı olarak İsrail ve Yuna­nistan’da ne tür pazarlama faaliyetleri ya­pıyorsunuz?

Bu iki ülke de yüksek potansiyel taşıyan ve farklı öncelikleri olan iki pazar. Bu iki pazarda 2018 lındaki ilk önceliğimiz yaptığımız pazar araştır­maları, trend analizleriyle çocukları ve ebeveyn­leri çok daha iyi anlamak, medya alışkanlıklarını analiz etmek ve ürünlerimizin satışının yapıldığı müşterilerle çok daha ileri seviyede ortaklıklar kurmak oldu. 2019 stratejilerimizi de bu temel­ler üzerine kurduk.

İsrail, çocukların dijital medyada çok daha fazla vakit geçirdiği, ebeveynlerin ise alışverişlerinin çoğunu e-ticarette gerçekleştirdiği bir pazar. Bu sebeple Israil’de 2019 iletişim stratejimizi tama­men dijital medya üzerine kurguladık. Ayrıca müşterilerimiz için e-ticaret konusunda ortak projeler de yapmaya başladık.

Yunanistan’da ise TV ve dijital çok daha denge­li durumda. Bu bizim iletişim stratejimizde de benzer şekilde hayat buluyor. Ayrıca 2018’de Yunanistan’ın ilk LEGO Store mağazasını açıp, LEGO’nun e-ticaret alışveriş sitesini hayata ge­çirdik. 2019’da bu iki kanalı çok daha fazla des­tekliyor olacağız. Son olarak 2018 yılında medya ve yaratıcı ajanslarla olan çalışma sistemimizi et­kinleştirmek için oldukça fazla emek harcadık ve şu anda bunun pozitif etkilerini görüyoruz. 2019 yılında Türkiye’de uzun zamandır AG Event ile kurguladığımız ve uyguladığımız etkinlik strate­ İsrail ve Yunanistan’da da uygulamaya başlayacağız. Amacımız AVM ve mağaza içi etkinliklerin LEGO ve çocukların ortak noktası olarak sorumlu oldu­ğumuz tüm ülkelerde etkin bir şekilde sürdürülmesi.

2019 yılında LEGO ne gibi yeni projelerle karşımıza çıkacak?

LEGO Movie 2 filmi Şubat ayında vizyona girecek ve bu filme özel LEGO setle­rimiz Ocak ayı itibarıyla raflara çıktı. Buna ek olarak her sene olduğu gibi 2019 yılında LEGO Overwatch gibi yeni temalarımızın ve mevcut LEGO City, Friends, Ninjago gibi temalarımıza ait yeni setlerimizin yıl boyu lansmanlarını yapıyor olacağız. Bildiğiniz gibi 2018 Aralık ayında ilk defa ebeveynlere doğrudan ulaş­tığımız televizyon kampanyamızı gerçekleştirdik. Bu kampanya doğrultusunda aldığımız pozitif sonuçlar yetişkinlere yönelik kampanyaları 2019 yılında tek­rarlama kararı almamıza sebep oldu. Bu konuda da farklı sürprizlerimiz olacak. Buna ek olarak yeni LEGO Store açılışlarımıza devam edip dijital kanallarda çok daha farklı, yeni projeler üretiyor olacağız.

Şubat ayında LEGO Movie 2 vizyona giriyor, çocuklar çok heyecanlı! Filmin başarısıyla ilgili öngörüleriniz neler?

Birçok marka gibi bizler için de içerik çok önemli bir yerde ve önceliklerimiz ara­sında. Bu sebeple sinema filmleri, TV dizileri, YouTube içeriklerine son birkaç yıldır çok daha fazla önem veriyoruz.

2014’de LEGO Movie’nin ilki hayatımıza girdi ve üç yıl aradan sonra 2017’de LEGO Batman, 2018’de LEGO Ninjago ile devamı geldi. Şimdi de ara vermeden LEGO Movie’nin 2’inci filmi 8 Şubat’ta vizyona giriyor. Çocuklar kadar bizler de çok heyecanlıyız ve 2019’da hayatımıza renk katacağını düşünüyoruz. LEGO Movie 2 filmini ve bu doğrultuda yapacağımız tüm iletişim çalışmalarını 2019’un en önemli marka kampanyası olarak görüyoruz ve yatırımlarımız en üst seviye­de olacak. Diğer filmlerde olduğu gibi LEGO Movie 2’nin çocukların hayatına daha fazla yaratıcılık ve hayal gücü katması bizim için en büyük başarı olacak.

2019’da yetişkinlere yönelik pazarlama ve etkinlik planlarınız var mı?

Buradaki ilk odak noktamız özel günlerde aktif olmak. Türkiye’de uzun zaman­dır 23 Nisan, karne dönemi, okula dönüş ve yılbaşı dönemlerinde yetişkinlere ulaşmaya yönelik iletişim stratejileri planlıyoruz. TV ve dijital medya bu konu­da iki önemli iletişim kanalı. Aynı stratejiyi 2019’da İsrail ve Yunanistan’da da uygulayacağız. Diğer taraftan ebeveynler artık alışveriş alışkanlıklarını hızla e-ticarete kaydırıyor. Bu sebeple 2018 yılında hayata geçirdiğimiz e-ticaret ve omnichannel projelerini 2019’da da bir adım daha öteye taşıyor olacağız.

Dijital dönüşüm şu anda herkesin konuştuğu ve önceliklendirdiği bir konu. Siz bu konuda neler yapıyorsunuz?

Genel anlamda birçok markanın aldığı ilk aksi­yon dijitalden sorumlu bir birim kurmak ya da pazarlama departmanı içinde iş gücü yaratmak. Biz ise 2017’de sadece pazarlama değil, tüm ça­lışanlar için dijital yetkinlikleri artıracak eğitim­lerle, projelerle yola çıktık. Bunun sebebi bu dö­nüşüm sadece pazarlamada yaşanmıyor, lojistik, satış, insan kaynakları gibi farklı birimde yaşanı­yor. Bunun da en önemli sebebi e-ticarette yaşa­nan gelişmeler. Dolayısıyla biz bu durumu daha bütünsel olarak ele aldık. Ayrıca bu konuda glo­bal ofisimizden de fazlasıyla destek aldık. Eş za­manlı olarak ajanslarımız ve müşterilerimizle bu konuda ortak proje ve iş birliği ortamı yarattık.

Tüm bunların pozitif yansımalarını ilk olarak 2018’de görmeye başladık ve pazarlama iletişi­mi, satış kanalları ve iç süreçlerde etkinliğimiz pozitif olarak arttı.

Tüketiciler LEGO ürünlerine hangi ma­ğazalardan ulaşabiliyor? Bu konuda son zamanlarda ne gibi projeler hayata geçir­diniz?

Yunanistan ve Türkiye’de açtığımız LEGO Sto­re mağazalarımızın sayısı dörde ulaştı. Bunla­rın biri Atina, ikisi İstanbul ve biri ise İzmir’de. LEGO Store’lar bizim için sadece satış kanalı değil aynı zamanda deneyim alanları. Bu sebeple yeni mağazalar açarken, mevcut mağazalardaki deneyim alanlarını da artıracağız.

LEGO’nun misyonu nedir? Sizce yıllar geçse de LEGO’ya olan ilgi neden artarak devam ediyor?

LEGO olarak ana misyonumuz geleceğin mimar­ları olan çocukların gelişimine katkıda bulun­mak ve onların yaratıcılıklarını, hayal güçlerini desteklemek. Özellikle günümüzde teknolojinin sürekli ilerlemesi ve hayatımızda dominant bir rol alması belki de bizleri tek tipleştiriyor. İşte bu noktada hayal gücü ve yaratıcılık çok önemli bir yerde bulunuyor. Dünyayı bir adım daha öte­ye taşıyacak şeyin hayal gücü olduğuna ve bunun da yaratıcılıkla hayata geçirildiğine inanıyoruz.

2019 yılında LEGO sosyal sorumluluk ala­nında ne tip projeler planlıyor?

Sosyal sorumluluk bizim en hassas olduğumuz konu. Yarınların mimarı olan çocukların gelişi­mini desteklemek misyonumuz. Global olarak bu konuya verdiğimiz önemden dolayı LEGO Foundation ismiyle özel bir birim bulunuyor ve büyük çaplı global projeleri hayata geçiriyoruz. Bu konudaki hassasiyetimizden dolayı daha faz­la detay veremesem de basında bu projelerin yansımaları oluyor. LEGO olarak globalde daha fazla çocuğa ulaşıp, onların yaratıcılık ve hayal güçlerini desteklerken gelişimlerine katkı sağla­yacağız devam edeceğiz.

1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
Haberler
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Haberler
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.