9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şubat ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları
Haberler

Şubat ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları

Marketing Türkiye
1 Mart 2019
3 dk okuma

“Ne demek; Pepsi olur mu?”

Pepsi’nin “Pepsi Bundan Daha Fazlası” sloganıyla Super Bowl için hazırladığı reklam filminin başrolünde Hollywood yıldızı Steve Carell ile dünyaca ünlü rap yıldızları Cardi B ve Lil Jon boy gösteriyor. Restoranda oturan müşteri garsona kola içmek istediğini söylüyor, garson ise o global soruyu soruyor: “Pepsi olur mu”. İşte Steve Carell tam da bu noktada devreye giriyor ve garsonun söylediklerin alaycı bir tonla tekrar ediyor. Reklam filmi kola dendiğinde ilk akla gelenin Pepsi olması gerektiğini vurguluyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9sYElEbRzKA

Coca-Cola: “Kola Sadece Bir Koladır”

“Kola Sadece Bir Koladır” sloganıyla Super Bowl’da bir animasyon reklam filmiyle yer alan Coca-Cola, reklam filminde kolanın her kesimden insana hitap ettiğini ifade ediyor. Birbirinden farklı birçok insanın birbirini kucakladığı reklam filminin birleştirici mesajı ise şöyle; “Hepimiz farklı kalplere ve farklı ellere sahibiz, zihnimizde farklı görüşler var. Görmüyor musunuz? Farklı olan güzeldir ve birlikte olmak güzeldir.”

 

Alexa dünyayı ele geçirdi 

Bilim kurgu filmlerinin vazgeçilmez temalarından biridir teknolojinin dünyayı ele geçirmesi ve insanları saf dışı bırakması… Amazon’un akıllı asistanı Alex’a için gerçekleştirdiği reklam filmi bir felaket senaryosunu işliyor. Geçtiğimiz yıl yine Super Bowl için hazırlanan reklam filminde Alex’a sesini yitirirken günlük hayatı içinden çıkılmaz bir kaosa dönüştürüyordu. 2019 Süper Bowl’da ise daha büyük bir sıkıntı konu ediliyor ve hakimiyet alanı iyice genişleyen Alexa dünyanın dizginlerini eline alıyor. Reklam filminde Harrison Ford ve Forest Whitaker gibi dünyaca ünlü oyuncular yer alıyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8y-1h_C8ad8

Sinemanın unutulmaz karakterleri bir arada

Super Bowl’un en dikkat çekici reklamlarından biri de Belçikalı bira markası Stella Artois’e ait. Sinema tarihinin gelmiş geçmiş en komik filmlerinden biri olan Big Lebowski ve Sex and The City’nin unutulmaz karakterleri The Dude ve Carrie Bradshaw’ı bir araya getiren çalışma izleyenleri nostaljik bir yolculuğa çıkarıyor. Sinemanın iki unutulmaz karakterinin de içselleştirdikleri kokteyller var. Carrie her zaman Cosmopolitan, The Dude ise White Russian içer… Stella Artois’in reklam filminde Carrie ve The Dude’un içecek tercihleri restoranda ciddi bir kargaşaya yol açıyor.

 

“Herkes oynadığında, hepimiz kazanırız”

Hiç şüphesiz bu yıl Super Bowl için hazırlanan en çarpıcı ve duygulara en çok dokunan reklam filmi Microsoft’un oldu. Xbox için hayata geçirilen iletişim çalışması çeşitli fiziksel engelleri olduğu için oyun oynayamayan çocukların bundan mahrum kalmalarının yarattığı sonuçları ele alıyor. Bu çalışmayla yeni oyun konsolu Xbox Adaptive Controller’ı tanıtan Microsoft etkileyici iletişim diliyle Super Bowl’un en çok övgü toplayan iletişim çalışmasına da imza atmış oldu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_YISTzpLXCY

“Big Mac” gibi ama gerçekten “Big”

İngiltere basınında çıkan haberlere göre, Avrupa Birliği Fikri Mülkiyeti Ofisi (EUIPO) AB yasalarına göre McDonald’s’ın Big Mac markasını kullanamayacağına karar verdi. Kararın yürürlüğe girmesinin ardından McDonald’s’ın ezeli rakibi Burger King hiç zaman kaybetmedi ve son gelişmeleri fırsata dönüştürdü. Burger King menüsünde hamburgerlerini tanıtmak için “Big Mac” tabirini mizahi bir biçimde kullanıyor. “Big Mac ama gerçekten büyük”, “Big Mac gibi ama tabii ki alevde ızgara” söylemlerini kullanarak McDonald’s’a bir kez daha meydan okudu.

Herkes “sabah insanı” olabilir mi?

Ikea son iletişim çalışmasında yeni ürünlerini sabah erken kalkan insanları odak noktasına alarak tanıtıyor. Reklam filminde sabah erken kalkıp uykusunu alamadıkları için acele etmek zorunda kalan, uyku sersemi bir halde gürültü çıkararak evdekileri uyandıran, kahvaltı etmeye, duş almaya vakit bulamayan insanlar Ikea’nın yeni yatağında uyuyarak sabahları tazelenmiş halde kalkıyor. Ikea iletişim çalışmasında mesajını “olamadığınız ‘sabah insanı’ olmanıza yardımcı oluyoruz” diyerek veriyor. Ogilvy’nin hayata geçirdiği reklam filmleri 15 saniyelik dört bölümden oluşuyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=yczAKg7NwnI

Gerçek aşklar sınır tanımaz

Moskova merkezli ajans Fuel Adwise Group’un Rus otomotiv markası Lada için hayata geçirdiği reklam filmi kısa metraj bir aşk filmi tadında…Reklam filminde babasının koluna giren gelin yaşadığı fırtınalı aşkı film şeridi gibi zihninde canlandırarak evleneceği erkeğe doğru yavaş adımlarla ilerliyor. Filmin izleyeni ters köşeye yatırdığı sürprizli sonunu anlatmadan küçük bir ipucu verelim; Marka reklam filmi için sahip olunan içgörüyü şöyle açıklanıyor; “İnsanlar artık reklamların samimiyetine güvenmiyorlar, gerçek hikayeler görmek istiyorlar…”

 

Geleceğin dünyasına yolculuk

Samsung, Galaxy akıllı telefonlarının 10’uncu yılı için hazırladığı kampanyayla geleceğin dünyasına hızlı bir yolculuk yapıyor. 1950’lerde çıkıp günümüzde hâlâ sevilen parçalardan biri olan Doris Day’in Que Sera Sera şarkısının uyarlamasını dinlediğimiz reklam filminde Samsung Galaxy’nin özelliklerinin ne kadar geliştiği vurgulanıyor. Reklam gelecekte karşımıza çıkabilecek teknolojilere de vurgu yaparak geleceğin dünyasına dair öngörü de bulunuyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ajD2WZioOOc

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Cilt bakımında geleceği şekillendiren 5 makro trend
Haberler
Cilt bakımında geleceği şekillendiren 5 makro trend
Advertorial
3 Mart 2025
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İrem Alimoğlu
5 saat önce
Dünyanın zengini en bol şehirleri: ABD liderliğini koruyor, Türkiye ise yükselişte
Haberler
Dünyanın zengini en bol şehirleri: ABD liderliğini koruyor, Türkiye ise yükselişte
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.